آموزشی, لباس عروس

رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم؟ (۵ نکته کاربردی)

رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم؟ (5 نکته کاربردی)

رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم؟

جشن عروسی اتفاقی­ است که برای بی­‌عیب و بی‌­نقص بودنش، تمام تلاشتان را می­‌کنید. برای درخشیدن در شب عروسی­‌تان لابد فکر همه جا را کرده‌­اید؛ راهنمای لباس عروس را خوانده‌­اید، فرم بدنتان را شناسایی کرده‌­اید و مدل‌های ترندی و به روز را پیدا کرده‌­اید. اما نکته­‌ا‌ی مهم، که غالبا لا به لای شلوغی­‌ها و بدو بدوهای پیدا کردن مزون و پرو برندهای مختلف، گوشه‌­ای پنهان می­‌شود و سال­‌ها بعد موقع ورق زدن آلبوم عروسیتان متوجه آن می­‌شوید و جیغ می­‌زنید، رنگ لباس عروس است. احتمالا کمتر راجع به انتخاب رنگ لباس عروس شنیده یا خوانده‌­اید. در ادامه نکاتی را مرور می­‌کنیم که چند سال بعد، آلبوم عروسی را به خاطر انتخاب اشتباه رنگ لباس عروس، در هفت سوراخ پنهان نکنید! بدانید و آگاه باشد که ما تغییر می­‌کنیم اما رنگ عکس­‌های با کیفیتِ امروزیِ تغییر نمی­‌کند!

اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم؟ تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

چگونه رنگ لباس عروس را انتخاب کنیم

رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم

چرا لباس عروس­‌ها سفید هستند؟

اهل هر کجا که باشید، سنت و فرهنگ قومی و کشوری که در آن زندگی می­‌کنید روی انتخاب­‌های شما، از جمله انتخاب رنگ لباس تاثیرگذار است. شاید در نگاه اول، انتخاب رنگ سفید، برای لباس عروس بسیار سنتی به نظر بیاید؛ اما واقعیت این است که پوشیدن لباس سفید برای عروس، تا اواخر قرن 19 محبوب نبود! تا قبل از آن زنان سلطنتی از رنگ قرمز و مردم عادی بدون توجه به وضعیت اجتماعی، همه‌­ی رنگ­ها را برای مراسم مهمترین روز زندگی­شان استفاده می‌­کردند. لباسِ سفیدِ ملکه ویکتوریا در روز عروسی‌­اش، نقطه­‌ی شروع انتخاب رنگ سفید برای لباس عروس بود؛ انتخاب هوشمندانه و زیبایی که در علم روانشناسیِ رنگ، نشانه­‌ی احساسات پاک و خالص و به معنای آغاز و شروع هر چیزی است.

رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم

لباس عروس، تیپیکالِ سفید یا رنگی؟

خوشبختانه درسال­‌های اخیر از چهارچوب­‌های سفت و سخت عصر گذشته خبری نیست. این روزها همه چیز به نظر و سلیقه‌ی شما بستگی دارد است و می­‌توانید به هر سازی که دلتان زد، برقصید. چه بخواهید سنتی و سفید انتخاب کنید و چه بخواهید رنگی و مدرن بپوشید، دنیای فشن از شما ایرادی نمی‌­گیرد. اگر به فکر گذر از دوران کلاسیک به مدرن هستید، رنگ آمبره را به شما پیشنهاد می­‌کنیم؛ بالای لباس عروس سفید که از کمر به پایین به مرور رنگ تیره‌­تری خواهد گرفت.

لباس عروس، تیپیکالِ سفید یا رنگی؟

لباس عروس، تیپیکالِ سفید یا رنگی؟

لباس عروس، تیپیکالِ سفید یا رنگی؟

چه رنگ­هایی برای عروس­های جسور مناسب است؟

اگر بدانید که سفید، برای همه مناسب نیست و ممکن است زرد و بی­‌حال به نظر برسید، احتمالا از انتخابتان مطمئن­‌تر خواهید شد. این روزها لباس عروس­‌هایی با رنگ­‌های شاد و زنده، روز به روز محبوب­‌تر می­‌شوند. انتخاب درست رنگ لباس عروس، شما را در مرکز توجه قرار می­ دهد و تا سال­ها بعد در خاطرات مهمان­‌ها و عکس­‌ها خواهید درخشید. اما با وجود دنیای تمام نشدنی رنگ­ ها، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

چه رنگ­هایی برای عروس­های جسور مناسب است؟

رنگی متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خود برای لباس عروس انتخاب کنید

در قدم اول Personality یا شخصیت خود را در نظر بگیرید. رنگی که انتخاب می‌کنید، حامل پیام‌هایی است که بازتاب خلق وخو و شخصیت شماست. رنگی مناسب است که شخصیت شما را تقویت می کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید. بنابراین رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه مورد علاقه‌تان است، شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد و شخصیت منحصر به فرد و یونیک شما را به رخ دیگران می‌کشد.

رنگی متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خود برای لباس عروس انتخاب کنید

جدول رنگ برای لباس عروس

جدول رنگ برای لباس عروس

تناژ رنگی پوستتان را برای لباس عروس درنظر بگیرید

یکی از رازهای شیک‌­پوشی انتخاب رنگ لباس براساس ویژگی­‌های ظاهری، مانند رنگ پوست است. انتخاب اشتباه رنگ باعث می­‌شود تمام زحمات شما دود شود و برود هوا! رنگ­‌های خاصی وجود دارد که با تناژ رنگی پوست شما هماهنگی دارد و در اصطلاح “به شما می‌­آیند” و رنگ‌­های دیگری که به مهمان­ها پیغامِ بی‌­دقتی و نا­آگاهی شما را در انتخاب رنگ می­‌دهد. پس انتخاب رنگ مناسب برای لباس عروسی، حیاتی است!

پوست من چه رنگی است و چه تناژی دارد؟

ساده‌­ترین راه، برای تشخیص تناژ رنگی پوست، رجوع به رنگ چشم و مو است. اگر رنگ چشم‌­ها آبی، طوسی یا سبز و رنگ طبیعی موها بلوند، قهوه‌­ای و مشکی با تناژ آبی، نقره­‌ای بنفش یا دودی باشد پوست شما مثل ستارگانی همچون نیکول کیدمن، میندی کالینگ و کیت بلانشت، سرد است. اما در صورتی که رنگ چشم­‌ها قهوه‌­ای یا عسلی و رنگ طبیعی موها بلوند، قرمز، نارنجی، زرد و مشکی با زمینه طلایی باشد، تناژ پوستی شما همچون کیم کارداشیان، بیانسه و جسیکا آلبا، در دسته‌­ی پوست­های گرم قرار دارد.

برای تشخیص رنگ پوست در روش دوم کافیست ساعد دستتان را بالا بیاورید و در نور طبیعی خورشید، رنگ رگ‌­های دستتان را تشخیص بدهید. اگر رگ­ها آبی یا بنفش به نظر می ­رسند، پوست شما سرد است. رگ­‌ها سبز یا زیتونی به نظر می­رسند؟ پوست شما تناژ گرم دارد.

راه سوم برای تشخیص رنگ پوستتان این است که ببینید تغییرات پوست، زیر نور خورشید به چه صورت است. اگر آفتاب گرفتن باعث بشود پوست شما بسوزد و قرمز شود، زمینه پوست شما سرد است. اما اگر با آفتاب گرفتن پوست شما طلایی- قهوه‌­ای می­شود، پوست گرمی دارید.

تناژ رنگی پوستتان را برای لباس عروس درنظر بگیرید

 

کدام رنگ‌ لباس عروس، برای کدام تناژ رنگی پوست مناسب است؟

برای پوست­‌های با تناژ رنگ سرد، رنگ­‌های آبی‌­های روشن، سبز-آبی ملایم، هلویی، مرجانی، سبزهای روشن و پاستلی در زمره بهترین رنگ‌­های انتخابی برای لباس عروس قرار می­‌گیرند. در نظر داشته باشید که باید دورِ رنگ­‌های گرفته و تیره را به دلیل تضاد و کنتراست بالایی که با رنگ پوست شما دارند، خط بکشید.

کدام رنگ‌ لباس عروس، برای کدام تناژ رنگی پوست مناسب است؟

از انتخاب­‌های مناسب برای پوست­‌هایی با تن گرم، می‌­توان سایه­‌های سبک زرد، هلویی، رنگ­‌های پاستلی، کهربایی، طلایی و رنگ‌­های پررنگ‌­تری مانند قرمز، آبی و بنفش را نام برد.

رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم

 

اگر پوستی با تناژ متوسط دارید ریلکس و آرام باشید و در کنار مهمانان خوش بگذرانید! تن­‌های متوسط پوست تقریبا با همه رنگ‌­ها کنار می­‌آیند؛ اما رنگ‌­های روشن‌­تر و عمیق‌­تر در کنار جواهرات بهتر به نظر می­رسند. از رنگ­‌هایی که کنتراست بهتری در کنار پوست شما ایجاد می­‌کنند؛ آبی نعنایی، صورتی و رنگ­‌های درخشان را می­‌توان نام برد. همچنین بهتر است خانواده­‌ی قهوه‌­ای­‌ها و خاکستری­‌ها را در اولویت آخر بگذارید!

کدام رنگ‌ لباس عروس، برای کدام تناژ رنگی پوست مناسب است؟

نظر و لباس داماد را هم برای انتخاب لباس عروس در نظر بگیرید

جشن عروسی، اتفاقِ آغازین زندگی مشترک و همراهی ­ای تا آخر عمر است؛ پس بهتر است از همین ابتدا همراهی و هم­دلی خود را با انتخاب رنگی هماهنگ با لباس داماد نشان بدهید. شما همچنین می توانید رنگ لباستان را بر اساس رنگ های دیگر اجزای عروسی انتخاب کنید. رنگ گل‌ها چیست؟ چیدمان و تزئینات چه رنگی است؟

نظر و لباس داماد را هم برای انتخاب لباس عروس در نظر بگیرید

از فصل­ جشن عروسی­‌تان برای انتخاب رنگ الهام بگیرید

فشن همیشه از طبیعت الهام گرفته است؛ چرا شما از این پالت رنگ متنوع استفاده نکنید؟ رنگ لباس خود را بر اساس فصل انتخاب کنید.

بهار: اگر جشن شما در بهار برگزار می­‌شود، می توانید از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید: سبز نعنایی، ​​اسطوخودوس، صورتی لطیف یا آبی آسمانی ملایم.

از فصل­ جشن عروسی­‌تان برای انتخاب رنگ الهام بگیرید

از فصل­ جشن عروسی­‌تان برای انتخاب رنگ الهام بگیرید

 

تابستان: اگر عروسی تابستانی دارید، ممکن است بخواهید رنگ تیره تر و جان­دارتری داشته باشید. در انتخاب رنگ جواهرات شما ممکن است، برای آبی تیره یاقوت کبود، برای قرمز یاقوت سرخ و برای سبز، زمرد را انتخاب کنید. لباس را هم طبق اصل واضح خوش ­سلیقگی­ تان هماهنگ با رنگ جواهرات و جسورانه انتخاب می‌­کنید.

از فصل­ جشن عروسی­‌تان برای انتخاب رنگ الهام بگیرید

پاییز: اگر تاریخ عروسی شما در فصل پاییز است، می توانید لباس عروسی خود را قهوه ای، نارنجی، زرد، قرمز یا رنگ پاییزی دیگری انتخاب کنید.

از فصل­ جشن عروسی­‌تان برای انتخاب رنگ الهام بگیرید

زمستان: اگر جشن عروسی در زمستان است، ممکن است بخواهید رنگ هایی مانند سفید، عاجی، شامپاینی، قرمز، سبز را انتخاب کنید. گزینه­‌های زیادی روی میز است!

از فصل­ جشن عروسی­‌تان برای انتخاب رنگ الهام بگیرید

 

رویای لباس سفید عروس!

اگر لباس رنگی را برای شب عروسی‌تان نمی‌­پسندید و بخواهید شبیه شاهزاده‌­های دیزنی مورد علاقه­ی کودکیتان، سفید را برای لباس عروستان انتخاب کنید؛ بهتر است انواع سفید را بشناسید.

سفید خالص، مطلق یا گچی: سفیدترین نوع سفید! این رنگ لباس عروس برای پوست­‌های تیره و سبزه مناسب است. اگر از دسته­‌ی پوست‌­های روشن با تناژ سرد هستید، این رنگ فقط شما را رنگ پریده و بی­‌حال نشان می­‌دهد.

رویای لباس سفید عروس برای انتخاب رنگ

سفید طبیعی یا ابریشمی: این رنگ در واقع رنگ طبیعی سفید است و درخشش و برق آن یک درجه کمتر از سفید خالص است. اما در عکس‌ها شبیه هم ظاهر می‌شوند. این رنگ برای 80% پوست‌ها (پوست‌های نسبتا تیره و روشن) مناسب است.

سفید طبیعی یا ابریشمی برای رنگ لباس عروس

سفید عاجی یا نباتی: این رنگ، کمی گرم­تر از رنگ سفید است و کمی زمینه زردی دارد و خیلی­‌ها آن را به عنوان رنگ کرم می­شناسند. این رنگ خیلی شبیه رنگ عاج فیل است و تقریبا برای همه پوست­‌ها مناسب است. به ویژه به تَن افرادی با چهره‌­ای صورتی رنگ، دلنشین می­‌شود.

سفید عاجی یا نباتیبرای رنگ لباس عروس

سفید یخی: تناژی از سفید که حس سرما را منتقل می­‌کند و کمی رنگ آبی و طوسی در آن دیده می­‌شود. این رنگ برای افرادی که پوست خیلی سفید دارند توصیه نمی­‌شود ولی برای افراد با پوست زرد مناسب است.

سفید یخی رنگ مناسب لباس عروس

سفید بژ: این رنگ لباس عروس تناژی از سفید که که اندکی تم قهوه‌ای دارد و برای پوست‌های روشن و و سرد، زیبا و برازنده خواهد بود و برای افرادی که چهره‌شان ته رنگ زرد یا زیتونی دارد توصیه نمی‌شود.

سفید بژ رنگی برای لباس عروس

سفید طلایی روشن (شامپاینی): این رنگ لباس از رنگ نوشیدنی گرفته شده است. بسیار رسمی بوده و مناسب افرادی­ست که لباس رنگی را دوست ندارند و در عین حال علاقه­‌مند به پوشیدن لباس سفید نیستند.

سفید طلایی روشن (شامپاینی) رنگی برای لباس عروس

سفید مایل به پوست پیازی: سفیدی که دارای ته رنگ صورتی است و در عکس‌­ها تقریبا همان سفید به نظر می­‌آید. این رنگ برای پوست­‌های متوسط با ته رنگ زرد و پوست­‌های تیره مناسب است.

سفید مایل به پوست پیازی رنگی برای لباس عروس

نقره ­ای: این رنگ لباس عروس به علت اینکه بسیار به رنگ سفید نزدیک است می‌­تواند انتخاب مناسبی برای پوست‌­هایی با تناژ متوسط باشد.

نقره ­ای رنگی مناسب برای انتخاب لباس عروس

 

به نظر شما رنگ لباس عروس را چگونه انتخاب کنیم؟

به جز عواملی مثل رنگ پوست٬ فصل عروسی و هماهنگی با تم مهمانی٬ چه فاکتورهای مهمی به ذهن شما می‌رسد که باید در انتخاب رنگ لباس عروس در نظر گرفته شود؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.