ترفند های زیبایی پوست

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت (آشنایی با ماسک ضد لک سرکه سیب)

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

آیا تا به حال با دیدن تبلیغات مواد شوینده و پاک‌کننده، این فکر به ذهنتان آمده که ای کاش تنها با چند حرکت، تمامی جوش‌ها و لکه‌ها کاملا پاک می‌شدند؟ متاسفانه چنین امری، نمی‌تواند خارج از دنیای بی‌نقص درون تبلیغات اتفاق بیافتد. اما از بین رفتن جوش‌ها و لکه‌ها، در دنیای واقعی، امری غیر ممکن نیست و تنها به صبر و رسیدگی مرتب نیاز دارد. احتمالا شما هم با دیدن پوست شاداب و بسیار یکدست سلبریتی‌های هالیوودی، به فکر پس‌انداز میزان زیادی پول برای ویزیت متخصصان پوست و خرید انواع و اقسام داروها و محصولات مراقبتی گران‌قیمت افتاده‌اید. اما بهتر است بدانید بسیاری از افراد مشهور، علاوه بر تجربه مراقبت‌های لوکس، به سمت استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه سیب رفته‌اند. افراد مشهوری مانند کیتی پری، ویکتوریا بکهام، هیلاری داف و… همگی درباره تاثیر سرکه سیب بر زیبایی و جوانی پوستشان، صحبت کرده‌اند. در این بین، حتی برای استفاده از مواد طبیعی که به ارزان قیمتی و بدون عوارض بودن، مشهور هستند نیز دستور العمل‌هایی وجود دارد. استفاده نادرست از بهترین مواد، با کم‌ترین خطر نیز می‌تواند موجب دردسر شود. در این مقاله از رادیومدا به شما نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت را آموزش می‌دهیم تا بتوانید از این اکسیر جوانی، حداکثر استفاده را بکنید. برای آشنایی با ماسک ضد لک سرکه سیب و بهترین گزینه‌های خرید ماسک ضد لک صورت با ما همراه باشید.

حتما ببینید: ماسک سرکه سیب و ماست

ماسک ضد لک سرکه سیب

ماسک ضد لک سرکه سیب

چرا باید از ماسک ضد لک سرکه سیب برای پوست استفاده کنیم؟

حتما شما هم این حقیقت را پذیرفته‌اید که پوست هیچ شخصی در تاریخ و در هیچ کجای دنیا، بی‌نقص نبوده‌است و همه کمابیش درگیر مشکلات پوستی بوده‌اند. خصوصا با آلودگی‌ها، سبک زندگی نادرست و بسیاری از دلایل دیگر، انسان‌ها بیش از گذشته درگیر این مشکلات هستند تا جایی که بسیاری از افراد از درمان شدن این مشکلات، ناامید شده‌اند. جوش‌ها و لکه‌ها، جزء شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند و متاسفانه درمان آن‌ها نیز زمان‌بر است. اما نکته خوشحال‌کننده این است که می‌توانید با کمی صبر و مراقبت روزانه، بالاخره از شر این مشکلات خلاص شوید. سرکه سیب، یکی از مواد موثری است که به شما کمک می‌کند تا راه درمانی کوتاه‌تر و هموارتر را تجربه کنید. اما پیش از آموزش نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت نیاز است تا بیش‌تر شما را راجع به استفاده از آن، مجاب کنیم. از دلایل مهمی که پوست ما درگیر جوش‌ها می‌شود، بسته شدن منافذ آن است. جوش‌ها می‌توانند به خاطر تجمع موادی مانند چربی بیش از حد، سلول‌های مرده، باکتری‌های عامل جوش و گلبول‌های سفیدِ مبارزه‌کننده با آن‌ها، در منافذ پوست به وجود بیایند. بسیاری از لکه‌ها نیز در اثر زخم‌های ناشی از جوش‌ها پدیدار می‌شوند. بنابراین، با پیشگیری از بروز جوش‌ها، می‌توانید از پیدا شدن سر و کله بسیاری از لکه‌ها نیز جلوگیری کنید. سرکه سیب، حاوی انواعی از اسید است که کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست به راحتی از سطح آن، جدا شوند. به علاوه سرکه سیب، تمام چربی‌های اضافه را جذب می‌کند با تنظیم اسیدیته (PH) پوست، از ترشح بیش از حد دوباره آن‌ها جلوگیری می‌کند. تنظیم اسیدیته پوست، بسیاری از مواقع به دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب، به هم می‌خورد که سرکه سیب آن را اصلاح می‌کند. استفاده از سرکه سیب به طور کلی به دلیل خاصیت لایه‌برداری و ضد میکروبی (ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی) آن، موجب روشنی، لطافت و یکدستی پوست می‌شود.

حتما ببینید: ایا سرکه سیب پوست را تیره میکند

ماسک ضد لک سرکه سیب

ماسک ضد لک سرکه سیب

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

  • برای استفاده از سرکه سیب، حتما آن را با آب، به نسبت ۱ به ۴ مخلوط و خوب رقیق کنید. دلیل این امر این است که سرکه سیب، یک اسید قوی است و استفاده مستقیم از نوع خالص آن، می‌تواند موجب مشکلات پوستی متعددی شود. البته می‌توانید به مرور زمان و پس از چندین بار استفاده، غلظت آن را کمی بیش‌تر کنید و توجه داشته باشید که این کار را با توجه به آستانه تحمل پوست خود انجام دهید.
  • استفاده از سرکه سیب (هر چند رقیق شده) برای دفعه‌های اول، بیش از ۵ دقیقه روی پوست نباشد. می‌توانید به مرور زمان، مدت استفاده از آن را بیش‌تر کنید.
  • پیش از استفاده از سرکه سیب یا هر نوع ماده دیگری، ابتدا مقداری از آن را روی ناحیه کوچکی از پوست دست خود بزنید. مدتی صبر کنید و سپس آن ناحیه را با آب بشویید. اگر پس از گذشت مدتی، علائمی مبنی بر حساسیت مانند تورم، قرمزی، خارش، سوزش، جوش، زخم و… را مشاهده نکردید، استفاده از آن، برای شما مانعی ندارد.
  • سرکه سیب جزء لایه‌بردارهای قوی محسوب می‌شود و استفاده مرتب از آن، ممکن است به مرور زمان موجب نازکی پوست شود؛ بنابراین حتما از میزان مناسبی ضد آفتاب استفاده کنید.
  • بهترین زمان استفاده از سرکه سیب روی پوست صورت، شب است؛ زیرا در این صورت، اشعه‌های ماوراء بنفش خورشیدی، به پوست شما آسیبی وارد نمی‌کنند.
  • برای استفاده از سرکه سیب (رقیق شده)، می‌توانید مقداری از آن را روی پنبه یا یک پد آرایشی تمیز بزنید و کمی آن را روی پوست خود نگه دارید. توجه داشته باشید که هنگام کشیدن پنبه یا پد روی صورت خود، با ملایمت و لطافت این کار را انجام دهید. می‌توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید تا پس از حدود ۶ هفته، نتایج شگفت‌انگیز آن را ببینید.
  • یکی دیگر از راه‌های استفاده از سرکه سیب، بخور با آن است. برای بهره بردن از خواص دارویی و زیبایی بخور سرکه سیب، ۱/۲ فنجان سرکه سیب را در ۱ کاسه آب داغ بریزید و صورت خود را رو به روی بخار بیرون آمده از ظرف نگه‌ دارید. پس از انجام بخور، پوست صورت خود را با یک پارچه تمیز و لطیف، از تمام چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک کنید. سپس برای بستن منافذ پوست، صورت خود را با آب سرد بشویید.

حتما ببینید:‌ سرکه سیب برای پوست

ماسک ضد لک سرکه سیب

ماسک ضد لک سرکه سیب

کمدا برای خرید انواع ماسک ضد لک و اقتصادی چه پیشنهادی دارد؟

شما می‌توانید علاوه بر بهره بردن از خواص سرکه سیب، از انواع ماسک‌های صورت برای روشن کردن پوست خود و خلاص شدن از شر جوش‌ها، استفاده کنید. برای خرید انواع ماسک صورت، پیشنهاد ما به شما خرید از اپلیکیشن کمدا است. با نصب و استفاده از اپلیکیشن کمدا، می‌توانید از خرید انواع کالاهای متنوع، باکیفیت، مقرون به صرفه و همراه با گارانتی پرداخت، لذت ببرید. به علاوه شما با نصب اپلیکیشن کمدا، می‌توانید کالاهای نو یا در حد نوی خود را نیز با قیمت‌هایی مناسب، بفروشید. در ادامه برخی از انواع ماسک‌های صورت موجود در کمدا را مشاهده می‌کنید:

حتما ببینید: مضرات سرکه سیب برای پوست صورت

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

 

حتما ببینید: ماسک سرکه سیب برای لک صورت

 

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

خرید ماسک ضد لک صورت از کمدا

تا چه اندازه درباره نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت اطلاع داشتید؟

آیا خواندن مقاله نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت برای شما، مفید بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را درباره خرید ماسک ضد لک با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

چرا باید از ماسک ضد لک سرکه سیب برای پوست استفاده کنیم؟

سرکه سیب، حاوی انواعی از اسید است که کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست به راحتی از سطح آن، جدا شوند. به علاوه سرکه سیب، تمام چربی‌های اضافه را جذب می‌کند با تنظیم اسیدیته (PH) پوست، از ترشح بیش از حد دوباره آن‌ها جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت چیست؟

برای بهره بردن از بخور سرکه سیب، ۱/۲ فنجان سرکه سیب را در ۱ کاسه آب داغ بریزید و صورت خود را رو به روی بخار بیرون آمده از ظرف نگه‌ دارید. پس از انجام بخور، با یک پارچه تمیز چربی‌ها و آلودگی‌ها را پاک کنید. سپس برای بستن منافذ پوست، صورت را با آب سرد بشویید.

کمدا برای خرید انواع ماسک ضد لک و اقتصادی چه پیشنهادی دارد؟

برای خرید انواع ماسک صورت، پیشنهاد ما به شما خرید از اپلیکیشن کمدا است. با نصب و استفاده از اپلیکیشن کمدا، می‌توانید از خرید انواع کالاهای متنوع، باکیفیت، مقرون به صرفه و همراه با گارانتی پرداخت، لذت ببرید.

درباره فاطمه احمدی

خوشحالم که دهه سوم زندگیم رو با تجربه جدیدی مثل نوشتن شروع می‌کنم و همیشه دنبال یه جایی برای پیاده کردن خلاقیت می‌گردم. حیوون‌ها و نقاشی کردن رو دوست دارم و زیبایی رو تو تفاوت‌های رنگارنگ می‌بینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.