آموزشی

پاسخ به نگرانی‌های کُمُدایی‌ات تو این روزهای کُرونایی

پاسخ به نگرانی‌های کُمُدایی‌ات تو این روزهای کُرونایی

این روزها با اومدن اسمش رو نبر (ویروس کرونا)، مهم ترین موضوع، سلامتی شماست. ما توی کُمُدا سعی داریم با توجه به بیانیه های موثق از سمت سازمان جهانی آگاهت کنیم تا با دانش و آگاهی های بهداشتی کنار هم به فعالیت مثبت مون ادامه بدیم.

 

دریافت بسته های پستی توی این شرایط امن هست؟

سوال بزرگی که توی ذهن اکثر شما هست اینه که به عنوان خریدار آیا بسته ای که به دستم می رسه از نظر انتقال ویروس مشکلی نداره؟ اداره پست توی این روزها تمام بسته ها رو قبل ارسال، ضدعفونی و گندزدایی می کنن و مامورین پست هم با شرایط کاملا بهداشتی و پوشیدن ماسک، دستکش بسته ها رو تحویل می گیرن. با این که احتمال وجود ویروس روی بسته پایینه اما تو به عنوان خریدار موقع دریافت، بسته رو با دستکش و رعایت نکات ایمنی تحویل بگیر،بعدش هم بلافاصله بسته رو دور بنداز و دست هات رو آب و صابون شستشو بده.

راه بعدی هم اینه که برای 24 ساعت بسته رو بذاری توی یه محیط قرنطینه بمونه و بعد از 24 ساعت بهش مراجعه کنی.

 

خرید پوشیدنیِ “در حد نو” توی این شرایط خطر انتقال ویروس کرونا نداره؟

هیچ تفاوتی بین “کاملا نو” یا “در حد نو” بودن از بابت انتقال ویروس وجود نداره. اگه فک میکنی خرید لباس کاملا نو به جای در حد نو باعث جلوگیری از انتقال ویروس کرونا میشه باید بگیم که احتمال انتقال از هر دو روش به یک اندازه هستش. چرا که لباس کاملا نو موجود توی فروشگاه فیزیکی هم ممکنه توی محیطی بوده باشه که فردی مبتلا اطرافش حضور داشته و سرفه کرده باشه و خب در حالی که اگه اون لباس رو از شخص بخوای تهیه کنی ، ممکنه قبل از ارسال شستشوش داده باشه. در هر حالت شما بعد از دریافت لباس اون رو توی ماشین بندازین. خیلی وقتا به خاطر صمیمتی که توی خرید و فروش “شخص-شخص” هستش حتی ریسک پایین تری می تونه داشته باشه. خصوصا توی محیط صمیمی مثل کمدا که فرهنگ شستشو قبل ارسال کاملا جا افتاده.

 

ویروس روی پارچه چقدر زنده می مونه؟

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا روی پارچه از چند ساعت تا حداکثر 2 روز زنده می مونه. کلا ماندگاری ویروس روی سط,ح نرم مثل پارچه خیلی خیلی کمتر از سطوح سخت هست. پس زیاد نگران نباش. در کل توی این مدت زمانی که طول می کشه بسته به دستت برسه هر چیزی باشه از بین رفته اما از اونجایی که حدس می زنیم حساس باشی بهتره که لباس رو بعد از بیرون آوردن از بسته بندازی توی ماشین لباسشویی با دمای 40 تا 60 درجه. استفاده از مایع سفید کننده می تونه باعث خراب شدن لباس بشه ولی اگه بتونی خیلی کم داخل پودر ماشین ازش استفاده کنی می تونه خیالت رو راحت کنه فقط مراقب باش لباست خراب نشه. برای لباسایی که جنس نازکی دارن از مایع سفید کننده استفاده نکن. اگه هم قصد شستشوی لباس با دست رو داری این کار رو با آبِ خیلی داغ انجام بده و بعدش هم حتما دست هات رو شستشو بده.

 

ارسال بسته ها رو توی این شرایط خونه نشینی چطور انجام بدیم ؟

به عنوان فروشنده هم این  که چطور از خونه برای ارسال بسته خارج بشم نگرانی خیلی از شماست.ما برای این کار امکان پیکاپ دلیوری کمدا رو برای 4 مسیر “تهران-تهران”، “تهران-شیراز”، “شیراز-تهران” و “شیراز-شیراز” فعال کردیم تا درب منزل بسته رو تحویل بدی. برای شهرهای دیگه هم خیلی سریع این امکان فرهم میشه. شهرهای دیگه از امکان پستی دریافت درب منزلِ تیپاکس برای  ارسال “شهر به شهر” و اسنپ باکس یا الوپیک برای ارسالِ “درون شهری” ایمن می تونن استفاده کنن.

 

به عنوان فروشنده چطور باید نگرانی خریدار رو برطرف کنم؟

به خریدارها حق بده توی این روزها نگران سلامتی و انتقال ویروس کرونا باشن. تو با گذاشتن عکس از زوایای مختلف لباس طوری که تمیز بودنش مشخص باشه و همچنین نوشتن این که شستشو و ضدعفونی انجام دادی و همین طور اطلاع رسانی نکات ایمنی اعلام شده از سازمان بهداشت جهانی توی قسمت توضیحات آیتم و پیام خصوصی می تونی اعتماد خریدها رو جلب کنی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.