سوالات مانتو

از کجا مانتو مجلسی بخرم؟ (راهنمای گام به گام خرید مانتو مجلسی)

از کجا مانتو مجلسی بخرم؟ (راهنمای گام به گام خرید مانتو مجلسی)

از کجا مانتو مجلسی بخرم؟

با شنیدن نام مانتو مجلسی٬ مانتوهایی پر کار که با تزئینات و خرج‌کارهای شیک و گران‌قیمت تزئین شده‌اند به ذهنمان می‌آیند. این مانتوها معمولا در ایونت‌ها و مهمانی‌های مهم از کمد بیرون کشیده می‌شوند و دوباره با وسواس خاصی سر جایشان برمی‌گردند. یکی از سوال‌های پرچالش و همیشگی برای خرید این آیتم‌های گران‌قیمت و حساس٬ این است که از کجا مانتو مجلسی بخرم؟

قبل از اینکه بدانیم از کجا باید مانتو مجلسی بخریم، بهتر است که چند سوال اساسی از خودمان بپرسیم تا مشخص شود که تعریف ما از مانتو مجلسی، چه مانتویی هست و چه کاربردی برای ما دارد.

 

حتما ببینید : مدل مانتو جدید 2019 معرفی بیش از 100 مدل جدید و به روز (ایرانی و خارجی)

 

مانتو مجلسی را کجاها بپوشیم؟

اصولاً ما مواقعی به سراغ مانتو مجلسی می‌رویم که بخواهیم از آن در مکانی خاص و یا در زمانی خاص استفاده کنیم. همانطور که از این تعریف چند کلمه‌ای مشخص شد، این مانتوها نقش کلیدی و به سزایی در تعریف استایل ما و سبک زندگی ما و گاهاً شخصیت ما دارد زیرا معمولا این مانتوها در مهمانی‌هایی شلوغ و عمومی برای مدت زمانی کوتاه، مثلا چند ساعت استفاده می‌شود. اما بعضی وقت‌ها هم به عنوان مانتویی در دوره‌ای گذرا مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم، هر یک از این مانتوها برای بیشتر از دو الی سه بار استفاده نمی‌شوند.

نکته‌ای که توجه ما را به خودش جلب می‌کند این است که علاوه بر این‌که این مانتوها را بیش از چند بار نمی‌توانیم بپوشیم، عموماً قیمت‌های نسبتاً بالایی هم دارند میانگین قیمتی که معمولاً برای یک مانتو مجلسی هزینه می‌شود مابین 300 تا 1500 می‌باشد که هزینه پایینی نیست پس بهتر بدانیم این مانتو‌ها را از کجا بخریم که صرفه اقتصادی داشته باشد.

 

حتما ببینید : مانتو اسپرت

مانتو مجلسی به چه مانتوهایی گفته می‌شود؟

زمانیکه صحبت از مانتو مجلسی می‌شود، ممکن است تعداد زیادی از افراد به یاد مانتو‌های پرزرق و برق و منجوق کاری‌شده و یا گیپوردار بیفتند درصورتی‌که تعریف مانتو مجلسی الزاماً به این صورت نمی‌باشد. این نوع مانتو‌ها معمولاً از پارچه‌هایی دوخته می‌شوند که روی تن صاف و مرتب باشند و به سادگی چروک نشوند. ویژگی چروک نشدن مانتو مجلسی می‌تواند به دلیل استفاده بیشتر پلی استر نسبت به نخ در آن باشد. دوخت مانتو مجلسی به طور ویژه می‌باشد و مرتب و خاص بودن آن زبانزد عموم افراد است. فرم ایستایی مانتو مجلسی در تن به صورت اندامی می‌باشد و طرح آن بنا به سلیقه مشتریان متفاوت می‌باشد. شما در مجالس مهم مانند عقد یا عروسی یا حتی هنگام عزاداری‌های رسمی بهتر است از این نوع مانتوها استفاده کنید و به طور ویژه و خاص در جمع نزدیکانتان بدرخشید.

مانتو مجلسی به چه مانتوهایی گفته می‌شود؟

 

حتما ببینید : مانتو مجلسی بلند، با گیپور، مروارید دوری 

اما به صورت کلی این موارد را می‌توانیم در مانتوهای مجلسی ببینیم:

  • مانتوهایی با پارچه‌های خاص و منحصر به فرد، پارچه‌هایی که معمولا ساده نیستن و یا اینکه پارچه‌هایی که وقتی‌ آن‌ها را لمس می کنید به شما احساس سفتی و توپری بدهد در واقع این مدل پارچه‌ها از پارچه‌های خوش برش و خوش دوخت است، زیرا به علت این‌که تاب نخ (میزان پیچش الیاف به دور یکدیگر) زیاد است باعث می‌شود پارچه شما سفت‌تر به نظر بیاید که این قضیه به ایستادگی پارچه کمک می‌کند و فرم خود را حفظ خواهد کرد. همچنین این پارچه‌ها معمولاً کمتر چروک می‌شوند. پارچه‌هایی که با این خصوصیت هستند مانند انواع کرپ برای پیراهن ها و لباس های رسمی و مجلسی بسیار مناسب هستند.

مانتو مجلسی به چه مانتوهایی گفته می‌شود؟

 

حتما ببینید :  مانتو ترک (ترکیه ای 2019)

  • همچنین ﻃﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﭘﺎرﭼﻪ نیز از مواردی است که بر زﯾﺮدﺳﺖ (حسی که وقتی پارچه را لمس می‌کنید، به شما دست می‌دهد.) ﭘﺎرﭼﻪ اﺛﺮ میﮔﺬارد. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل: ﭘﺎرﭼﻪهای ﺑﺎ ﻃﺮح ﺑﺎﻓﺖ ﺳﺎﺗﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎرﭼﻪهای دیگر دارای زیر دﺳﺖ ﺻﺎف‌ﺗﺮ و ﻧﺮم‌ﺗﺮی هستند در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺎﻫﻤﻮاری‌ﻫﺎی  ﺳﻄﺢ ﭘﺎرﭼﻪ ﮐﻤﺘﺮ و اﻧﻌﻄﺎف‌ﭘﺬﯾﺮی ﭘﺎرﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. دقت کنید این پارچه‌ها برای لباس‌های مجلسی و بلوزهای مجلسی مناسب هستند زیرا صافی سطح آن‌ها باعث ایجاد براقیت زیادی در سطح آن‌ها می‌شود که دوختن لباس‌های روز مره با آن‌ها مناسب نیست.

مانتو مجلسی به چه مانتوهایی گفته می‌شود؟

حتما ببینید : مانتو کتی

انواع مانتو مجلسی:

مانتو مجلسی مرواریدی

مانتوهایی مجلسی که در تزئینات آن مروارید استفاده می‌شود. این تزیین از پرطرفدارترین آیتم های امسال است.

مانتو مجلسی گیپور

مانتوهای مجلسی که برای جلوه بیشترشان از گیپور استفاده می‌شود، پارچه گیپور را می‌توان به عنوان متریال اصلی مانتو و یا به عنوان خرج‌کار استفاده نمود مانتوهای مجلسی گیپور از جمله مانتوهایی هستند که همیشه پرطرفدارند و هیچ وقت از مد نمی‌افتند. این مدل لباس همیشه طرفداران خاص خودش را دارد.

 

حتما ببینید : مانتو دخترانه

مانتو مجلسی لمه

مانتوهای مجلسی که از پارچه‌های براق و شاین دار در آنها استفاده شده مثل پارچه‌های لمه، حتی اگر مدل دوخت مانتو نیز ساده باشد به خودی خود نوع پارچه به کار رفته در آن، مانتو را مجلسی می‌کند.

 

حتما ببینید : مانتو جلوباز

مانتو مجلسی نواردوزی

مانتوهای مجلسی با تزئینات خاص، مثل اپلیکه دوزی، منجوق دوزی و یا تزئینات با نوارهای خاص که در بازار یافت می‌شود.

مانتو مجلسی با پارچه های خاص

مانتو با پارچه‌های خاص که همانطور هم قبلا گفته شد، این پارچه‌ها باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند تا به عنوان پارچه مجلسی انتخاب شوند. رنگ زیبا، متریال و تزیینات با کیفیت و چروک پذیری پایین از ویژگی های این مدل مانتوهاست.

از کجا مانتو مجلسی بخرم؟

با توجه به اینکه الان از ویژگی‌های مانتو مجلسی و انواع آن اطلاعات جامعی بدست آوردیم، وقت این رسیده تا بدانیم برای خرید یک مانتو مجلسی مناسب به کجاها می‌توانیم سر بزنیم.

خرید از مراکز تجاری و بازار

برای خرید حضوری از مراکز تجاری و بازار بهتر است جاهایی را انتخاب کنیم که با محوریت فروش مانتو مجلسی باشند، به صورت کلی قدیمی‌ترین روش خرید، خرید حضوری و از بازار و مغازه‌داران است که مزایا و معایب خودش را دارد. بزرگترین مزیت آن، این است که خرید به صورت کاملاً ملموس صورت می‌گیرد یعنی شما مدل را دیده و جنس پارچه را لمس می‌کنید و علاوه بر اون مانتو مجلسی خود را پرو کرده و با توجه به نشست مانتو بر روی اندام خود تصمیم به خرید می‌گیرید. اما خب خرید حضوری عیب‌های مختص به خود را دارد مثلا، مدت زمان زیادی که باید بین مغازه‌ها دنبال مانتوی مورد نظرتان بگردید و یا وقتی که صرف رفت و آمد به بازار می‌شود به خصوص در کلانشهرها با توجه به ترافیک، واقعاً می‌تواند خسته کننده باشد.

اصلی‌ترین عیب خرید حضوری این است که مشتری نمی‌تواند انتظارات واقعی خود را برای کالای مورد نظر بیان کند و ممکن است با فروشنده تعارف کند و جنسی را بخرد که اصلا دوست ندارد و یا مناسب او نیست.

 

خرید آنلاین مانتو مجلسی

در خرید اینترنتی باید مسئله‌های مختلفی رو در نظر بگیرید: آیا پولی که برای خرید مانتو مجلسی پرداخت می‌کنید به شرط تحویل گرفتن کالای موردنظرتان است؟

آیا مانتویی که گرفتید مطابق با مشخصاتی هست که ذکر شده بود؟

آیا اگر به هر دلیلی مانتو معیوب بود، می‌توانید آن را مرجوع کنید؟

و هزار اما و اگر دیگر

یکی از راه‌هایی که در خرید اینترنتی برای مانتوی اداری می‌تواند لذت بخش باشد، خرید مستقیم از خود تولیدکنندگان است، چون ارزان‌تر و به صرفه‌تر از سایر سایت‌های اینترنتی است زیرا بدون واسطه از خود تولید کننده خرید می‌کنید.

به صورت کلی چون در خرید اینترنتی قیمت‌ها بالاتر از مغازه‌دارها هست و امکان چانه زدن وجود ندارد توصیه نمی‌شود.

بالاخره از کجا مانتو مجلسی بخرم؟ از کمدا!

در اپلیکیشن کمدا در دسته بندی مانتو و رویی، می‌توانید با جستجوی کلمات مجلسی، مهمونی، مزونی و یا مزون دوز، انواع مانتوهای مجلسی را با توجه به بودجه و سلیقه‌تان را مشاهده کنید.

شاید بتوان گفت خرید مانتو مجلسی از اپلیکیشن کمدا این فرصت را به شما می‌دهد که ضمن اینکه مانتوی مناسب خود را پیدا می‌کنید، می‌توانید یک مانتوی مجلسی شیک را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار تهیه کنید و امکان مکالمه بیشتر با فروشنده داشته باشید، حتی می‌توانید بر سر قیمت با فروشنده چانه بزنید.

در ادامه نمونه‌هایی از مانتوهای مجلسی موجود در اپلیکیشن کمدا را با هم می‌بینیم.

 

به نظر شما از کجا مانتو مجلسی بخرم؟

در قسمت نظرات تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

مانتو مجلسی را کجاها بپوشیم؟

مانتوهای مجلسی در مکان یا در زمانی خاص مانند مهمانی‌هایی شلوغ و عمومی برای مدت زمانی کوتاه، مثلا چند ساعت استفاده می‌شوند.

مانتو مجلسی به چه مانتوهایی گفته می‌شود؟

ممکن است تعداد زیادی از افراد به یاد مانتو‌های پرزرق و برق و منجوق کاری‌شده و یا گیپوردار بیفتند درصورتی‌که این نوع مانتو‌ها معمولاً از پارچه‌هایی دوخته می‌شوند که روی تن صاف و مرتب باشند و به سادگی چروک نشوند.

معمولا از چه پارچه‌هایی برای دوخت مانتو مجلسی استفاده می شود؟

پارچه‌هایی خاص و منحصر به فرد که معمولا ساده نیستن یا اینکه پارچه‌هایی که وقتی‌ آن‌ها را لمس می‌کنید به شما احساس سفتی و توپری بدهد؛ مانند انواع کرپ یا ساتن.

کدام انواع مانتو مجلسی در این پست رادیومدا معرفی شده‌اند؟

مانتو مجلسی مرواریدی، گیپور، لمه،‌ نواردوزی و با پارچه‌های خاص را معرفی کرده‌ایم.

از کجا مانتو مجلسی بخرم؟

خرید مانتو مجلسی از اپلیکیشن کمدا این فرصت را به شما می‌دهد که ضمن انتخاب مانتوی مناسب خود، یک مانتوی مجلسی شیک را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار بخرید و حتی بر سر قیمت با فروشنده چانه بزنید.

2 دیدگاه در “از کجا مانتو مجلسی بخرم؟ (راهنمای گام به گام خرید مانتو مجلسی)

  1. زهره گفت:

    باسلام،به نظرمن خرید اینترنتی هم مشکلات خاص خودشو داره، تاحالا چندین بار خرید کفش و مانتو داشتم که هیچکدام آنها فیت نبوده بعضی از خریدها به دردم نخورده وکیفیت پایین آنها باعث شده که خرید سنتی را ترجیح دهم. باتشکر

    1. صدف صالحی گفت:

      سلام عزیزم، خرید اینترنتی هم مثل حضوری ریسک های خاص خودش رو داره، میتونید مطلب مربوط به اندازه گیری مانتو رو بخونید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید 💚 اگه از کمدا خرید میکنید از فروشنده بخواهید تمام اندازه گیری های مانتو رو انجام بده و بهتون بگه🌸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.