آموزشی

جدول تعیین سایز کفش زنانه و دخترانه ( چگونه سایز مناسب کفش را بدانیم؟)

جدول تعیین سایز کفش زنانه و دخترانه ( چگونه سایز مناسب کفش را بدانیم؟)

جدول تعیین سایز کفش زنانه و دخترانه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید کفش به خصوص در خرید اینترنتی، سر در گم شوید و ندانید که شماره پای شما دقیقا چند است و چه کفشی برایتان مناسب است. بر اساس یک تحقیق آماری جدید در انگلستان، نزدیک به نیمی از زنان این کشور از اندازه کف پای خود مطمئن نیستند و معمولا از طریق آزمون و خطا کفش خود را انتخاب می‌کنند؛ این کار معمولا به بروز کمردرد یا پادرد در انتهای روز منجر می‌شود. سیستم اندازه گیری کف پا و شماره گذاری سایز کفش در کشورها، برندهای مختلف و حتی به نسبت کاربرد کفش( اسپورت یا مجلسی) متفاوت است. اگر کفش شما از یک برند بین المللی باشد، شماره کفش را طبق چند واحد اندازه گیری استاندارد کفش روی آن می‌بینید. در این مقاله به مسئله ی «سایز کفش» و حاشیه‌ های آن می‌پردازیم.

 

اندازه گیری طول کف پا برای تعیین سایز کفش زنانه

برای دانستن سایز کفش خود، ابتدا باید طول کف پایتان را اندازه بگیرید. برای این‌کار، بدون جوراب روی سطحی سفت و روی یک کاغذ بزرگتر از کف پایتان بایستید و مماس با نوک بلندترین انگشت خود یک خط افقی به روی کاغذ بکشید. این کار را در انتهای پاشنه نیز تکرار کنید( مطابق تصویر). سپس فاصله بین این دو خط را به راحتی با متر یا خط کش اندازه بگیرید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید چرا که به دلیل فعالیت و تجمع خون در پا، اندازه‌ی پا در ساعات پایانی روز در بزرگترین حالت خود قرار دارد. توجه داشته باشید که طول هر دو کف پا شاید یکی نباشد، در این اندازه گیری بهتر است طول‌ پای بزرگتر را اندازه بگیرید که بعدا در معرض ابتلا به میخچه و قارچ انگشتان پا قرار نگیرید. در این اندازه گیری بهتر است عدد به دست آمده را گرد نکنید و حتی میلی‌متر اندازه را نیز یادداشت کنید.

این کار را برای هر دو کف پا انجام دهید و هر کدام که بزرگتر بود را به عنوان طول کف پایتان به یاد داشته باشید.

روش ساده تری نیز وجود دارد که می‌توانید کفی یک کفش مناسب ( با کاربردی یکسان با کفشی که قصد خرید آن را دارید) را خارج کنید و ابعاد آن را یادداشت کنید.

 

اندازه گیری طول کف پا برای تعیین سایز کفش زنانه

 

وارد کردن عدد قبل در جدول تعیین سایز کفش زنانه

بعد از اندازه گیری طول کف پا، عدد به دست آمده را در جدول زیر وارد کنید. این جدول سایز کفش را مطابق استانداردهای اروپا، آمریکا و انگلستان و در دو ردیف زنانه و مردانه نشان می‌دهد. در ایران نیز از سیستم رایج سایزبندی اروپا استفاده می‌شود و کفش های زنانه را معمولا در سایز ۳۵ تا ۴۶ می‌بینیم.

 

وارد کردن عدد قبل در جدول تعیین سایز کفش زنانه

بهتر است اگر قصد خرید آنلاین از یک برند معتبر دارید از جدول‌ موجود در وبسایت همان برند استفاده کنید چرا که اندکی تفاوت در سایزبندی کفش برخی برندها دیده می‌شود.

توجه: بهتر است کفش های اسپورت و کفش های مخصوص دویدن که اصطلاحا Running نامیده می‌شوند را نیم سایز بزرگتر انتخاب کنید که حین دویدن یا فعالیت سنگین، فشاری به پا وارد نشود.

در مقابل، صندل ها و کفش های تابستانه را نیم سایز کوچکتر بگیرید که علاوه بر زیبا تر نشان دادن پای شما، در پا فیکس شده و جابجا نشوند.

در ادامه جدول سایزبندی برند کاترپیلار را می‌بینید. داشتن دقت اندازه گیری به اندازه نیم سانتی متر، به خریدار کمک می‌کند که کفشی را کاملا متناسب با قوس پاها انتخاب کند و از پوشیدن کفش فیت لذت ببرد.

اگر کف کفش برای فرد بزرگ باشد، احتمال بروز مشکلات ارتوپدی در ناحیه مچ پا بالا می‌رود. در مقابل کوچک بودن کفی کفش به بروز میخچه و عفونت های قارچی می‌انجامد.

جدول سایزبندی برند کاترپیلار برای تعیین سایز کفش زنانه

 

سوالی در مورد روش ها و تعیین سایز کفش زنانه دارید ؟

اگر سوالی داشتید میتونید در بخش نظرات بپرسید

پست های مرتبط :

راهنمای سایز و خرید شلوار جین زنانه (10 ا نکته مهم و کاربری )

جدول تعیین سایز مانتو و لباس زنانه : چگونه سایز مانتو را بفهمیم؟ (0 تا 100)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.