آموزشی

راهنمای سایز و خرید شلوار جین زنانه (۱۰ ها نکته مهم و کاربری)

راهنمای سایز و خرید شلوار جین زنانه (10 ها نکته مهم و کاربری)

راهنمای انتخاب و خرید شلوار جین زنانه

شلوارهایی با متریال دنیم که به «جین» مشهورند، از سال ها پیش جای خود را در پوشاک زنانه و مردانه باز کردند و امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در عمر خود صاحب یک شلوار جین نبوده باشد.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنگام خرید شلوار جین، تنها مدل شلوار را مدنظر قرار می‌دهند و به فاکتورهای مهم دیگر بی توجه اند.

در این مقاله به بررسی مواردی می‌پردازیم که هنگام خرید شلوار جین در مورد سایز شلوار برخورد میکنید  باید  به آن ها توجه ویژه نشان دهید تا رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید.

راهنمای انتخاب و خرید شلوار جین زنانه

راهنمای انتخاب و خرید شلوار جین زنانه

 

انتخاب سایز شلوار جین زنانه

یک تحقیق آماری در آمریکا اخیرا نشان داده که خانم ها حین خرید شلوار جین، دست کم چهار شلوار را امتحان می‌کنند تا اندازه مناسبشان را پیدا کنند! بهتر است شما هم به یک عدد برای انتخاب شلوار خود اکتفا نکنید و اندازه های مهم پایین تنه خود را برای انتخاب شلوار، بدانید. چرا که تعریف هر کمپانی از اعداد نوشته روی شلوار ممکن است با بقیه متفاوت باشد.

اولین گام در اندازه گیری، اندازه فاق شلوار است. فاق شلوار بر اساس طول آن به ۳ نوع کوتاه،بلند و متوسط تقسیم می‌شوند و مهم ترین نقش را در راحتی شلوار دارد. اگر شلوار شما بالای ناف بسته می‌شود جز دسته فاق بلندها محسوب می‌شود. اگر طرفدار فاق های بلند به سبک مام‌جین ها باشید، باید بدانید که این شلوارها به تخت تر نشان دادن قسمت میانی بدن کمک می‌کنند و برای افراد بلندقد و کسانی که شکم دارند انتخاب مناسب تری هستند. فاق کوتاه برای کسانی که پایین تنه پری داشته باشند پیشنهاد می‌شود.

انتخاب سایز شلوار جین زنانه

اندازه مهم بعدی که حین خرید شلوار جین زنانه باید به آن دقت کنید، اندازه دور کمر است که معمولا به اینچ و طبق جدول زیر محاسبه می‌شود.

  • سایز زیر ۳۲   دور کمر به اینچ ۲۴
  • سایز ۳۴  دور کمر به اینچ ۲۵
  • سایز ۳۶    دور کمر به اینچ ۲۷
  • سایز ۳۸  دور کمر به اینچ ۲۹
  • سایز ۴۰  دور کمر به اینچ ۳۰
  • سایز ۴۲  دور کمر به اینچ ۳۱
  • سایز ۴۴  دور کمر به اینچ ۳۳
  • سایز بالای ۴۴  دور کمر به اینچ ۳۴ تا ۳۸

اندازه دیگری که در خرید شلوار جین مهم است، دور باسن است که باید اندازه بگیرید و همراه داشته باشید. اگر این اندازه را فراموش کردید حین پروی شلوار، چند بار با آن روی زانوها بنشینید و بلند شوید. اگر احساس خوبی داشتید دور باسن آن شلوار برای شما مناسب است.

طول شلوار(بلندی پاچه ها) به قد و سلیقه خریدار بستگی دارد. بلندی پاچه ها نیز مطابق با تغییرات صنعت مد، تغییر می‌کنند و گاهی شلوارهای بلند تر و گاهی پاچه های کوتاه تا ساق پا ترند می‌شوند. بلندی استاندارد پاچه های شلوار مطابق با قد را می‌توانید از جدول زیر محاسبه کنید. روی جین های استاندارد معمولا این اعداد بر حسب اینچ نوشته می‌شود.

 

  • برای خانم‌های زیر ۱۵۲ سانتی متر طول شلوار برابر ۲۹ اینچ است.
  • برای خانم‌های با قد ۱۵۲ تا ۱۶۳ سانتی متر طول شلوار برابر ۳۱ اینچ است.
  • برای خانم‌های با قد ۱۶۴ تا ۱۶۹ سامنتی متر طول شلوار برابر ۳۳ اینچ است.
  • برای خانم‌های بالای ۱۷۰ سانتی متر طول شلوار برابر ۳۵ اینچ است.
  • برای خانم‌های خیلی بلند طول شلوار ۳۷ اینچ است.

این اعداد برای جین های راسته استاندارد در نظر گرفته شده‌اند. مطابق با ترندهای روز و بر اساس نکات مربوط به استایل، این اندازه ها می‌تواند متغیر باشد. مثلا جین هایی با قد کوتاه که ساق پا را نمی‌پوشانند و به شلوارهای قد۹۰ معروفند، برای همراهی با نیم‌بوت های پاییزی انتخاب مناسب تری هستند.

انتخاب سایز شلوار جین زنانه

آخرین اندازه ای که برای انتخاب شلوار جین مدنظر قرار می‌گیرد، اندازه دور مچ پا است. در جین های اسکینی مچ شلوار جین مطابق با اندازه مچ پا دوخته می‌شود که کاملا به مچ پا فیت باشد. اما در مدل های راسته و بوت‌کات، این اندازه بزرگتر از مچ پا است. این نوع شلوار برای پوشیدن روی پاشنه بلندها در استایل های رسمی کاربرد زیادی دارد.

اندازه ای که برای انتخاب شلوار جین

انتخاب مدل شلوار جین زنانه

شلوارهای جین از بعد حضورشان در جامعه، توسط طراحان لباس دستخوش تغییرات زیادی شدند. شلوارهای جین ابتدا به شکل راسته و به عنوان شلوارهای کارگری طراحی و دوخته می‌شدند. پس از مدتی مدل های دم‌پا گشاد با فاق های کوتاه وارد بازار شدند و بعد از آن، مدل هایی که به اصطلاح baggy یا کیسه ای هستند و پاچه های مخروطی دارند، جای دم‌پا گشاد ها را گرفتند. در سالهای اخیر جین های اسکینی طرفداران زیادی پیدا کرده بودند که baggy ها دوباره با قدرت بیشتری تحت عنوان شلوارهای جین مام‌استایل، گرل‌فرند و بوی‌فرند به بازار برگشتند. هنگام خرید شلوار جین علاوه بر شناخت مدل های موجود و مطرح در بازار، باید به فرم بدنی‌تان نیز آگاهی داشته باشید.

مثلا اگر قد شما از میانگین جامعه کوتاه تر است، پوشیدن شلوارهای مام استایل و گشاد توصیه نمی‌شود و بهتر است شلوارهای اسکینی را انتخاب کنید که پاها کشیده تر نشان داده شوند؛ در مقابل برای افراد قدبلند، شلوارهای کیسه‌ای انتخاب بسیار مناسبی است.

انتخاب مدل شلوار جین زنانه

برای اندام های مثلث معکوس که قسمت میانی بدن چاق تر است، شلواری مناسب است که فاق بلندی داشته باشد و چاقی شکم را بپوشاند. همچنین برای این فرم بدنی، پاچه های گشادی نیاز است تا لاغری پاها دیده نشود.

همچنین شلوارهای دم‌پا گشاد بسیار مناسب افرادی‌ست که اندام ساعت شنی یا گلابی دارند و قسمت پایین تنه آنها پهن است.

انتخاب مدل شلوار جین زنانه

انتخاب رنگ شلوار جین زنانه

انتخاب رنگ شلوارجین تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اما در همین موضوع نیز نکاتی را باید مدنظر داشته باشید.

مثلا در استایل های کژوال و روزانه، بهتر است از شلوارهای جین با رنگ های روشن تری استفاده کنید. در حالیکه می‌بینیم در جین های رسمی تری مثل مدل بوت کات(دم‌پا گشاد) رنگ های تیره بیشتر به کار می‌رود.

همچنین از گذشته های دور، رنگ های روشن در فصول گرم سال و در استایل های بهاری و تابستانی، طرفداران بیشتری داشته‌اند.

 

در برخی طرح های جین، می‌بینیم که بخشی از شلوار به شکل سایه روشنی از بقیه جاها روشن تر است. به یاد داشته باشید که اگر تمایلی به برجسته تر نشان دادن آن قسمت از بدن ندارید، باید این مدل ها را فراموش کنید.

سوالی در مورد راهنمای انتخاب و خرید شلوار جین زنانه دارید ؟

اگر سوالی داشتید میتونید در بخش نظرات بپرسید

پست مرتبط :

جدول تعیین سایز کفش زنانه و دخترانه ( چگونه سایز مناسب کفش را بدانیم؟)

جدول تعیین سایز مانتو و لباس زنانه : چگونه سایز مانتو را بفهمیم؟ (0 تا 100)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.