فرهنگ کُمُدایی

مینیمالیست شدن در زندگی با ۷ قدم

مینیمالیست شدن در زندگی / مینیمالیسم در زندگی

مینیمالیسم در زندگی با هفت قدم

سبک زندگی مینیمال ، روشی برای کنار گذاشتن تجمل‌گرایی و شکم پرستی است. درست، نقطه مقابل سبکی از زندگی که معمولا در رادیو و تلویزیون، تبلیغات آن را می‌شنویم یا می‌بینیم.
ما در جامعه‌ای زندگی میکنیم که بیشتر، به انباشته‌های مادی خود افتخار می‌کنیم تا به داشته‌هایمان؛ به  نظر می رسد که ما هر روز بیشتر به سمت چشم و هم چشمی مصرف گرایی، مال اندوزی، سر در گمی و گرفتاری در چنگ بدهی های پایان ناپذیر، در حرکت هستیم.
با یادگیری سبک زندگی مینیمالیستی، ما می توانیم به راحتی، از انجام کارهایی که به آنها نیازی نداریم صرف‌نظر کرده و در عوض بر روی انجام کارهای ضروری و مفید تمرکز کنیم.

قدم اول:

یک کاغذ بردارید و دلایل‌تون برای مینیمال شدن رو روش بنویسید. از شلوغی خونه کلافه شدی؟ از تمیزکاری؟ از قسط دادن؟ وقت برای بچه‌هاتون ندارید؟ هر دلیلی که ممکنه داشته باشید رو بنویسید.
قدم  دوم: 
با یک جعبه دور منزل بگردید و از هر چیزی که دوتا دارید، یکیش رو توی جعبه بزارید. جعبه رو یک ماه گوشه‌ای بذارید. اگر چیزی لازم نشد، از دستش خلاص بشید.
قدم سوم:
 یک قسمت از خونه رو از همه وسایل اضافه خالی کنید.مثلا کانتر آشپزخانه، یا میز ناهارخوری. اگر از حس خالی بودن، خلوت بودن و تمیز بودن اون منطقه خوشتون اومد، هر روز گسترش‌اش بدین. یه میز، میتونه تبدیل بشه به یه اتاق، و یه اتاق به یک خونه مینیمال که تو فکرش هستید.
قدم چهارم: 
سبک سفر کنید. دفعه ی بعد که عازم سفری هستید، برای نصف زمان سفر وسیله بردارید. مثلا اگه برای 4 روز سفر هستید، به اندازه دو روز وسیله بردارید.حس سبک سفر کردن و سبک زندگی کردن رو بچشید.
قدم پنجم:
 لباس‌های کمتری داشته باشید.اگر پروژه ی 333 (33 قلم لباس برای 3 ماه) به نظرتون خیلی سخت میاد هم، امتحانش کنید. شاید حس سبکی‌اش رو دوست داشتید.
اگر 33 تا خیلی براتون کمه، یه عدد خودتون  انتخاب کنید و برای 3 ماه فقط لز اون تعداد لباس استفاده کنید. بعدا می تونید عددتون رو کم کنید.
(برای کم کردن لباس ها از روش کمد کپسولی هم می‌تونید استفاده کنید)
قدم ششم:
 وعده‌های غذایی مثل هم بخورید. اینکه حالا ناهار چی باشه، یا حالا شام چی باشه. براش خرید کنید و درست کنید، خیلی ازتون وقت و انرژی می‌گیره. برای یک هفته فقط یک نوع صبحانه بخورید و یک نوع ناهار. یا اگر یک مدل خسته کننده است، یکی دوتا آپشن فقط داشته باشید. اگر خانواده اعتراض کردن بگید یه آزمایشه و آخر هفته راجع بهش صحبت می‌کنید.
قدم هفتم:
 نوشته 1000 دلار پس‌انداز کنید ولی شما می‌تونید رقم دیگه‌ای در نظر بگیرید و تو یک برنامه مشخص و فشرده براش پس‌انداز کنید. مثلا اگه هفته‌ای پنجاه هزار تومن پس‌انداز کنید در عرض یک سال دو میلیون و ششصد پس‌انداز کردید. از خریدهاتون بزنید و پس‌انداز کنید. داشتن پس‌انداز استرس آدم رو کم می کنه. راجع به روش‌های پس انداز هم تو پست‌های بعدی مطلب می‌نویسم، منتظر باشید!

شما چند قدم تا زندگی مینیمالیست فاصله دارید ؟

طبق قدم هایی گفتیم شما کجا هستید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.