مصاحبه

شراره: چطور کمد لباسم در کمتر از دو ماه تبدیل به ۲ میلیون تومن پول نقد شد؟

شراره: چطور کمد لباسم در کمتر از دو ماه تبدیل به 2 میلیون تومن پول نقد شد؟

اول یه سلام گرم به همه ی دخترای کمدایی مهربون، زیبا و خوش سلیقه 🙂

من شراره هستم فامیلیم کشوری هست که در واقع فامیلی مادرم هست، چون برای پروفایل کمدایی‌ام به اسمم بیشتر میاد این فامیلی رو انتخاب کردم.

من 30 سالم هست و دوساله که تو شهر زیبای ساری زندگی می کنم قبلش تهران بودم ولی علی‌رغم علاقه ی زیادم بهش به دلیل بیماری پدرم باید به یه جای خوش آب و هوا نقل مکان می کردیم که البته راضی هم هستیم.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی هستم و در حال حاضر در مطب و کلینیک مشغول به کارم ولی در پی گرفتن اپلای تحصیلی در آینده نزدیک قصد مهاجرت به یک کشور دیگه رو دارم.

داستان آشنایی من با کمدا از کجا شروع شد؟

خب من هم مثل خیلی از خانم‌ها خیلی زیاد اهل خرید لباس و کیف و کفش و لوازم آرایش هستم و متاسفانه خرید احساسی هم یه مدت زیاد داشتم و خلاصه بگم یه وقت دیدم من موندم و یه کمد پر از لباس و وسیله که هیچ کدوم رو نمیتونم با خودم ببرم.

قبل از آشنایی با کمدا یه تعداد زیادی‌شون رو به مراکز خاص اهدا کردم و خیلی هاشونم کادو دادم به دوست و آشنا و بقیه شونم که یه جورایی بهشون وابستگی روحی داشتم سعی کردم فعلا تا جایی که می‌تونم نگه دارم حتی با وجود اینکه استفاده نمی‌کردم تا اینکه…

یک روز که داشتم هوم اینستاگرام‌ رو چک میکردم تو صفحه یکی از فشن بلاگرها یه تبلیغ دیدم در مورد یه اپلیکیشن به اسم کُمُدا، یه کمد دخترونه با کلی اتفاق‌های خوب که توی اپلیکیشن میفته.

خب به نظرم ایده جالبی اومد اپ رو روی گوشی‌ام نصب کردم و عضو شدم.

در وهله اول رابط کاربری بامزه و صمیمانه کمدا نظرم رو جلب کرد و بعد وقتی قوانین و آداب و رسومش رو خوندم خیلی خوشم اومد چون به نظرم درجه برخورداری فروشنده و به خصوص خریدار از اطمینان و اعتماد در اپلیکیشن کمدا خیلی بالا هست.

من هم تصمیم گرفتم شروع کنم به استفاده از این برنامه بامزه و با ایده جدید مخصوصا که عاشق کُمُلولوچه شدم رفت.

در کمتر از ۲ ماه، نزدیک به ۲ میلیون تومن فروش داشتم!

فعالیتم رو از اواسط مهر 97 تو کمدا شروع کردم و ظرف این مدت یعنی کمتر از دوماه تونستم ۱/۷۲۵/۰۰۰ تومن فروش داشته باشم در واقع حدود دو میلیون تومن ظرف کمتر از دوماه.

با اینکه کلی هم روی آیتم‌ها تخفیف‌های خوب داده بودم ولی بازم رقم فروشم قابل قبول و حتی بالا بود.

برای این مدت دوستانی که از من خرید داشتن می‌دونن که همیشه خوشحالی و رضایت خریدار برام مهم بوده و تمام تلاشم رو کردم که موفق باشم تو این هدف و خدا رو شکر به جز یک مورد مرجوعی که در واقع مقصر هم من نبودم و خودم هم در خرید اینترنتی اون آیتم مغبون شده بودم. نمی‌دونستم واقعا و دنبالش رو گرفتم تا حصول نتیجه. در بقیه موارد همه خریدارها از خریدشون راضی بودن و من هم از این بابت خوشحال!


به خیلی از شهرهای ایران فروش داشتم.

از خیلی شهرها ازم خرید داشتن. دوستان از تهران، کرمان، بابل، کرمانشاه،  اصفهان، شیراز و شهرهای دیگه که الان تو خاطرم نیست.

دلیل فروش آیتم‌هام

دلیل اصلی من برای فروش آیتم‌هام اینه که نمی‌تونم اونا رو با خودم ببرم و مجبورم با همه علاقه‌ای که بهشون دارم بسپرم‌شون دست صاحب جدید خوشگلشون حتی شده آیتمی که با عشق و ذوق زیاد و واقعا به سختی تهیه کردم فروش رفته و من باهاش خداحافظی کردم و سپردم به صاحب جدیدش تا لذتشو ببره و من هم کلی خوشحال بشم.

به دلیل مهاجرتم، تا حالا خرید از کمدا نداشتم!

خب من تا حالا راستش از کمدا خرید نداشتم چون قراره برم و نباید باز دور و برمو شلوغ کنم به جز یه مورد که از طرف فروشنده کنسل شد متاسفانه… با این حال صفحه ی قلب برای آیتمهایی که نشون کردم پره و مطمئنم از کمدا خرید خواهم داشت چون به نظرم واقعا خرید تو کمدا به صرفه و راحته خب مثلا اینکه بشینم تو خونه یا محیط کار تو مواقع بیکاری با حوصله آیتمها رو ببینم و انتخاب کنم برام خیلی شیرین بوده و هست.

چون قبلا هم اکثر خریدهام آنلاین بودن و الان کمدا تونسته این قابلیت رو برای من نوعی فراهم کنه که به جای سایت‌های خارجی تو یه اپلیکیشن وطنی و صمیمی خریدهام رو انجام بدم.

با پول حاصل از فروش آیتم‌هام کارهای بهتر می‌کنم.

راستش بخشی از پول رو صرف کمک به خیریه محک می‌کنم که خیلی هم تمایل ندارم این قسمت منتشر بشه. بقیه پول هم  چون با پول خودم توی حسابم قاطی می‌شن دیگه خرج‌های روزمره ام میشن.

حالا میخوام چند تا نکته در رابطه با فروش آیتم‌ها در کمدا بهتون بگم که در واقع تجربه شخصی ام هست، شاید به دردتون بخوره و بتونین آیتم هاتون رو راحت تر بفروشین و به دست صاحب جدیدش برسونین.

۱-عکس خوب 

چند تا عکس از آیتم‌هام می‌گرفتم و آپلود می‌کردم خب اوایل همه عکس‌هام تایید نمی‌شد.

 مشکلات عکسها تو قسمت حرفهای کمدا یا نظرات برام توضیح داده میشد و من کم کم یاد گرفتم که چجوری می‌تونم یه عکس قابل قبول برای آپلود تو کمدا بگیرم.

برای عکس گرفتن وقت می گذاشتم و سعی میکردم عکس‌ها جذاب و در عین حال گویا و واضح باشن.از تمام زوایا عکس می‌گرفتم.

۲-توضیحات کافی

خلاصه دوباره چند عکس خوب و واضح از بعضی از آیتمهام گرفتم و با توضیحات صادقانه و البته کمی دلبرانه فرستادم تو کمدا و کم کم نظرات و پیامها شروع شد سعی می‌کردم فعال باشم و حتما روزی پنج آیتم مجازم رو آپلود میکردم.

۳-انعطاف پذیری

با اینکه من می‌دونم ارزش آیتم‌ام به فرض ۵۰۰۰۰۰ تومن هست و با علم به اینکه توی کمدا این قیمت فروش نمیره سعی می‌کنم یه قیمت معقول براش بذارم مثلا میذارم ۲۵۰۰۰۰ تومن.

۴-هدف تجارت نیست.

در ضمن چون قصد من در واقع تجارت نیست و می‌خوام در عین حالی که کمدم خالی میشه، انرژی های منفی ناشی از تلنبار شدن این‌همه وسیله و لباس اضافی از دور و اطرافم دور بشن. در کنارش یه دختر مهربون و زیبا هم به چیزی که میخواد و نیازش هست برسه، پس در نهایت میام با تخفیف این آیتم رو ۲۰۰۰۰۰ تومن می‌فروشم و اینجوری هم حداقل 50% پول من زنده شده هم 50% پول برای خریدار باقی می‌مونه.

۵-خوشحال کردن بقیه

این خوشحال کردن دیگران برای من خیلی مهمه. برای من مهمه دل کسی شاد بشه حتی اگه اون آدم غریبه باشه. می‌خوام بگم به خاطر پول با خریدار بد حرف نزنیم، کسی رو تحقیر نکنیم و واقعا تا حدی که جا داره و معقول باشه قیمت آیتم رو پایین بیاریم تا خریدار از عهده ی خریدش بر بیاد.

۶-تخفیف

اگه قیمت آیتم‌هایی رو که تو صفحه ام فروش رفته ببینید متوجه می‌شید که در نهایت خیلی پایین‌تر از قیمت اصلی فروختم .در واقع حتما روی آیتم‌هام تخفیف میدم.

خب همه خریدارها تخفیف می‌خواستن و این کاملا طبیعی بود من هم همیشه با روی باز می پذیرفتم و تا جایی که می‌تونستم قیمت ها رو پایین می آوردم چون رضایت خریدار برام خیلی مهم هست و دوست دارم وقتی کسی ازم خرید میکنه خوشحال و راضی باشه در واقع برای من شخصا پول در درجه ی چندم اهمیت تو این برنامه قرار داره و به نظرم ارتباطی که با دخترهای دیگه میگیرم خیلی مهم هستش حتی چند تا دوست خوب تو کمدا پیدا کردم.

۷-خوش‌رویی با بقیه

در کل من کمدا رو خیلی دوست دارم و توی صفحه ی اول گوشیم جزو اپ های پرکاربردم هست.

روزانه حداقل هر یک ساعت یک‌بار به کمدا سر میزنم.

 نظرات و پیام ها رو می‌خونم و به تک تک‌شون با حوصله جواب میدم اگه آیتم جدیدی داشته باشم میفرستم و آیتم‌های بقیه رو میبینم و کلی کارای هیجان انگیز دیگه.

۸-اشانتیون

یه مورد دیگه که خیلی مهم و کمک کننده هستش دادن اشانتیون هست ولی نکته ی مهم اینه که آیتمی که برای اشانتیون یا گیفت خرید در نظر می‌گیرید حتما نو یا حداقل در حد نو باشه. خوشگل و جذاب باشه و واقعا چیزی باشه که طرف رو خوشحال کنه.

روش من اینجوری هست که همون روزی که دوستان خرید می‌زنن من آیتم رو میارم یکبار دیگه بررسی می‌کنم.

 اگه بتونم اشانتیون میذارم معمولا حتی شده یه چیز کوچولو برای غافلگیری ولی نو و سالم و تمیز یه چیزایی مثل شال نو، لاک نو، رژ نو، گل سر، لباس زیرهای خوشگل تگ دار، عطرهای کوچولو و خلاصه از این چیزای جینگولی همراه بسته بندی می‌گذارم.

۹-صداقت

مهم‌ترین نکته در فروش به نظر من صداقت هست.

دخترهای گل بیایم باور کنیم که مردم خیلی باهوش هستن نباید همدیگه رو نادان فرض کنیم. سعی نکنیم همدیگه رو فریب بدیم چون قطعا مردم همه چیز رو میفهمن قیمت‌ها رو به خوبی میدونن و کاملا متوجه همه چیز هستن.

اگر ببینن که کسی توضیحاتش در مورد یه آیتم صادقانه نیست، قطعا رغبتی برای خرید نخواهند داشت حتی اگه اون فرد جذاب ترین کمد رو داشته باشه.

 پس توضیح صادقانه در مورد آیتم تون یادتون نره و بدونیم که به خاطر مادیات نباید وجدان و شخصیتمون رو زیر پا بذاریم البته من مطمئن هستم 99% اعضای کمدا دخترای راستگو وبا شخصیتی هستن.


۱۰-نوع بسته بندی

  بعد از گذاشتن اشانتیون، آیتم رو مرتب بسته بندی میکنم و آدرس و مشخصات خریدار رو با یه برگه روی بسته بندی می‌چسبونم.

  چون خودم سر کار میرم می‌سپرم دست یه دوست قابل اعتماد که فرداش برای خریدار پست کنه و بعدش هم پیگیری می‌کنم که آیتم به دست خریدار رسیده باشه و حتما راضی بوده باشه از خریدش.

نوع بسته بندی و تحویل آیتم‌ها هم خیلی اهمیت داره من خودم تا جایی که وقت کنم حتما یه نوشته کوتاه هم که شده برای صاحب جدید آیتم به همراه بسته می‌فرستم. حتما هم سعی میکنم طوری وسیله رو بسته بندی کنم که آسیب نبینه تو راه رسیدن به دست صاحب جدیدش .

تنها چالشی که توی کمدا داشتم:
همین اواخر بود که بعضی از دوستان یه خورده در حق من کم لطفی کردن و با حرفهاشون آزارم دادن فقط به جرم خریدن وسایلی که دوستشون داشتم و کمی قیمتاشون بالا بود.
چنان قضاوت  کردند متاسفانه که یک دفعه تصمیم گرفتم که علی رغم علاقه بی حدم به کمدا و تیم خوبش کلا از کمدا خارج شم و حدود 120 آیتم رو از کمدم حذف کردم و فقط آیتم های فروش رفته باقی موند. بعدش که فکر کردم دیدم به هر حال تو هر جامعه ای یک درصدی از افراد هستن که ممکنه خلاف فرهنگ درست و پسندیده رفتار کنند و وقتی به خوبی های کمدا فکر کردم و بودن خوب هایی مثل تیم پشتیبانی مهربون و بی نظیر کمدا به خصوص پروانه مهربون و زیبا که من از همین جا ازش یه تشکر ویژه دارم که صبورترین و خانم ترین دختری هست که این اواخر دیدم و شناختم.
همین طور مهرناز عزیزم که به لطف ایشون تونستم اینجا با شما دوستای خوبم هم صحبت بشم و همینطور از  بقیه افراد تیم حرفه ای اپ خوب کمدا صمیمانه تشکر می کنم که این ایده خلاقانه رو به اجرا درآوردن و باعث شدن این جمع دخترونه ی زیبا تشکیل بشه و روز به روز گسترده تر.

خلاصه در آخر بگم:

بیاییم مهربون و انعطاف پذیر باشیم، با تخفیف دادن آشتی کنیم، قیمت‌های مناسب، معقول و منصفانه برای آیتم‌هامون در نظر بگیریم. اشانتیون و گیفت رو فراموش نکنیم. با روی خوش با خریدار رفتار کنیم و احترام همه رو حفظ کنیم تا فروش خوبی داشته باشیم.مهمتر از همه مهم تر دوست‌های جدید و خوبی پیدا کنیم که با خرید کردن از ما همیشه خاطره ی خوبی همراهشون باشه.

چرا که خرید و فروش توی کمدا شاید یه بهانه برای آشنایی با دخترایی که ممکنه روزی بهترین دوست زندگیمون بشن باشه.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای کمدا و همه ی اعضای مهربونش!

ورود به صفحه کمد شراره


در پست کسب درآمد در منزل برای خانم ها مصاحبه ی همه ی کمشاخ هارو قرار دادیم .

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.