لباس عروس

راهنمای خرید لباس عروس (۱۷ نکته خیلی مهم)

راهنمای خرید لباس عروس

در این پست یک راهنمای خرید لباس عروس براتون جمع آوری کردیم تا به کمک این محتوا بتونید خرید های بهتری رو داشته باشید.

افراد را می‌توانیم بر حسب نوع خرید کردنشان به دو گروه تقسیم کنیم: گروه اول از هفته‌ها قبل٬ لباس مورد نظرشان را با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های رنگ٬ سایز٬ قیمت و نوع‌ پارچه انتخاب می‌کنند و خریدشان را در همان مغازه‌ی اول انجام می‌دهند. اما دسته‌ی دوم ترجیح می‌دهند یکی یکی فروشگاه‌ها را بچرخند و براساس آزمون و خطا٬ خرید کنند. برای این گروه٬ خرید کردن تجربه‌ی خیلی خوشایندی به نظر نمی‌رسد. شما در کدام تیم هستید؟ دوست دارید تمام لباس‌های جدید بازار را خودتان بپوشید و تصمیم بگیرید یا اینکه طرفدار خرید آگاهانه و راحتید؟ درباره‌ی لباس عروس شرایط کمی متفاوت‌تر است. به‌دلیل هزینه‌ی بیشتر و دردسر پروی لباس عروس پیشنهاد می‌کنیم که از قبل٬ نگاهی به مجلات و کاتالوگ‌‌های خرید لباس عروس بیاندازید.

در ادامه‌ی این نوشته٬ مواردی را که بهتر است حین خرید لباس عروس در نظر داشته باشید با هم مرور می‌کنیم.

مهمترین نکته در خرید لباس عروس : وقت کافی برای خریدت بگذار !

بهتر است تصمیم‌قطعی خود را قبل از خرید لباس عروس گرفته باشید؛ منظورمان از کلمه‌ی قبل٬ لحظه‌ی قبل از کارت کشیدن نیست! خرید لباس عروس پروسه‌ای طولانی‌ست که باید در آن جنبه‌های مختلفی را بررسی کنید. می‌توانید از ماه‌ها قبل تصاویر مورد علاقه‌تان را در یک پوشه روی موبایل‌تان ذخیره کنید تا روز خرید به آن دسترسی راحتی داشته باشید. هر چه زودتر فرآیند انتخاب لباس عروس را شروع کنید٬ از نتیجه‌ی کار راضی‌تر خواهید بود.

فرم بدنی‌ات را بشناس تا در خریدن لباس عروس گیج نباشی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب لباس عروس٬ فرم بدنی شماست. ممکن است لباسی که از کودکی رویای پوشیدن آن را داشته‌اید ایده‌ی خوبی برای شما نباشد. تصاویر زیر٬ گزینه‌های مناسب برای انواع مدل‌‌های هیکل را نشان می‌دهد. تقریبا تمام استایل‌دیزاینر ها معتقدند که مدل ماهی٬ هماهنگی خوبی با فرم بدنی مثلثی رو به بالا و ساعت شنی دارد٬ اما افرادی با فرم‌های بدنی گلابی و مثلث رو به پایین٬ بهتر است مدل‌های پرنسسی و راسته‌تر را انتخاب کنند.

 

body shapes

body shapes

از متخصصان این کار برای خرید لباس عروسی کمک بگیر

ودینگ‌پلنر ها٬ خیاط‌های لباس عروس و فروشندگان مزون عروس٬ قبل از شما صدها عروس دیگر را در خرید لباس عروس کمک کرده‌اند. اگر بین چند گزینه دو به شک ماندید٬ این افراد می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

دست‌خالی به خرید لباس عروس نرو!

اگر جواهرات٬ تاج٬ تزئینات مو و یا کفش عروسی خود را از قبل تهیه کرده‌اید حتما همراه خود ببرید. هماهنگ نبودن لباس عروس شما با سایر آیتم‌های استایل‌تان٬ می‌تواند کار خراب‌کن باشد.

 

بودجه‌ی خرید مشخص کن

از آنجایی که قیمت لباس عروس‌ها در طیف گسترده‌ای قرار می‌گیرند٬ بهتر است از قبل محدوده‌ی مورد نظرتان را مشخص کنید و در همان محدوده٬ بهترین گزینه را انتخاب کنید.

محل برگزاری مراسم؛ یک فاکتور اساسی در خرید لباس عروسی

اگر لباس عروس خود را مطابق با محل جشن عروسی‌تان انتخاب کنید٬ راحت‌تر و خوشحال‌تر خواهید بود! پارچه‌های سبک و تک‌لایه٬ برای مراسم‌های فضای باز مناسب‌ترند. در حالیکه پارچه‌های مخمل٬ ساتن٬ دامن‌‌های سنگین و چندلایه و دامن‌های چسبان مدل‌ماهی٬ با فضاهای داخلی همخوانی بیشتری دارند.

تکلیف‌ات را با سنت و مدرنیته روشن کن

یکی از ترندهای اصلی دنیای فشن عروس٬کار‌برد رنگ‌های آبی‌روشن و صورتی‌روشن است. لباسی را انتخاب کنید که بیانگر حال و هوای شخصی شما باشد.

 

یکی دو سایز-این‌ور اون‌ور

لباس‌های عروس معمولا یک الی دو سایز از سایز لباس‌های معمولی بزرگ‌تر انتخاب می‌شوند. با این‌حال هیچ‌وقت لباسی را از روی چوب‌رختی قضاوت نکنید و در صورت امکان٬ آن را بپوشید. به امید کم کردن وزن هم لباس کوچکتری را انتخاب نکنید!

 

عروسی‌های تم دار

اگر قصد برگزاری یک جشن‌عروسی تم‌دار را دارید٬ قبل از خرید لباس‌عروستان آن را مشخص کنید. هماهنگ نبودن با سایر مهمان‌ها آخرین چیزی‌است که یک عروس در روز مهم زندگی‌اش می‌خواهد.

خرج‌های اضافه مربوط خرید لباس عروس را در نظر بگیر

اگر مبلغ x تومان برای خرید یا اجاره‌ی لباس عروس در نظر گرفتید٬ مبلغی که دقیقا برای لباس پرداخت می‌شود باید کمتر از x باشد. چرا که خرج‌هایی مثل بخارشویی٬ اکسسوری مناسب٬ شال و شنل یا هزینه‌ی فیکس کردن لباس توسط خیاط٬ در راه هستند.

 

 

لباس‌های عروس دست دوم!

اگر در شروع زندگی جدید قصد ذخیره کردن پول بیشتری دارید٬ خرید لباس‌های دست دوم تمیزی که تنها یک‌بار پوشیده شده‌اند و مشکلی ندارند را هم در نظر بگیرید. این کار صرفه‌ی زیادی از لحاظ اقتصادی برای شما خواهد داشت. می‌توانید با جستجو در اپلیکیشن کمدا٬ لباس عروس‌های نو و در حد نوی زیادی را با قیمت مناسب ببینید یا لباس عروس خودتان را برای فروش قرار دهید.

خرید لباس عروس با قیمت مناسب

یک مزون عروس خوب و باحال برای خرید مطمئن پیدا کن

حتی اگر با تمام آمادگی به سراغ خرید بروید٬ باز هم پروسه‌ی انتخاب روندی طولانی و خسته کننده خواهد بود. می‌توانید از عروس‌های قبلی که می‌شناسید کمک بگیرید و مزون عروسی را پیدا کنید که کادر با حوصله و مجربی داشته باشد.

یک نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی مزون گردی این‌ است که از مزون‌های ارزان‌تر و قابل خرید به سمت لاکچری‌ها پیش بروید. شاید قبل از رسیدن به آن‌ها عاشق یک لباس با قیمت مناسب شوید!

نوبت‌ات را از قبل رزرو کن

اگر قصد اجاره‌ی لباس از یک مزون عروس را دارید٬ حتما از چندماه قبل٬ تاریخ عروسی‌ را مشخص و لباس موردنظرتان را رزرو کنید. لباس‌های زیبا و باکیفیت معمولا خیلی زود رزرو می‌شوند.

 

 

لباس عروس رویاهایت را در سه کلمه توصیف کن

3تا از ویژگی‌های لباس که اهمیت بالایی دارند را یادداشت کنید و در هر مورد٬ به دنبال آن‌‌ها بگردید. برای مثال: پوشیده-باکلاس-دنباله دار

هر موردی که این ویژگی‌ها را نداشت از دور رقابت حذف کنید. با این‌کار٬ انتخاب برای شما تا حد زیادی ساده می‌شود.

 

یک روز وسط هفته را برای خرید لباس عروس انتخاب کن

مزون‌ها و سالن‌های فروش لباس عروس در روزهای تعطیل و اعیاد معمولا شلوغ هستند و توجه کمتری به عروس‌ها نشان می‌دهند. خرید لباس عروس در وسط هفته و روز غیر تعطیل٬ وقت و انرژی کم‌تری از شما سلب می‌کند.

 

لباس عروس های کوتاه

با این‌‌که گزینه‌ی خوبی برای جشن‌های فرمال نیستند اما می‌توانند انتخاب جسورانه‌ای برای عروسی‌های کژوال و ساحلی باشند.

کفش پاشنه بلند بپوش

اگر قصد پوشیدن پاشنه بلند در روز عروسی را دارید٬ پیشنهاد می‌کنیم همان کفش یا کفش مشابهی را در روز خرید همراه داشته باشید. بهتر است کفش را در کیف خود حمل کنید و نپوشید!

خرید آنلاین لباس عروس : راحت و کم دردسر

اگر فردی هستید که ریسک خریدغیرحضوری را می‌پذیرید آنلاین‌شاپ های زیادی هستند که لباس عروس هم در دسته‌بندی لباس‌های خود دارند.

جالب است بدانید 18 درصد عروس‌های آمریکایی لباس عروس‌شان را آنلاین می‌خرند! اگر بتوانید لباس را قبل از خرید پرو کنید که عالی‌ست؛ در غیر این‌صورت قوانین مربوط به بازگشت کالا را چک کنید.

 

همچنین می‌توانید با جستجوی کلیدواژه‌ی «عروس» در اپلیکیشن کمدا٬ لباس‌ عروس‌های نو و درحدنو را با قیمت مناسب ببینید.

به نظر شما چه نکته‌ی مهم دیگری را عروس‌ها باید حین خرید یا اجاره‌ی لباس عروس بدانند؟ در قسمت نظرات یادداشت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.