آموزشی

ست رنگ سبز (مانتو، شال، کفش و شلوار) ۱۰ ها نکته کاربردی

ست رنگ سبز (مانتو، شال، کفش و شلوار)

ست مانتوی سبز

 

رنگ سبز، طیف گسترده ای از رنگ ها از سبز فسفری و نئونی تا تناژ های تیره ای مثل یشمی و سبز ارتشی را شامل می‌شود. فرکانس های تیره ی این رنگ را معمولا در ست های اداری و دانشجویی بیشتر می‌بینیم و رنگ روشن و فسفری آن، در آیتم های بهاری/تابستانه و ست های ویمسیکال کاربرد پیدا می‌کند.

اگر قوانین رنگ شناسی را در ست کردن آیتم هایتان رعایت کنید هیچ محدودیتی برای استفاده از رنگ های دیگر در کنار سبز ندارید و حتی رنگ قرمز می‌تواند گزینه ی خوبی برای انتخاب آیتم های مکمل و اکسسوری های مانتوی سبز شمرده شود.

در این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که حین ست کردن مانتوی سبز باید بدانید.

ست مانتوی سبز

  • ست های بهاره/تابستانه با مانتوی سبز

 

برای ساخت ست های بهاره، مانتوهای کتی بهترین انتخاب هستند. این مدل مانتوها هم با تغییرات آب و هوایی این فصل سازگاری دارند و زیادی خنک یا گرم نیستند و هم بر حسب آیتم های مکمل، می‌توانند در ست های کژوال تا رسمی به کار برده شوند. اگر قصد خرید مانتوهای رنگی در فصل بهار را دارید، مدل کتی اورسایز را در اولویت قرار بدهید.

 

در مورد رنگ سبز، امسال بیشتر از تناژ پاستلی و کم‌رنگ آن در طراحی های معتبر دیده ایم، اما بر حسب سلیقه می‌توانید رنگ های تیره تری مثل چمنی تا سدری را نیز انتخاب کنید.

در اولین ست مانتوی کتی سبز، پیشنهاد می‌کنیم آن را با شلوار از بالا گشاد که هم‌رنگ یا یک درجه تیره تر از مانتو باشد بپوشید. بهترین مکمل برای این ست، روسری های ساتن کوتاه هستند که از هر دو رنگ در طراحی آن به کار رفته باشد و پترن ساده و شیکی داشته باشد.

عینک های گربه ای و کیف های کمری که اخیرا ترند شده اند، مکمل هایی عالی برای این ست محسوب می‌شوند.

ست های بهاره/تابستانه با مانتوی سبز

شلوار های جین کاغذی گشاد که بهار امسال زیاد از آن ها دیده‌ایم، انتخاب خوب بعدی برای ست هستند، به شرط اینکه رنگ آبی در آیتم های دیگری مثل شومیز زیر مانتو یا جزئیات روسری به کار گرفته شود. اگر مانتوی شما سبز تیره است، بهتر است از شلوار جین روشن تری استفاده کنید و برعکس.

ست شلوار جین گشاد با مانتوی سبز

استفاده از مانتوی کوتاه کتی و شلوار همر‌نگ زکی از تکنیک های ترند شده ایست که هم در ست های رسمی و هم روزانه، بر تن سلبریتی ها و فشن بلاگرهای بین المللی می‌بینیم. رنگ سبز پاستلی، یک رنگ خوب برای ست کردن مانتو با شلوار است.

در ادامه، تصویری از ۳ ست مانتو شلوار مونوکروم را می‌بینید. در ست اول، استایلیست با انتخاب کفش پاشنه بلند هم رنگ، استایل رسمی یکدستی را انتخاب کرده است. روسری ساتن کوچک به رنگ سبز بژ گزینه ی مناسبی برای تبدیل کردن این ست، به یک استریت استایل ایرانی است.

ست مونوکروم سبز

در ست دوم، استایلیست از دو اکسسوری ترندی سال یعنی کلاه حصیری و کیف بافتنی به عنوان مکمل ست سبز رنگ استفاده کرده است. به طور کلی، رنگ های کرمی و نخودی، هماهنگی خوبی با سبز دارند.

ست مونوکروم سبز

کت و شلوارهای هم‌رنگ شادی که با الگوی دوخت کمی آزاد تولید شده اند، از آیتم های پرطرفدار امسال برای ساخت ست اسپورت هستند. این آیتم ها را می‌توانید با کفش های بزرگ بلنسیاگا، کیف های چرم کمری و عینک های خیلی باریک ترکیب کنید. در این ست برعکس دو مورد قبل، استفاده از شال تک رنگ نسبت به روسری پترن دار اولویت دارد.

ست مونوکروم سبز

در ست بعدی، یک استریت استایل از بلاگر مشهور ایرانی«سحر خمسه» می‌بینید. او در این استایل مجلسی، رنگ کرم پودری را در کنار ست مانتو شلوار سبز کله غازی استفاده کرده است. کیف دستی های مکعبی کوچک و صندل های پشت باز که در این ترکیب استفاده شده اند، از آیتم های پرطرفدار بهار امسال هستند. اضافه کردن یک شال حریر پلیسه همرنگ با کیف و کفش، تکمیل کننده این ست برای ساخت یک استایل مهمانی در فصل بهار است.

ست کرم پودری با رنگ سبز

مانتوی سبز ارتشی یا سدری رنگ، انتخاب خوبی برای ساخت ست های اسپرت و استایل های دانشگاهی و محیط کاری می باشد. در ست بعدی سحر خمسه این مانتو را با کیف های اخیرا ترنده شده ی سبک دیور که به شکل یکطرفه روی شانه می‌افتند ترکیب کرده است. انتخاب رنگ سفید برای اکسسوری ها در کنار رنگ بی روحی مثل این تناژ رنگ سبز، هوشمندانه است.

ست اسپرت با مانتوی سبز

 

اگر یک مانتوی پسته ای رنگ بی استفاده در کمد خود دارید، این پاراگراف مختص شماست! در فصل بهار می‌توانید رنگ سبز را در کنار صورتی و سرخابی به کار ببرید تا علاوه بر‌ زیبایی خیال انگیز این ترکیب، با رنگ های موجود در طبیعت این فصل نیز همخوانی داشته باشید.

پیشنهاد ما استفاده از دامن های پلیسه ی صورتی کم رنگ در کنار مانتوی کتی سبز پسته ای کم‌رنگ است. اکسسوری های مرواریدی و شال سفیدی که با گلهای صورتی و سبز تزئین شده باشد، می‌توانند جلوه ی ست و استایل شما را دوچندان کنند.

ست قرمز و سرخابی با مانتوی سبز

ست های پاییزه/زمستانه با پالتوی سبز

 

در اولین ترکیب پیشنهادی، پالتوی سبز جلو باز خود را در کنار دامن چهارخانه ی پشمی و شال بلند همرنگ دامن بپوشید و یک سبک هنری و جذاب پاییزه برای خودتان بسازید. جوراب شلواری های چسبان در رنگ های خنثی می‌توانند جهت استفاده ی این ست در خیابان به شما کمک کنند.

اگر رنگ پالتوی شما از فرکانس های روشن رنگ سبز است، سایر آیتم ها را تیره انتخاب کنید. نیم بوت های ساده ی چرمی به رنگ قهوه‌ای یا مشکی می‌توانند تکمیل کننده ی این ست باشند.

ست رنگ های روشن و تیره سبز

بارانی های کوتاه اورسایزی که با رنگ های شاد دوخته می‌شوند را در فصل های بهار و پاییز به وفور بر تن فشن بلاگر ها می‌بینیم. این بارانی ها می‌توانند آیتم اصلی ساخت ست های اسپرت روزانه و استایل های گشت و گذار در طبیعت باشند. در هر دو حالت، مام جین های رنگ روشن و بوت های بندی بلند مثل بوت های دکتر مارتین، ترکیبات پیشنهادی ما هستند.

استفاده از کوله پشتی روی این مدل بارانی؛ به کیف دوشی و کمری اولویت دارد.

ست های پاییزه/زمستانه با پالتوی سبز

در مورد بارانی های بلند، قضیه کاملا متفاوت است و آیتم های دیگری را باید کنار آن بچینید. برای مثال شلوارهای جین اسکینی یا راسته، انتخاب بهتری نسبت به مام جین ها در کنار بارانی بلند هستند.

همچنین برای ست های روزانه، نیم بوت هایی که تا قوزک پا را می‌پوشانند نسبت به بوت های بلند، اولویت دارند.

در مورد رنگ سبز، شال های پشمی چهارخانه مکمل های خوبی برای بارانی بلند سبز به حساب می‌آیند. از رنگ دومی که در طراحی چهارخانه ها به کار رفته می‌توانید سایر اکسسوری های ست روزانه تان را انتخاب کنید.

ست بارانی رنگ سبز

رنگ سبز یشمی، در دوخت پالتوهای کوتاهی که به سبک کاستوم های ملوانی دوخته می‌شوند نسبت به سایر رنگ ها اولویت دارد.

در تصویر زیر جی‌جی حدید سوپر مدل بین المللی را می‌بینید که این مدل پالتو را با اضافه کردن تنها یک رنگ خنثی برای ساخت ست روزانه انتخاب کرده است.

این پالتو، آیتم رسمی و پر ابهتی شمرده می‌شود، پس استفاده از شلوارهای چرمی و جیر چسبان در کنار این پالتو، نسبت به جین ها و شلوارهای پارچه ای اولویت دارند.

ست رنگ خنثی با مانتوی سبز یشمی

یکی از نکاتی که در ست کردن مانتو/ پالتوهای سبز به شما کمک می‌کند، همخوانی بالای این رنگ با پترن های گل گلی و برگ انجیری است که اخیرا ترند شده. این ترکیب ها به خصوص در ست های بهاری و تابستانه با مانتوی سبز خنک، کاربردی می‌شوند. در فصل های سرد سال، پترن های گل دار معمولا در زمینه های تیره تر و بافت های ضخیم استفاده می‌شوند. اگر چنین لباسی را پیدا کردید، حتما آن را در زیر پالتوی سبز  در کنار شلوار و شال مشکی امتحان کنید.

ست لباس های پترن دار با رنگ سبز

در فصل پاییز، رنگ های گرم و طبیعی مثل زرد و قرمز به شدت کاربردی می‌شوند. اگر تمایل به ساخت استایل های سبک ویمزیکال داشته باشید، ترکیب این موارد در کنار رنگ سبز نتیجه ی خوبی به همراه دارد.

به عنوان اولین پیشنهاد، یک ست شومیز و شلوار کبریتی به رنگ خردلی را زیر کت یا کاپشن سبز بپوشید و از رنگ قرمز برای انتخاب شال و کفش استفاده کنید. در این سبک پوشش، محدودیتی در انتخاب رنگ و پترن آیتم ها وجود ندارد.

ست خردلی و قرمز با مانتوی سبز

یکی از ست های راحت و بی دردسری که برای استفاده از رنگ های ریسک پذیری مثل سبز می‌توانید بسازید، استفاده از پلیورها، تیشرت ها و یا شومیزهای راه راه سفید/ مشکی است. داشتن این پترن ساده بر اساس فرم بدنی شما ( راه راه عمودی برای کسانی که بالا تنه درشتی دارند و راه راه افقی برای لاغرها ) یکی از ضروریات کمد شماست؛ چرا که می‌تواند در ست کردن رنگ های شاد به شدت کاربرد پیدا کند.

اگر این لباس را برای ساخت ست روزانه انتخاب کردید، سایر آیتم ها و اکسسوری ها بهتر است از بین همین دو رنگ باشند. پیشنهاد ما استفاده از رنگ مشکی در آیتم های بزرگ ( شلوار جین، کیف، شال و نیم بوت مشکی) و رنگ سفید در جزئیات کوچکی مثل عینک، بند ساعت، لاک ناخن و موگیر هاست. در نهایت نه تنها رنگ سبز، بلکه هر رنگ شاد و برجسته ای را می‌توانید به عنوان رویه، با این ست خنثی ترکیب کنید.

ست پترن راه راه با رنگ سبز

همانطور که گفتیم، استفاده از مانتو و شلوار ست هم‌رنگ در سال ۲۰۱۹ به یک ترند جهانی تبدیل شده است. تفاوت این ست ها در فصل های سرد سال این است که از متریال های ضخیم تری مثل مخمل و کبریتی استفاده می‌شود و برعکس ست های بهاره، فیت و چسبان هستند.

اگر قصد خرید یکی از این ست ها را دارید، رنگ یشمی و سدری انتخاب های خوبی هستند. در مورد رنگ یشمی می‌توانید رنگ کرمی را به عنوان رنگ دوم، در انتخاب یقه اسکی زیر مانتو و نیم بوت ها استفاده کنید.

کیف های هندسی که اخیرا بسیار پرطرفدار شده اند، ترکیب شما را به یک ست رسمی و مجلسی تبدیل می‌کنند.

ست مونوکروم سبز

 

شما چطور ست رنگ سبز (مانتو، شال، کفش و شلوار) رو پیاده میکنید ؟

خوشحال میشیم شما هم نکات آموزشی ای برامون در بخش کامنت ها بنویسید.

 

پست های مرتبط :

چگونه مانتو را ست کنیم؟ (بیش از ۱۰ نکته آموزش ست کردن لباس زنانه + عکس)

ست رنگ مرجانی (مانتو، شال، کفش و شلوار) 

ست رنگ قرمز (مانتو، شال، کفش و شلوار)

ست رنگ سفید (مانتو، شال، کفش و شلوار)

ست رنگ زرد (مانتو، شال، کفش و شلوار)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مانتو کتی سبز را با چی ست کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم آن را با شلوار از بالا گشاد که هم‌رنگ یا یک درجه تیره تر از مانتو باشد و روسری‌های ساتن کوتاه که از هر دو رنگ در طراحی آن به کار رفته باشد و پترن ساده و شیکی داشته باشد، بپوشید.

طیف تیره‌ِ رنگ سبز را در چه موقعیت‌هایی بپوشیم؟

مانتوی سبز ارتشی یا سدری رنگ، انتخاب خوبی برای ساخت ست های اسپرت و استایل های دانشگاهی و محیط کاری می باشد.

سبز پسته‌ای با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

در فصل بهار می‌توانید رنگ سبز را در کنار صورتی و سرخابی به کار ببرید تا علاوه بر‌ زیبایی خیال انگیز این ترکیب، با رنگ های موجود در طبیعت این فصل نیز همخوانی داشته باشید.

کدام پترن‌ها در کنار رنگ سبز استفاده می‌شود؟

یکی از نکاتی که در ست کردن مانتو/ پالتوهای سبز به شما کمک می‌کند، همخوانی بالای این رنگ با پترن های گل گلی، چهارخونه و برگ انجیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.