دسته‌بندی نشده

چطور سندروم هوردینگ نمیذاره کمد لباس مون خلوت شه؟

سندروم هوردینگ کمد لباس

سندروم هوردینگ چیه؟(Hoarding Syndrome)

یه سندرومی هست که من ترجمه‌اش می کنم به سندروم ”تلنباری“! این اختلال گریبانگیر کسایی هست که دور انداختن و یا جدا شدن از متعلقاتشون براشون خیلی سخته. این آدم‌ها با فکر دور شدن از آیتم‌هاشون استرس می گیرن؛ اصلا هم براشون مهم نیست که قیمت یا ارزش آیتم‌ها چه قدره.

سندرم هوردینگ، نوع های خفیف تا مزمن داره که بسته به وخامت‌شون توی زندگی افراد تاثیرگذار هستن. رفتارهای مربوط به ”تلنباری“ از دوران نوجوانی (بخصوص 11 تا 15 سال) بروز می کنن و با بالا رفتن سن حادتر میشه و رها شدن از این مشکل سخت‌تر.
دلایلی که منجر به سندرم تلنباری میشن به طور دقیق مشخص نیست ولی از بین اونا میشه به ژنتیک و تجربیات دراماتی و وقایع استرس‌زای زندگی اشاره کرد.

آدم‌های مبتلا به این سندروم، آیتم‌هایی که اصلاً بهشون نیازی ندارن و جای نگهداری‌شون رو هم ندارن جمع می‌کنن و با احساس نیاز به اون‌ها شروع می‌کنن به تلنبار کردن‌شون!

عقیده دارن که:

آیتم‌هاشون منحصر به فرد هستن و در آینده بهشون نیاز پیدا می‌کنن.
آیتم‌ها براشون اهمیت عاطفی زیادی دارن و اونا رو یاد خاطرت خوب زندگی‌شون با بقیه میندازن.
اونا وقتی که این آیتم‌ها دور و برشون هستن احساس آرامش می‌کنن . و نمی‌خوان چیزی رو با دور انداختن حروم کنن.

خوب حالا این سندروم رو چه ربطی به کمدا داره؟!

درسته که این سندروم به صورت کلی به تلنبار کردن هر خرت و پرتی از قوطی کبریتی که با دوست‌ات از کنار خیابون گرفته بودی تا لباس‌های مجلسی مربوط می‌شه ولی مطمئناً میشه یه راه حلی هر چند کوچیک براش پیدا کرد.
خانم‌هایی هستن که اصلا نمی‌تونن از چیز میزاشون دل بکنن؛قطعاً لباس‌هایی دارن که دیگه حتی استفاده هم نمی‌کنن، یا هدیه گیرشون اومده.
خب ما توی کمدا پلت فرمی ایجاد کردیم که خانم‌ها بتونن لباس‌های اضافی کمدشون رو که یا دیگه اندازشون نیست، یا هدیه گیرشون اومده و دیگه دوستش ندارن، یه بار پوشیدن دیگه لازمش ندارن و … رو توی اپلیکیشن کمدا با قیمت مناسب برای فروش بذارن و اون‌ها رو مجدد به چرخه مصرف برگردونن.
اگه شما هم فکر می‌کنی تا حدی دچار سندروم هوردینگ هستی یکی از قدم‌هایی که می‌تونی برای رهایی از این عادت قدیمی برداری همین هست که آیتم‌های اضافی کمدت رو جدا بچینی و جایی مثل کُمُدا برای فروش بذاری‌شون. بعدش هم می‌تونی با پول فروش اونا لباس‌هایی که لازم داری بخری یا حتی با پولش یه کتاب بخری!

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.