آموزشی, استایل

اصولی ترین روش های نگهداری کفش چرم در طولانی مدت

نگهداری کفش چرم

نگهداری کفش چرم

به سختی می‌توان خانمی را پیدا کرد که یک آیتم چرم به خصوص کفش چرم در کمد خود نداشته باشد. اکثر خانم‌ها عاشق کفش‌های چرمی شیک خود هستند. اگر نحوه صحیح نگهداری کفش چرم را بدانید، این آیتم‌ها همیشه در استایل‌های شما می‌درخشند و نسبت به انواع دیگر آیتم‌ها طول عمر طولانی‌تری خواهند داشت. اگر می‌خواهید کفش‌های چرم شما همیشه زیبا و براق بمانند و همچنین از خرید دوباره آنها صرف‌نظر کنید، مطالعه این مقاله از رادیومدا را از دست ندهید.

بهترین روش نگهداری از چرم مصنوعی

بهترین روش نگهداری از چرم مصنوعی

مدل های کفش زنانه jfs را حتما ببینید.

تمیز کردن کفش چرم

هیچ روش یک روزه ای وجود ندارد که روی کفش چرم شما جادو کند تا همیشه زیبا و براق به نظر برسند. با این حال ناامید نباشید. زیرا با تمیز کردن و مراقبت از کفش چرم خود به طور پیوسته می‌توانید همان اثرات جادویی را انتظار داشته باشید. بنابراین تمیز کردن کفش‌های چرم خود را فراموش نکنید؛ به خصوص زمانی که هوا رو به سرد شدن می‌رود، باید سطح کفش‌های چرمتان را مرطوب نگه دارید. ممکن است بپرسید امن‌ترین راه تمیز کردن کفش چرم چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

  • با یک پارچه نازک، کفش‌هایتان را تمیز کنید: اولین قدم در پروسه تمیز کردن کفش چرم این است که تا جایی که می‌توانید با پارچه خشک و تمیز، هر گونه آلودگی و کثیفی را از روی کفش‌هایتان پاک کنید.
  • یک برس و تمیزکننده مناسب بردارید: اگر تمیزکننده کفش شما اپلیکاتور مخصوص به خود دارد، از همان اپلیکاتور برای کشیدن تمیزکننده روی سطح کفش استفاده کنید. اما اگر تمیزکننده مورد نظرتان اپلیکاتور ندارد، بهترین جایگزین برای این کار برس یا پارچه نرم است. برس یا پارچه را به صورت دورانی روی سطح کفش بکشید. اگر کفش را با صابون تمیز می‌کنید، می‌توانید کمی آب هم همراه آن استفاده کنید. خوب است بدانید که صابون‌های مخصوصی به نام Saddle Soap وجود دارند که روی کفش‌های چرم اصل و مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت داشته باشید که از اسفنج برای تمیز کردن کفش چرم استفاده نکنید. زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشد و به چرم آسیب برساند.
  • از آب و سرکه کمک بگیرید: اگر سطح کفش چرم شما حالتی مانند شوره زدن پیدا کرده، برای تمیز کردن نمک روی آن از آب و سرکه استفاده کنید. برای انجام این کار، با نسبت یک به دو سرکه و آب را ترکیب و محلول مناسبی را برای تمیز کردن کفش آماده کنید. سپس، با استفاده از برس یا پارچه به آرامی محلول مورد نظر را روی نقاطی که کفش دارای لکه‌های نمکی سفید است، بکشید. این کار را تا زمانی تکرار کنید تا لکه‌ها کاملا پاک شوند.
  • کفش‌هایتان را خشک کنید: برای خشک کردن کفش‌های چرم از هیچ لوازم جانبی استفاده نکنید، زیرا چرم کفش شما آسیب می‌بیند. قبل استفاده از واکس، نرم‌کننده مخصوص یا ضدآب روی کفش‌ها اجازه دهید آنها در دمای طبیعی اتاق خشک شوند. برای خشک شدن کفش‌ها حداقل به 15 دقیقه زمان نیاز دارید. اگر چه پیشنهاد رادیومدا این است که زمانی به اندازه یک شب برای خشک شدن کامل کفش‌ها نتیجه‌ بهتری می‌دهد.
نحوه نگهداری از کفش چرم

نحوه نگهداری از کفش چرم

به کفش چرم چی بزنیم؟

اگر نمی‌دانید برای مراقبت از کفش چرم از چه موادی می‌توانید استفاده کنید، به نکات زیر توجه دقت داشته باشید.

  • نرم‌کننده استفاده کنید: رادیومدا توصیه می‌کند که به ازای هر 25 دفعه‌ای که از کفش چرم استفاده می‌کنید، به سراغ نرم‌کننده بروید. البته اگر در موقعیت جغرافیایی قرار دارید که آب و هوای سخت زمستانی و سرد دارد، بهتر است بعد از هر 5 یا 10 دفعه پوشیدن، از نرم‌کننده استفاده کنید. در غیراینصورت، در آب و هوای نه چندان سخت، حد دفعات پوشیدن کفش چرم از 15 تا 25 بار مجاز می‌باشد. بعد از استفاده از نرم‌کننده، یک پارچه تمیز و نرم بردارید و به صورت دایره‌ای روی سطح کفش بکشید تا کاندیشنر اضافه از سطح آن برداشته شود. در صورتی که این کار را انجام ندهید، کفش‌هایتان ترک خورده و آسیب می‌بینند.
  • واکس استفاده کنید: بهترین روش نگهداری کفش چرم این است که یک بار در ماه آن را واکس بزنید. (قبل از انجام هر کاری، بندها را بردارید. بندها جنسی از تور دارند و تورها می‌توانند نرم‌کننده یا واکس را پخش کنند.) با فشار کم و حرکت‌های دورانی، مقدار کمی از واکس را روی سطح کفش بکشید. برس یا پارچه نرم برای این کار بهترین گزینه است. واکس زدن را تا زمانی ادامه دهید که کل سطح کفش پوشش داده شده باشد. سپس، مقدار اضافی را پاک کنید. اگر می‌پرسید بهترین نوع واکس برای کفش چرم چیست؟ رادیومدا واکس‌های مومی را به شما پیشنهاد می‌کند. این نکته مهم را فراموش نکنید که رنگ واکس باید با رنگ کفش چرم شما یکی باشد. اگر واکسی با رنگ مناسب انتخاب کرده‌اید، بهتر است قبل از خرید، کمی از آن را به گوشه کفش‌هایتان بزنید و رنگ‌های آن دو را با هم مقایسه کنید.

 

  • برق بیندازید: کمی پارچه را به آب آغشته کنید و آن را روی قسمتی از کفش خود بکشید. این کار سبب چسبیدن واکس مومی به سطح کفش می‌شود. پروسه را تا زمانی ادامه دهید که کفش براق دیده شود.
نگه داری و تمیز کردن بوت چرم

نگه داری و تمیز کردن بوت چرم

حتما ببینید: مدل کفش زنانه پاشنه بلند

شرایط نگهداری کفش چرمی

  • به کفش‌هایتان استراحت دهید: چرم تمایل زیادی به جذب رطوبت از باران و عرق دارد. استراحت دادن به کفش‌هایتان در روزهایی که آنها را نمی‌پوشید، سبب خشک شدن کفش‌ها می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید روزانه کفش چرم پا کنید، بهترین کار این است که دو جفت کفش چرمی را به طور متناوب بپوشید.
  • از قالب کفش استفاده کنید: همانطور که می‌دانید چرم می‌تواند شکل خود را از دست بدهد. بنابراین، بهتر است زمانی که کفش را نمی‌پوشید، از قالب کفش استفاده کنید. قالب رطوبت درون کفش را بیرون می‌کشد و به کفش چرم شما کمک می‌کند که شکل خودش را حفظ کند. برای نگهداری کفش چرم از قالب‌های کفش به شکل پا استفاده کنید که از جنس چوب (نظیر چوب سرو) هستند. از قالب‌های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا رطوبت کفش را جذب نمی‌کنند. به جز قالب کفش می‌توانید از روزنامه هم برای جذب رطوبت استفاده کنید اما دقت داشته باشید که روزنامه نمی‌تواند شکل کفش را به خوبی حفظ کند.

 

  • کفش‌هایتان را تمیز کنید: با نزدیک شدن به تابستان، خانم‌ها جای کفش‌های چرم خود را با سندل‌ها عوض می‌کنند. نکته‌ای که باید در رابطه با کفش چرم و تغییر فصل بدانید این است که فراموش نکنید کفش‌هایتان را تمیز کنید و سپس، آنها را به ته کمدتان انتقال دهید. در غیر این صورت، برای دوباره پوشیدن آن‌ها به مشکل خواهید خورد. زیرا این احتمال وجود دارد که لکه‌های کثیف باقیمانده روی کفش هیچوقت پاک نشوند.
  • کفش‌هایتان را در کیسه قابل تنفس نگهداری کنید: چرم برای از بین بردن رطوبت به هوا نیاز دارد. اگر کفش‌های چرمتان را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید، آنها پر از رطوبت خواهند شد. کیسه‌های پارچه‌ای قبل تنفس برای نگهداری کفش‌ چرم بهترین گزینه هستند. از آنجائی که جعبه‌های کفش هوا کافی برای خشک نگه داشتن چرم ندارند، بهتر است کفش‌های چرمتان را درون جعبه قرار ندهید.
از بین بردن چروک کفش چرم

از بین بردن چروک کفش چرم

حتما بخوانید: مدل های کفش زنانه درسا

خرید کفش چرم با قیمت استثنایی از اپلیکیشن کمدا

آیا در کمدتان کفش‌های کاملا نو دارید که به هنگام خرید آنها را با شک و دودلی انتخاب کردید با این حال هیچوقت مورد استفاده شما قرار نگرفته‌اند؟ کمدا راه‌حل بدودن دردسری برای تبدیل کفش‌های کاملا  نو یا در حد نو ته کمد به پول دارد. کافیست اپلیکیشن کمدا را نصب کنید و برای فروش آیتم‌های بلااستفادهتان با قیمت منصفانه اقدام کنید. همچنین، اگر به دنبال خرید کفش چرم با تخفیف‌های بالای 50% هستید، نگاهی به دسته کفش‌های چرم کمدا داشته باشید که پشیمان نمی‌شوید .در ادامه چند نمونه از کفش‌های چرم موجود در کمدا را مشاهده می‌کنید:

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

خرید کفش چرم از کمدا

شما چه روش‌هایی را برای نگهداری کفش چرم پیشنهاد می‌کنید؟

شما از کدام یک از مراحل بالا را برای مراقبت از کفش چرم تکرار می‌کنید؟ چه راهکارهای دیگری را برای نگهداری کفش چرم و افزایش طول عمر آن به دوستان کمدایی خود پیشنهاد می‌کنید؟

درباره فائزه خجیر

من یک کامپیوتری عاشق نویسندگی، هنر و فشن هستم. یکی که محدود نمیشه به چیزی و عاشق تنوع درون آدمها و تفکراتشونه. همیشه به دنبال ایده های نو و خلاقیت میره و ساختن آرزوشه.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.