[/vc_column][/vc_row]

قوانین و مقررات کمدا :

کمدا یه شبکه اجتماعی شیک و با احساسه واسه خرید و فروش. البته که اینجا حق تقدم با خانم هاست. می تونی با قیمت مناسب چیزمیزای شیک بخری، هم-سلیقه هات رو پیدا کنی و کمدت رو هم خالی و به پول تبدیل کنی. با کُمُدا می تونی کمدت رو‌ خالی کنی و حداقل ۵۰٪ پولی رو که خرج کردی، برگردونی به جیب‌ات! و البته خرید کنی و باز ۵۰٪ هر خریدی بمونه توی جیب‌ات!

ما توی کمدا بستری رو فراهم کردیم تا خریدار و فروشنده با هم آشنا شن، دوست شن و خرید و فروش آزاد، بدون کمیسیون و صمیمانه ای رو تجربه کنن!

  • کمدا قانون نداره، فرهنگ داره. فرهنگ اش رو همه ی دخترهای قشنگی که همراهش هستن با احترام، صداقت و وجدان ساختن.
  • کمدا از هر نظر تابع قوانین کشور ایرانه. بله!
  • توی کمدا هیچ اطلاعات شخصی به جز نام و عکس کاربر به صورت عمومی نمایش داده نمیشه و حفظ حریم خصوصی افراد از اولویت هاست.
  • کمدا یه پلتفرم اجتماعی واسه خرید و فروشه که حق تقدم رو به خانم ها داده. 
  • کمدا می تونه (با اجازه بزرگ ترها!) آیتم های ارسالی رو بدون اطلاع قبلی، قبول و رد کنه و آیتم هایی رو که نامناسب می دونه از سیستم حذف کنه. البته که دلیل اش رو هم برات می فرسته که مطلع شی.
  • کمدا بستر آشنایی خریدار و فروشنده است. خرید مستقیما از فروشنده انجام میشه و کمدا مسئولیتی در قبال واریزی ها نداره. حتما از خریدت و فروشنده مطمئن شو و بعد واریزی رو به نحوی که مناسب میدونی انجام بده.
  • کمدا در قبال رد و بدل کردن شخصی شماره تماس و نام کاربری مربوط به سایر شبکه های اجتماعی توسط خودت، مسئولیتی نداره، بهتره مراقب باشی که اطلاعات شخصیت رو در دسترس افرادی که نمی شناسی قرار ندی. ما تضمین می کنیم که هیچ کدوم از اطلاعات شخصیت از طرف ما به هیچ شخص ثالثی فاش نخواهد شد.
  • شیوه ی ارسال با توافق دو طرف صورت می گیره. در پیام خصوصی با فروشنده صحبت کن و تصمیم بگیر، بعد هزینه آیتم و ارسالش رو برای فروشنده واریز کن.
  • کمدا در خصوص آیتم هایی که به صورت حضوری تحویل داده می شوند، هیچ گونه مسئولیتی را در قبال مشکلات آتی بین خریدار و فروشنده نمی پذیرد.

میدونستی؟ طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۵، هرگاه کسی به وسیله‌ تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد. همچنین طبق ماده۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای، هر فردی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. هدف ما ایجاد بستری امن مناسب خانم‌هاست. هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای کمدا جرم بوده و برابر قانون پیگیری و برخورد می‌شود.

چون پرداخت به صورت مستقیم برای فروشنده انجام میشه، مسئولیت خرید با خریداره و در صورت وجود مغایرت بین عکس آیتم و آیتم دریافتی، هیچ مسئولیتی در قبال مرجوعی آیتم به عهده کمدا نیست.

پرسش های متداول :

کمدا چیه؟

کمدا یه شبکه اجتماعی شیک و با احساسه واسه خرید و فروش. البته که اینجا حق تقدم با خانم هاست. می تونی با قیمت مناسب چیزمیزای شیک بخری، هم-سلیقه هات رو پیدا کنی و کمدت رو هم خالی و به پول تبدیل کنی. با کُمُدا می تونی کمدت رو‌ خالی کنی و حداقل ۵۰٪ پولی رو که خرج کردی، برگردونی به جیب‌ات! و البته خرید کنی و باز ۵۰٪ هر خریدی بمونه توی جیب‌ات!

روند و روال کمدا چیه؟

اینجا 2 تا داستان داریم. فروشنده و خریدار.

فروشنده : اگه چیز میزای بلااستفاده داری، کمدت حالت تهوع گرفته و دلت نمیاد ببخشیشون، از آیتم هات عکس بگیر، مشخصات رو وارد کن و بفرست توی کمدا تا فروش بره. اگه کسی آیتمت رو بخواد از طریق پیام خصوصی بهت پیام میده و بعد از توافق، شماره کارت براش می فرستی تا هزینه رو برات واریز کنه. تو هم باید در اولین فرصت آیتم ات رو مرتب و بااحساس ارسال کنی. همین!

یادت باشه که خریدار بعد از خرید بهت امتیاز میده و بازخورد ثبت میکنه و براساس همین بازخورد و امتیازها ما کمدت رو بیشترنمایش میدیم. پس توی ارسال صحیح آیتم حتما دقت کن.

خریدار : اکثر چیز میزایی که توی کمداست 50 تا 70 درصد تخفیف خورده. اگه از چیزی خوش ات اومد، دکمه گفتگو با فروشنده (زیر آیتم) رو بزن. حالا با فروشنده چت کن. بعد از صحبت و گرفتن جزییات آیتم و توافقاتتون، مبلغ رو برای فروشنده به شماره کارتی که واست میفرسته واریز کن. یادت باشه بعد از تحویل آیتم حتما در مورد آیتمی که خریدی بازخورد ثبت کن و امتیاز بده.

برای فروش آیتم توی کمدا باید هزینه ای پرداخت کنم؟

نه! کمدا فعلا هیچ هزینه ای رو بابت فروش آیتم دریافت نمیکنه.

چطوری می تونم فرد دیگه ای رو بیارم توی کمدا؟

خیلی راحت. بهش کمدا رو معرفی کن تا اپلیکیشن رو از سایت کمدا دانلود کنه. یا خودت مستقیم از اپلیکیشن براش لینک دعوت رو بفرست. اگه قبول نکرد، از یقه بگیرش به زور بیارش در جریان! کُمُدی ها دخترهای خاصی هستن. با کُمُدات در سطحِ ایران (و حتی در جزایرِ بورابورا) پُز بده.

از هر شهری که باشیم میتونیم لباسامون رو بفروشیم؟

بله. تو قسمت پروفایلت شهر محل سکونت رو انتخاب می کنی تا بقیه هم ببینن و بتونین راحت تر خرید و فروش داشته باشین

چی بذاریم توی کمدا؟

پوشیدنی و اکسسوری های سالم و تمیز و نو/در حد نو که از کمدمون بیرون نیومده، کتاب یا لوازم آرایشی و بهداشتی که سالم و تمیز باشن. وسایل کودک و سیسمونی بچه ها که نو یا در حد نو ولی سالم و تمیز باشن، دکوریجات خوشگلی که خودت درست میکنی یا تمیز و درحد نو هستن و دیگه استفاده نمیکنی، وسایل کمپینگ و سفر با کلی انرژی مثبت و نهایتا وسایل نو یا در حد نو آشپزخونه و خونه ات تا بالاخره کابینتات یه نفسی بکشن.

چی نذاریم توی کمدا؟

آیتم هایی که خیلی ازشون استفاده شده، ترند و یا تمیز نیستن رو نذاریم توی کمدا. اگه آیتم نقصی داره با صداقت اون رو توی توضیحات ذکر کنیم.

با چه ملاکی قیمت گذاری کنیم؟

اگه خودت خریدی، 50 تا 70% از قیمت اولیه کم کن. چون هدف اینه که از کمدت خارج بشه نه این که کاسبی کنیم. اگه برات هدیه آوردن یه تحقیقی کن ببین که الان قیمتش توی بازار چقده یا ارزشش چه حدوده. بعد 50-70 درصد تخفیف بذار روش.

امتیاز دادن به چه دردی میخوره؟

با امتیاز دادن به آیتم فروشنده به سایر کمدی ها کمک میکنی که فروشنده های تاپ رو راحتتر پیدا کنن و خرید بهتری داشته باشن. اینجوری کیفیت کمدا در حد انتظار و قابل قبولت میمونهspan>

از خریدم پشیمون شدم و میخوام کنسلش کنم.چیکار کنم حالا؟

توافق درباره کنسلی و مرجوعی باید بین خریدار و فروشنده انجام شه. میتونی به فروشنده پیام بدی و با هم توافق کنید اما حواست باشه تا زمانی که مطمئن نشدی پول رو واریز نکن چون مسئولیتی به عهده کمدا نیست و فروشنده هم ممکنه آیتم رو ارسال کرده باشه و نتونه فروش رو کنسل کنه.

خریدم کی به دستم میرسه؟

باید به فروشنده پیام بدی، کد رهگیری رو ازش بگیری و توی سایت رهگیری پستی چک کنی.

آیتمم فروش رفته. چجوری برسونم به خریدار؟

از قسمت ”پیام خصوصی” با خریدار هماهنگ کن تا به روشی که براش مطلوب تره آیتم رو ارسال کنی. اگه توی یه شهر هستید تحویل حضوری، الوپیک، اسنپ باکس یا… هر دو الی چهار چرخی رو بیاب که سالم به مقصد برسه. اگه توی دو تا شهر مختلف هستی هم پست، پست ملی یا تیپاکس رو امتحان کن.

هزینه ارسال آیتم با کیه؟

توافقیه و ما میگیم خریدار! اما اگر فروشنده ای با رایگان کردن ارسال هات میتونی کلی خریدار جدید جذب کنی.

باید بسته بندی خاصی داشته باشیم برای ارسال آیتم؟

از اونجایی که داری آیتم ات رو با عشق وارد یه کمد دیگه می کنی خوبه که خوشگل بفرستیش، تازه اگه دوست داشته باشی میتونی یه کمداستانک هم برای صاحب جدیدش بنویسی. این که از کجا خریدی؟ چه جور سر از کمدت درآورده؟ داستان اش چیه؟ چرا گذاشتیش توی کمدا؟

آیا امکان پرو قبل از خرید هست؟

متاسفانه نه! برای اینکه خرید خوبی داشته باشی توضیحات آیتم که شامل اندازه هاست رو با دقت بخون و از فروشنده اطلاعات کامل رو دریافت کن.

اگه آیتمی خریدم و اندازم نبود چکار کنم؟

به عنوان صاحب جدید اون آیتم میتونی بذاریش تو کمدا و به پول تبدیلش کنی.

من چطور می تونم شماره تماسم رو تو اپ عوض کنم؟

با عرض پوزش بسیار، اگه بخوای شماره رو عوض کنی باید یه بار دیگه از اول ثبت نام کنی.

آیتم ویژه چیه و چه شرایطی لازم داره؟

آیتم ویژه به مدت 24 ساعت میاد توی لیست آیتم های ویژه صفحه اول اپلیکیشن. برای اینکه آیتم رو ویژه کنی دکمه ی مربوط رو توی صفحه آیتم انتخاب و 18000 تومان پرداخت کن.

پسوورد کمدام رو فراموش کردم. چه کنم؟

با شماره‌ای که توش ثبت نام کرده بودی با زدن دکمه “ورود” همون لحظه یه رمز شب برات پیامک میشه و می‌تونی باهاش بپری توی کمدا. همه اطلاعات سرجاشون هستن و نیازی به داشتن رمز نیست.