آموزشی

چگونه عکس خوب کمدایی بگیریم؟

چگونه عکس خوب بگیریم

می دونی بهترین راه برای این که سریع تر کمدمون توی کُمُدا فروش بره چیه؟!

این که یه عکس توپ بگیریم ازش. به همین سادگی. خب‏، حالا چه جوری عکس کمدایی بگیریم؟

کجا؟

بهترین مکان و پس زمینه رو پیدا کن. می تونه یه دیوار/کمد/زمین با طرح ساده باشه. رنگ زمینه خنثی و یا متضاد با چیزمیزمون باشه که به آیتممون جلوه بده. مثلا، اگه آیتم قرمزه، روی کاشی قرمز پهنش نکنیم یا روتختی با طرح های شلوغ رو پس زمینه قرار ندیم. حتی می تونه با حال و هوای فصل هم متناسب باشه.

عکس کمدایی
نورپردازی:

همیشه باید به نور توجه کنیم: «نور بیشتر، عکس بهتر». توصیه می کنیم توی نور روز عکاسی شه. مثلا جایی نزدیک پنجره و حتی الامکان سعی کنیم از نور فلاش استفاده نکنیم. اگه اتاقمون پنجره نداره، بپریم بیرون عکس بگیریم! اگه ناچاریم، با نور لامپ های آفتابی عکس بگیریم.

عکس کمدایی

چیدمان:

آیتم رو مرتب و با سلیقه روی زمینه قرار بدیم. سعی کنیم آیتم چروک یا کثیف نباشه. اگه چیزایی داریم که باهاش ست میشن، اونا رو هم جوری که عکس زیادی شلوغ نشه بذاریم کنارش تا خریدار بتونه خریداش رو بهتر تصور کنه.

  

-دوربین بازی:

لنز دوربین موبایل رو تمیز کنیم، فوکوس کنیم. زوم نکنیم. رزولوشن رو بالا ببریم. زاویه‌های متفاوت رو امتحان کنیم. بهترین زاویه برای لباس ها از روبرو و مستقیمه. اما از چند جهت عکس بذاریم.اگر آیتم جزئیاتی داره که از دور مشخص نیست، یه عکس زوم تر هم بگیریم و اضافه کنیم.یادمون نره توی جزییات، اگه آیتم عیب و ایراد و خراشی داره حتما همین معایب رو واضح نشون بدیم.


 

  

ویرایش:

از نرم افزار های موجود روی گوشیمون برای اصلاح عکس ها استفاده کنیم. اما دقت کنیم رنگ آیتم عوض نشه و زیادی ویرایش نکنیم.

تنخور:

برای مانتو و شلوار و لباس های پوشیده، عینک، کفش و چیزایی که از لحاظ بصری توی قوانین اسلامی ایرادی نداره، می تونیم آیتم رو بپوشیم. بدون این که صورت و هویت مون مشخص باشه، عکس رو بذاریم.


  

در آخر این که برای عکس گرفتن وقت بذاریم و سلیقه به خرج بدیم. هر چی جزئیات عکس واضح تر و آیتم ما مرتب تر باشه، بیشتر به چشم میاد. اینجوری میشه که نهایتا به سبک عکاسی خودت هم می بالی و کمدت سه سوت فروش میره!