آموزشی

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار) ۱۰ ها نکته کاربردی

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

ست مانتوی خاکستری

 

رنگ خاکستری، از رنگ های خنثی و پرکاربردی است که بین تمام سنین و سلایق، طرفداران مخصوص خودش را دارد. چه افرادی که در بیشتر روزهای سال، پوشیدن کت و مانتوهای رسمی را به ست اسپرت ترجیح می‌دهند و چه کسانی که طرفدار استایل های راحت و اسپرت هستند؛ سازگاری خوبی با طیف رنگی خاکستری دارند. این رنگ به خصوص برای ساخت ست های اداری، کارمندی و دانشجویی نیز بسیار توصیه می‌شود. اگر شما هم از طرفداران رنگ خاکستری در پوشش خود هستید، احتمالا به این نکته پی برده اید که خاکستری، یک رنگ آسان و کم ریسک برای ترکیب شدن با رنگ های دیگر است. این رنگ هم می‌تواند به عنوان رنگ اصلی ست روزانه شما انتخاب شود و یا به عنوان آیتم نجات دهنده و خنثی، در ست های رنگی به کار گرفته شود. در ادامه، نکات جدید و مهمی که برای ست کردن مانتوی خاکستری به کار گرفته می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

 

ست های جدید بهاره/ تابستانه با مانتوی خاکستری

 

فصل بهار، فرصت مناسبی برای انتخاب رنگ های شاد و دخترانه ای مثل صورتی و بنفش است. اگر از آن افرادی هستید که ریسک پوشیدن مانتوهایی با رنگ روشن را نمی‌پذیرید، می‌توانید مانتوی خاکستری را به عنوان رویه در یک ست یکدست بنفش اضافه کنید.

پیدا کردن کفش و کیف اسپرتی که در طراحی آن ها از ترکیب خاکستری- صورتی یا خاکستری-بنفش استفاده شده باشد کار سختی نیست. این مدل کفش و کیف، مکمل خوبی برای ست بالا هستند.

 

در ست بهاره ی زیر از @nilooxstylebook از فرکانس های مختلف رنگ بنفش برای انتخاب شلوار فاق بلند، تیشرت چسبان و شال ساده استفاده شده است.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

در دومین ست ساخته شده توسط این بلاگر مشهور و موفق، رنگ صورتی کم‌رنگ یا کرم پودری، در کنار مانتوی خاکستری استفاده شده است. اگر دقت کنید، تکنیک های به کار رفته در هر دو ست بنفش و صورتی، یکی است. شلوارهای کوتاه که الگوی برش آن ها از بالا گشاد است، از ترندهای اصلی بهار و تابستان امسال هستند که رنگ صورتی آن، در ساخت ست زیر به کار رفته است.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

مانتوهای بلندی که با الگوی دوخت رسمی و اپل دار، در دهه های شصت و هفتاد صنعت پوشاک ایران پرطرفدار بودند، امروزه به یک تکنیک برای ساخت استایلی خاص و یونیک تبدیل شده اند. رنگ خاکستری این مدل مانتو، حال و هوای نوستالژیک آن را بیشتر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار این مانتو، از روسری های ساتن ساده در رنگ های تیره، شلوار جین یا پارچه ای فاق بلند و کفش های نوک تیز استفاده کنید و در عین استایلیش بودن، یک ست Vintage بسازید. کیف دستی ها و کلاچ های کوچک می‌توانند اکسسوری مناسب این ست باشند.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

مانتو یا بارانی رنگ خاکستری در کنار آیتم های خنثی، ترکیب مناسبی برای ساخت ست های رسمی و اداری می‌سازند. برای ساخت این ست می‌توانید از شومیز نخی سفید و یک شلوار پارچه ای‌ فاق بلند مشکی یا طوسی تیره استفاده کنید و مانتوی خاکستری را روی این ترکیب بپوشید. در چنین ترکیب هایی بهتر است آیتم ها همگی ساده باشند و از پترن ها کمتر استفاده شود. برای مثال شال یا روسری این ترکیب بهتر است از یک رنگ نزدیک به خاکستری (مثلا آبی آسمانی) انتخاب شود. کیف و کفش نیز ترجیحا ساده و از میان سه رنگ خنثایی که در ست اصلی استفاده کردید انتخاب شوند.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

طراحان لباس داخلی، اخیرا تمرکز زیادی بر استفاده ی متنوع از پارچه های حریر و پلیسه داشته اند.

پیشنهاد می‌کنیم که در این فصل، از مانتوها و شال های پلیسه ای که با رنگ های خنثی و روشنی مثل کرمی و خاکستری روشن تولید می‌شوند غافل نشوید. در ست زیر، استفاده از صندل مینیمال بندی و کیف کمری برند گوچی در کنار مانتوی پلیسه، یک استایل کاملا ترندی و بهاری به وجود آورده است.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

در مقاله های قبلی، از کاربرد کت های اورسایز و اصطلاحا مردانه، در ساخت استایل های بهاره صحبت کردیم. رنگ خاکستری این کت ها به خصوص با پترن چهارخانه، از آن آیتم های جادویی حساب می‌شود که تعداد زیادی ست روزانه می‌توان با آن ساخت.

در ادامه ۳ ست جذاب بهاره/تابستانه با این مدل کت از فشن بلاگر موفق ایرانی @girlsstylebook را بررسی می‌کنیم.

 

فصل بهار، زمان مناسبی برای پوشیدن دامن های چین دار در ست های روزانه است. اگر کت خاکستری شما پترن دار است، بهتر است طرح دامن ساده ای را برای ترکیب با آن استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید در زیر دامن خود از جوراب شلواری استفاده کنید، دقت داشته باشید که رنگ این دو آیتم حتما یکی باشد تا شکوه استایل شما را کم نکند. پیشنهاد می‌کنیم که در این مدل ست ها، استفاده از کفش ها و صندل های فلت را فراموش کنید و با یک پاشنه بلند کلاسیک، مهر تاییدی به این ست جذاب و الگانت بزنید.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

اگر تصمیم دارید از کت های کمی آزاد، در ست خود استفاده کنید باید دو نکته را در نظر بگیرید: یا از یک تیشرت طرح دار در زیر آن استفاده کنید و دکمه ها را باز بگذارید و یا دکمه ها را ببندید و با یک کمربند طرح دار و چشمگیر، قسمت میانی لباس خود را تنگ کنید.

 

در دومین ست پیشنهادی با کت های خاکستری رنگ، می‌توانید رنگ مکمل ست را زرد انتخاب کنید. این کار به خصوص در فصل تابستان، احساس با نشاطی و سرزندگی به شما می‌بخشد. رنگ زرد در کنار کت خاکستری می‌تواند در ترکیب آیتم های شلوار و شال نخی/ صندل و کیف دستی/ کیف کمری و لاک ناخن ها/ گوشواره ها و شلوار به کار برده شود. هر کدام از این ترکیبات را که در ساخت ست روزانه خوب به کار بردید، سایر اجزا باید تا حد امکان ساده و خنثی انتخاب شوند. برای مثال در ست زیر از سحر خمسه، کیف و کفش و عینک در رنگ های خنثی انتخاب شده اند و رنگ سومی در کنار خاکستری و زرد به کار نرفته است. می‌توانید یک شال ساده ی هم رنگ شلوار به این ست اضافه کنید و یک استریت استایل ایرانی بسازید.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

همانطور که اشاره کردیم، کت های خاکستری به شکل جلوباز نیز کاربرد زیادی دارند. استفاده از تیشرت ها با طراحی های کارتونی جذاب را اخیرا در دنیای مد زیاد می‌بینیم. اگر جسارت ترکیب این مدل تیشرت ها با کت های رسمی خاکستری را داشته باشید، پیشنهاد ما یک تیشرت میکی موسی با زمینه ی سفید یا مشکی است. از رنگی که در جزئیات طراحی تیشرت به کار رفته می‌توانید آیتم های شال و شلوار را انتخاب کنید. در این ست نیز مانند قبلی، بهتر است رنگ چشمگیر دیگری را به عنوان رنگ سوم در انتخاب آیتم ها و اکسسوری ها وارد نکنید.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

رنگ های براق و نئونی، از تابستان سال گذشته، به یک ترند ثابت و پرطرفدار تبدیل شده اند. ترکیب این رنگ ها کار آسانی نیست و بهتر است اگر قصد استفاده از چند آیتم نئونی در ست روزانه ی خود دارید، سایر آیتم ها و اکسسوری ها را خنثی انتخاب کنید. رنگ خاکستری انتخاب مناسبی برای ترکیب شدن با نئونی هاست. با توجه به محدودیت های فرهنگی برای ساخت استریت استایل ایرانی، پیشنهاد می‌کنیم آیتم های اصلی مثل مانتو و شلوار را خنثی انتخاب کنید و رنگ نئونی را در جزئیاتی مثل شال، گوشواره ها، صندل و لاک ناخن استفاده کنید.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

برای ساخت ست های متنوع در تابستان ۹۸، پیشنهاد می‌کنیم یکی از شلوارهای گشادی که تا ساق پا را می‌پوشانند تهیه کنید. با این مدل شلوار، هم می‌توانید ست های کژوال و اسپرت و هم ست های رسمی خوبی را بسازید.

تصویر زیر، یک ست کژوال با استفاده از مانتوی خاکستری و شلوار راه راه خنثی را نشان می‌دهد. جزئیات کوچک قرمز رنگ، این ست را از یکنواختی خارج کرده است.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

 

 

 

ست های پاییزه/ زمستانه با استفاده از بافت و پالتوی خاکستری

 

رویه های بافتنی خاکستری رنگ، پای ثابت کالکشن پاییزه ی برندهای فست فشن و ترکی هستند. داشتن یکی از این رویه ها در فصل پاییز کار شما را در ست کردن رنگ ها و پترن ها بسیار راحت می‌کند.

در اولین ست پاییزه، پیشنهاد می‌کنیم رنگ های گرم و تیره ای مثل شرابی و آجری را در کنار رویه ی خاکستری روشن به کار ببرید. می‌توانید این رنگ ها را هنگام خرید شومیزهای کبریتی، اکسسوری ها و حتی لوازم آرایشی فصلی خود در نظر داشته باشید.

یک جفت آل استار سفید یا خاکستری می‌تواند مچ همیشگی این رویه باشد.

 

 

استفاده از متریال مخمل، آن هم در رنگ های پاییزه و جذابی مثل زرشکی، عنابی و شرابی از ترندهای پرطرفدار بهار و پاییز ۹۸ هستند. این پارچه ها را بیشتر در طراحی شلوارهای گشاد و دامن های پلیسه و چین دار می‌بینیم.

پوشیدن یک پالتوی خنثی مثل خاکستری، کمک می‌کند که پارچه ی مخمل رنگی، شکوه و جلوه ای دوبرابر داشته باشد.

 

 

یکی از مزیت های رنگ خاکستری، همخوانی بالایی‌ست که با آیتم های نقره ای دارد. این نکته، دست شما را در انتخاب اکسسوری تا حدودی باز می‌گذارد. در یک ست مونوکروم خاکستری، می‌توانید با هوشمندی آیتم های نقره ای محدودی را در قالب کمربند، کیف، عینک و ساعت، به استایل الگانت خود اضافه کنید.

 

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

 

پالتوهای Animal print خاکستری، درعین استایلیش بودن، آیتم هایی به شدت پرکاربرد و قابل استفاده در انواع استایل های رسمی و کژوال به حساب می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم این مدل پالتو ها را به شکل جلوباز و در کنار یقه اسکی های چسبان، کلاه یا شال بافت ساده ی طوسی روشن و شلوار جین یا پشمی طوسی تیره همراه کنید.

در موقعیت های رسمی تر، نیم بوت های جیر مشکی ساده یا هم طرح با پالتو ‌ و در ست های روزانه، کتانی های سوپراستار، پا‌پوش مناسب این سن هستند.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

با اینکه رنگ خاکستری، معمولا در قالب آیتم خنثی در کنار رنگ های شاد و برجسته کاربرد پیدا می‌کند؛ اما این به آن معنی نیست که نمی‌توانید چند رنگ خنثی را در کنار یکدیگر به کار ببرید. این تکنیک، بیشتر در ساخت ست های اداری و دانشجویی کاربردی می‌شود.

به عنوان مثال، پالتوی خاکستری را می‌توانید در کنار آیتم هایی از طیف کرم-قهوه ای به کار ببرید. در چنین ترکیب هایی بهتر است استفاده از هر دو رنگ خنثی به یک اندازه باشد.

ست رنگ خاکستری (مانتو، شال، کفش و شلوار)

مانتو کتی آزاد را چگونه ست کنیم؟

باید دو نکته را در نظر بگیرید: یا از یک تیشرت طرح دار در زیر آن استفاده کنید و دکمه ها را باز بگذارید یا دکمه ها را ببندید و با یک کمربند طرح دار و چشمگیر، قسمت میانی لباس خود را تنگ کنید.

مانتو خاکستری بهاری با چه رنگ‌هایی ست می شود؟

می‌توانید د فصل بهار یا تابستان مانتوهای خاکستری با یکی از رنگ‌های بنفش، صورتی، آبی، نارنجی، زرد، رنگ‌های نئونی یا رنگ‌های خنثی دیگر در استایل خود استفاده کنید.

در فصل پاییز، رنگ خاکستری را با چه رنگی ست کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم رنگ های گرم و تیره ای مثل شرابی و آجری را در کنار رویه ی خاکستری روشن به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.