دسته‌بندی نشده

۵ مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

5 مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

زیورآلات دست ساز و اکسسوری هایی که از دل طبیعت اومدن !

زیورآلات دست ساز و انواع مختلف اکسسوری که از مواد بازیافتی همچون شیشه های مختلف، قطعه های پلاستیکی، پارچه ای و یا کاموا درست می شوند علاوه بر اینکه جزو اکسسوری های خاص و بی‌همتا به حساب می آیند باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز می شوند.
این روز ها از عناصر طبیعی مختلف همچون چوب، میوه، سنگ یا حتی خشکبار نیز برای ساخت
زیورآلات دست ساز استفاده می‌شود.

این اکسسوری ها و زیورآلات نوعی کاردستی  نیز محسوب می گردند. شاید به خاطر بیاورید که در کودکی در بیشتر سفرها به دریای شمال یا جنوب به دنبال جمع کردن صدف، گوش ماهی و امثالهم برای ساخت گردنبند یا دستبند با آن وسایل بودیم.

در حال حاضر نیز می توانیم با همان ابزار و وسایل ساده زیورآلات دست ساز زیبا و اکسسوری خاصی را تولید کرد.

زیورآلات دست ساز از قلب دریا

زیورآلاتی از دل دریا

فکر کنید تکه ای از دل دریا را به عنوان گردن آویز به همراه داشته باشید،این تکه می‌تواند  بخشی از یک سفر خاطره انگیز یا هدیه ای از طرف یک دوست باشد.

شما می‌توانید صدف ها را ریسه کنید و به گردن بیاویزید یا دو گوش ماهی کوچک را به عنوان گوشواره  استفاده کنید. در این نوع از زیورآلات به علت تنوع در شکل ظاهری هر صدف و عدم تشابه کامل هر قطعه شاهد ایجاد ترکیبی جذاب از رنگ‌ها با سطح تیرگی یا روشنی متفاوت و ناهمواری های مختلف خواهیم بود.

اتفاقا این یک دست نبودن قطعات و طبیعی‌تر بودن آنها باعث ایجاد حس نزدیکی به طبیعت و دلنشین بودن طرح می‌شود.

گوشواره های دست ساز صدفی

زیورآلات خوشمزه

شما می توانید با استفاده از انواع میوه های زیبا و خوش رنگ زیورآلات دست ساز  متنوع و متفاوت ساخته و از آن برای استفاده‌ی شخصی و یا فروش بهره‌مند شوید.

برای این کار می‌توانید با روش های مختلف میوه‌های قطعه قطعه شده را خشک کنید و از آن‌ها برای ساخت این سری زیورآلات همچون گردنبند، دستبند، گوشواره و… استفاده کنید.

زیورآلات دست ساز از میوه

برای خشک کردن انواع میوه ها باید از راه هایی استفاده کنید تا رنگ میوه ها تغییر چندانی نکند، در پروسه ی خشک شدن میوه کمی تعییر رنگ طبیعی است ولی به طور مثال آغشته کردن میوه ها به بعضی مواد خاص باعث جلوگیری از سیاه شدن میوه می‌شود.


شما می‌توانید میوه‌های مختلف را با استفاده از دستگاه‌های خشک کن در زمان کوتاه و یا ابزاری همچون شوفاژ یا بخاری که نیاز به زمان طولانی‌تری دارد خشک کنید.

همچنین می‌توان میوه ها را در مقابل نور و گرمای طبیعی خورشید خشک کرده که این روش به زمان طولانی تری احتیاج دارد.

البته برای افزایش کیفیت و طول عمر دست سازه ی خود می‌توانید از رزین برای ایجاد پوششی شفاف و محکم استفاده کنید.


با استفاده از رزین می‌توان اکسسوری های مختلف و کاردستی های جذاب و ارزشمند ساخت زیرا این ماده برای افزایش استحکام زیورآلات ساخته شده با میوه سنگ چوب و یا انواع خشکبار به کار می‌رود.


همچنین می‌توانید از میوه های کامل همچون میوه‌ی انار خشک شده‌ی کوچک برای ساخت گردنبند و گوشواره استفاده کنید، دقت داشته باشید اندازه‌ی اناری که انتخاب می‌کنید باید متناسب و از لحاظ ظاهری سالم و ترجیحاً خوش رنگ باشند.

زیورآلات دست ساز رزینی

ترکیب رزین با چوب نیز نوعی از زیورآلات دست ساز پرطرفدار و خاص را می سازد.

بازیافتی های دوست داشتنی

از طرف دیگر می‌توان با استفاده از مواد بازیافتی و یا وسایلی که دیگر قابل استفاده نیستند زیورآلات زیبایی بسازید، کاردستی هایی که هم کاربردی و جذاب هستند و هم می توانند یادآور خاطرات زیبایی برای شما باشد.

مثلاً به عنوان یک کاردستی منحصر به فرد می‌توان با استفاده از سیم‌های پاره شده گیتار، دست بندهایی خاص و ویژه ساخت، اگرچه مواد اولیه این نوع از زیورآلات دست ساز به نظر ساده و ابتدایی هستند ولی در انتهای کار ساخت این کاردستی ها شگفت زده خواهید شد.

نتیجه‌ای که خلق می‌شود بسیار زیبا و در عین حال بسیار دوستدار طبیعت و محیط زیست است.

زیورآلات دست ساز از مواد بازیافتی

دوستی از جنس چوب

می‌توانید با استفاده از انواع چو‌ب‌های  مختلف و ابزارهای ساده یا پیچیده زیورآلات دست ساز مختلفی همچون  انگشتر، گردنبند و…. بسازید.

زیورآلات چوبی علاوه بر زیبایی به دلیل جنس خاص و ظاهر ویژه‌ای که دارند احساس نزدیکی به طبیعت را ایجاد می‌کنند و همین باعث شده تا طرفداران خاص خود را داشته باشند.

زیورآلات دست ساز از چوب

زیورآلات دست ساز و اکسسوری  از چوب
گره‌های دوستی

با چند گره‌ی ساده و چند نخ رنگارنگ هم می‌توان زیورآلات خلق کرد، می‌توان با هر گره طرحی را بوجود آورد و دستبندی ساخت با چند رنگ، معروف به دستبند دوستی.

برای ساختن دستبند دوستی کافیست گره‌های پایه‌ی آن را یاد بگیرید و با استفاده از پترن های مختلف نقش و طرح های جذابی را خلق کنید.

برای ساخت دستبندهای مختلف می‌توانید از تکه‌های چرم رنگی و یا پارچه های مختلف نیز استفاده کنید.

زیورآلات دست ساز بافتنی

لازم نیست که حتماً ابزار خیلی پیچیده و یا مواد اولیه ی خیلی گرانی را برای ساخت زیورآلات دست ساز آماده کنید با استفاده از مواد بازیافتی و یا ابزار و وسایل بسیار ساده و ابتدایی می‌توانید زیورآلات خاص خود را تولید کنید، اتفاقاً این سبک و این نوع از اکسسوری این روزها طرفداران زیادی دارد. اگر خلاقیت را با کمی ذوق و سلیقه ترکیب کنید مطمئن باشید حاصل و نتیجه‌ کار پرطرفدار خواهد بود.

شما می‌توانید این زیورآلات را برای استفاده شخصی به‌کار برید و یا در مناسبت‌های مختلف به افرادی که این نوع از دست سازه‌ها را می پسندند هدیه دهید. همچنین می‌توانید بسازید و آنها را در اپلیکیشن کمدا برای فروش بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.