آموزشی

راهنمای خريد كفش اينترنتی و آموزش انتخاب سایز مناسب براساس جدول استاندارد

راهنمای خريد كفش اينترنتی و آموزش انتخاب سایز مناسب

بهترین راهنمای خرید کفش

از زمان‌های قدیم گفته‌اند، پا قلب دوم انسان است و کفش‌ها نیز محافظ آن هستند. معمولاً زیبایی و رنگ‌بندی کفش‌ها توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند؛ اما باید نکاتی را نیز برای سلامتی پای خود در نظر بگیریم زیرا منشا بسیاری از کمردردها به خاطر انتخاب نامناسب کفش است. این که چه چیزی را کجا و چطور بپوشید هم به حفظ سلامت و هم البته به داشتن استایل شیک شما کمک زیادی خواهد کرد. برای دستیابی به این هنر، ما در این مقاله از رادیومدا با موضوع راهنمای خرید کفش می‌خواهیم شما را در خرید هر نوع کفشی کمک کنیم.

راهنمای خرید کفش

راهنمای خرید کفش

بهترین زمان خرید کفش

این روزها شمار مبتلایان به مشکلات پا در حال افزایش است؛ می‌پرسید چرا؟ چون کفش مناسب را انتخاب نمی‌کنیم! کفش‌های استاندارد به گونه‌ای طراحی می‌شوند که نحوه گام برداشتن‌ ما را تا حدامکان از حالت طبیعی و نرمال خارج نکنند. سایز مناسب و اندازه بودن کفش بسیار مهم است زیرا اگر کفش شما تنگ یا گشاد باشد، استایل شما را به هم می‌ریزد و باعث ناراحتی پا می‌شود. بهترین زمان خرید کفش، در پایان روز و به هنگام عصر است؛ چرا که در پایان روز پا به بزرگترین اندازه خود می‌رسد؛ به همین علت برای خرید یک کفش مناسب، بهتر است ساعات اولیه صبح را انتخاب نکنید.

زمان مناسب برای خرید کفش

زمان مناسب برای خرید کفش

ویژگی‌های بارز یک كفش استاندارد

کفش مهم‌ترین پوشیدنی است که هر سال برای خرید آن هزینه می‌شود. اما اگر کفش مناسب پا نباشد، بعد از گذشت مدتی از راه رفتن با آن، پاشنه، قوزک یا زردپی پا دردناک شده و آسیب می‌بیند. انتخاب کفش مناسب می‌تواند جلوی تمام این اتفاقات را بگیرد. یك كفش استاندارد، سه مشخصه بارز دارد:

  • کفش استاندارد باید جنس خوب داشته باشد.
  • پاشنه استاندارد کفش بسیار مهم است.
  • قالب و پنجه کفش باید استاندارد باشد.
ویژگی های کفش مناسب

ویژگی های کفش مناسب

راهنمای خرید کفش اینترنتی

باتوجه به این موضوع که با گذشت عمر یکی از پاها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از پای دیگر می‌شود؛ بهترین روش، مراجعه حضوری و پا کردن هر دو جفت کفش است. اما گاهی به دلایل مختلف این امکان وجود ندارد، از جمله این موارد خرید کفش مناسب از طریق اینترنت است. با توجه به متفاوت بودن سایزبندی کفش‌ها در برندهای مختلف تجاری، توصیه می‌شود ابتدا با راهنمای خرید کفش اینترنتی موجود در این مطلب، سایز استاندارد پای خود را پیدا کنید. برای این منظور، پای خود را روی سطحی صاف مانند کاغذ قرار دهید و به صورت عمود و دقیق پاشنه و نوک شست را علامت گذاری کنید. طول پای خود را از پاشنه تا نوک انگشت شست اندازه بگیرید. حال عدد به دست آمده را در جدول زیر قرار دهید و سایز خود را پیدا کنید. در صورتی که سایز پای شما دقیقا برابر اعداد جدول نشد و ما بین دو عدد بود، عدد بزرگتر را به عنوان سایز کف پای خود انتخاب کنید. در کشور ملاک ما برای پیدا کردن سایز کفش، سایز اروپایی است.

تعیین سایز کفش اینترنتی

تعیین سایز کفش اینترنتی

اندازه گیری سایز کفش

اندازه گیری سایز کفش

راهنمای سایز کفش برای خرید اینترنتی

به طور کلی در تمام دنیا کفش‌ها بر اساس کشور تولیدکننده، با سه فرمت، سایزبندی می‌شوند که تفاوت‌هایی دارند که برای خرید اینترنتی کفش باید به آن دقت کرد. در این قسمت برای راهتمایی بهتر شما برای خرید اینترنتی کفش، جدول‌هایی را آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید:

  • سایز کفش انگلیسی (UK)
  • سایز کفش آمریکایی ( US)
  • سایز کفش اروپایی (EU)

حتما ببینید: جدول تعیین سایز کفش زنانه و دخترانه

جدول سایز کفش برای خرید اینترنتی

جدول سایز کفش برای خرید اینترنتی

جدول سایز کفش برای خرید اینترنتی

جدول سایز کفش برای خرید اینترنتی

راهنمای خرید کفش اسپرت و پیاده روی

بهتر است قبل از خرید آنلاین کفش به این نکات توجه داشته باشید:

  • کفش پیاده روی باید سبک باشد تا هنگام دویدن یا قدم زدن در آن احساس راحتی و سبکی نمایید، معمولاً وزن کفش پیاده روی استاندارد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.
  • هنگام ورزش و فعالیت تعریق بدن و پاها افزایش می‌یابد، کفش باید قابلیت تنفس داشته و هوا در آن گردش نماید.
  • انعطاف پذیری از دیگر خصوصیات کفش ورزشی مناسب است. کف کفش باید مناسب با قوس پاها باشد، در غیر این صورت دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق ایجاد می‌کند.
  • زیره کفش پیاده روی باید دارای قوس‌هایی در ناحیه میانی کفش باشد، تا فشار حاصل از ضربات وارد شده را بهتر به پا منتقل کند.
  • کفش پیاده روی عموماً رویه ای کوتاه دارد تا پاشنه پا قابلیت حرکت بیشتری در آن داشته باشد، هم چنین پنجه این کفش‌ها باید قدری پهن تر از کفش معمولی باشد تا فشار به انگشتان وارد نشود.
  • رویه کفش اسپرت بهتر است از الیاف کتان باشد، چرا که به جابه جایی هوا کمک می‌کند و مانع ایجاد بیماری‌های قارچی در ناحیه پا می‌شود.

حتما ببینید: آیا کفش پاشنه بلند برای دیسک کمر ضرر دارد؟

کفش رانینگ

کفش رانینگ

کفش اسکچرز

کفش اسکچرز

راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه

پوشیدن کفش زنانه با پاشنه بلند باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم‌ها می‌شود و زیبایی خوبی به استایل شما می‌دهد. بعضی از خانم‌ها برای خوش استایل بودن، هر رنجی را به پاهایشان تحمیل می‌کنند اما در اصل هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی نیست. با توجه به تنوع دنیای کفش مجلسی زنانه، ما در این جا به گفتن مهمترین نکته بسنده می‌کنیم؛ وقتی که می‌خواهید کفش زنانه پاشنه بلند را انتخاب کنید، اولویت اولتان را راحتی‌ پا در نظر بگیرید، این موضوع را باید جدی گرفت؛ زیرا در دراز مدت متوجه می‌شوید که کفش پاشنه دار می‌تواند چه آسیب هایی به ستون فقرات و پاها وارد کند.

حتما ببینید: چگونه کفش پاشنه بلند انتخاب کنیم؟

کفش دخترانه

کفش دخترانه

خرید آنلاین کفش از کمدا با تخفیف‌های شگفت انگیز

داشتن کفش مناسب و راحت، یکی از الزامات زندگی هر فردی است و سلامتی پاها را تضمین می‌کند. با توجه به انواع کفش‌های موجود در بازار، افراد باید بر روی عوامل بسیاری مانند دوام، زیبایی و متناسب بودن کفش با نیازهایشان تمرکز کنند. قبل از این که کفشی بخریم، باید بدانیم کفش چه کاربردی برای ما دارد. برای مثال کفش مناسب برای مجالس رسمی، کار، ورزش و… با یکدیگر تفاوت دارند و برای هر کدام باید ویژگی‌های خاصی در نظر گرفت. اگر می‌خواهیم برای لباس مجلسی خود کفشی بخریم، باید به مدل لباس، کوتاه و بلندی آن و در آخر به رنگ لباس توجه کنیم. اگر به دنبال کفش‌های مجلسی یا کفش‌های اسپرت هستید، نکات مهم بیان شده در این مطلب به شما کمک می‌کند، بهترین گزینه را بدون مراجعه حضوری به صورت آنلاین بخرید. شما در کمدا می‌توانید انواع کفش‌های زنانه با تخفیف‌های همیشگی، همراه با گارانتی پرداخت و ارسال با کمدا اکسپرس را تجربه کنید. در ادامه نمونه‌هایی از کفش‌های موجود در کمدا را مشاهده می‌کنید:

خرید کفش از کمدا

خرید کفش از کمدا

خرید کفش از کمدا

خرید کفش از کمدا

آیا مقاله راهنمای خرید کفش برای شما مفید بود؟

آیا تا به حال برای خرید کفش به صورت آنلاین به راهنما و جدول سایزبندی نیاز داشته‌اید؟ در قسمت کامنت ها تجربه خود را با ما و دوستان کمدایی به اشتراک بگذارید.

 

منبع: https://www.influenster.com

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.