آموزشی

۱۰ فرمان برای خرید لباس دست ‏دوم اینترنتی

خرید لباس دست ‏دوم اینترنتی

خرید لباس دست دوم اینترنتی در کمدا طبق مراحل زیر

در کمدا میتونید به راحتی لباس های دست دوم و کاملا نو رو انتخاب کنید و تهیه کنید ، برای خرید میتونید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین

1-لیست خرید مکتوب.

نوشتن لیستی از چیزهایی که واقعاً به آن‌ها نیاز داریم قبل از خرید لباس، چه خرید از فروشگاه‏‌های لباس و چه خرید اینترنتی لباس نو و یا دست دوم، اولین اصل خرید موفق است.

پیش از مراجعه به سایت‌‏ها و فروشگاه‏‌های لباس، کمد لباس‌تان را بررسی کنید و لیستی از چیزهایی که به آن‌ها نیاز دارید تهیه کنید.

هرگز به حافظه‏‌تان برای خرید اعتماد نکنید، چه به هنگام خرید از فروشگاه‏‌ها و چه در زمان خرید اینترنتی ذهن ما سریعاً متوجه چیزهایی می‏‌شود که به نظر جالب می‌‏آیند، یا برای‌مان تازگی دارند اما الزاماً به آن‏ها نیازی نداریم.

وسوسه خرید لباس‎‏هایی که به آن‏ها نیازی نداریم به ‏خصوص به هنگام خرید در حراجی‌‏ها یا خرید لباس دست‏ دوم به مراتب بیش‏تر از شرایط دیگر است و قیمت پایین لباس ‏های دست‏ دوم می‌‏تواند موجب افزایش احتمال خرید لباس‏‌هایی شود که به آن‏ها نیازی نداریم و یا با استایل ما منطبق نیستند.

 برای جلوگیری از خرید لباس‌‏هایی که تنها کمد ما را پر می‏‌کنند بی آن‏که هرگز پوشیده شوند، همواره پیش از خرید لیستی مکتوب از چیزهایی که به آن نیاز دارید تهیه کنید و به آن وفادار بمانید.

 چک لیست خرید لباس دسته دوم اینترنتی

2-لیست خرید مکتوب اما منعطف.

هنگام خرید لباس دست ‏دوم لیست خریدتان را با انعطاف بیشتری تنظیم کنید.

احتمال این ‏که شما دقیقاً پیراهن قرمزِ یقه هفتِ نخی ِ پشت باز تا سر زانویی را که می‏‌خواهید در فروشگاه‌‏های خرید و فروش لباس دست‌‏دوم پیدا کنید اگر محال نباشد بسیار کم است.

برای همین هماره مهم‌‏ترین نکات را یادداشت کنید و در باقی موارد با انعطاف بیش‏تری برخورد کنید.

فی‌‏المثل برای شما مهم است که لباس‎‏تان حتماً قرمز و یقه هفت باشد اما اندازه طولی آن می‌‏تواند مدیوم و یا مینی باشد.

پیش از خرید پوشاک دست ‏دوم تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما اهمیت بیشتری دارد، در مورد مهم‏‌ترین موارد با وسواس بیشتری برخورد کنید و درباره باقی آن‏ها منعطف باشید.

3-اندازه‏‌های اندام ‏تان را بدانید.

پیش از خرید اینترنتی همیشه اندازه‌‏های دقیق اندام‏تان (دور گردن، شانه، سینه، کمر، باسن، بازو، ران ساق پا و طول و سینه پا) را به سانتی‏‌متر در دفترچه‌‏‌ای یادداشت کنید.

اندازه گیری برای خرید لباس دست دوم در اینترنت

هرگز به سایز‏بندی‌‏های کمپانی‏‌ها (نظیر سایز اسمال، لارج و امثالهم و یا اندازه‏های عددی) به هنگاه خرید اعتماد نکنید و به یاد داشته باشید کمپانی‏‌های متفاوت در کشور‏های متفاوت از جدول‏های سایزبندی مختلفی استفاده می‏‌کنند. اندازه‏‌های دقیق‏‌تان را بدانید و اندازه‌‏های خودتان را به سانتی‏‌متر با اندازه‏‌های لباس یا کفش تطبیق دهید.

4-اندازه‌‏های دقیق لباس را بدانید.

اگر فروشنده پیشاپیش اندازه‏‌های دقیق لباس را به سانتی‌‏متر ذکر نکرده است، از فروشنده بخواهید تا لباس را روی سطح صاف و تختی بخواباند و اندازه‏‌های دقیق لباس را به سانتی‏متر برایتان بنویسد.

به هنگام خرید کفش از فروشنده خواهش کنید کفش را روی کاغذی سفید قرار دهد، دقیقاً پشت پاشنه، جلوی کفش و دو سوی سینه کفش را روی کاغذ علامت بزند و بعد اندازه‏ها را از روی کاغذ (و نه از روی کفش) با خط‏‌کش اندازه‏ بگیرد و به شما بگوید.

 فراموش نکنید: پیش از خرید اندازه‏های اندام‏تان را با اندازه‏های لباس تطبیق دهید و بعد برای خرید لباس اقدام کنید.

راهنمای اندازه گیری لباس

5-لیبل داخلی لباس را بخوانید.

از فروشنده بخواهید از لیبل داخلی لباس برایتان عکس بگیرد.

خرید لباس دست ‏دوم اینترنتی در کمدا

همیشه پیش از خرید لباس، مواردی مثل مواد تشکیل دهنده پارچه لباس (پارچه از الیاف طبیعی بافته شده و یا الیاف مصنوعی و یا ترکیب این ‏دو)، همچنین شیوه شست‏ وشو و نگه‏داری لباس (آیا لباس قابل شست و شو خانگی و اتوکشی است و یا حتماً باید خشک‏شویی سپرده شود)  را بررسی کنید و مطمئن شوید که به الیاف استفاده شده در لباس حساسیت ندارید و همچنین لباس از الیافی تشکیل شده که ماندگاری بالایی دارند و بعد از چندبار شست‏ وشو از بین نمی‌‏روند.

همچنین مطمئن شوید که شیوه نگه‏داری و شست ‏وشوی لباس با برنامه زندگی شما سازگاری دارد.

مسلماً اگر صبح‌‏های شلوغی دارید و نمی‏‌رسید هر روز لباس‏های‏تان را اتو کنید باید از پارچه‏‌های تمام کتان دوری کنید.

6-لباس‌‏های شسته شده.

به هنگام خرید لباس دست‌‏دوم (به خصوص لباس ‏های پشمی، پنبه‏‌ای و همه لباس ‏های رنگی) همیشه از فروشنده بپرسید که آیا قبلاً لباس را شسته‌‏اند یا نه؟

برخلاف آن‏چه احتمالاً تصور می‏‌کنید خرید لباس‏ های پشمی، پنبه‌‏ای و رنگی‏ که پیش‏‌تر شسته شده باشند منطقی‌‏تر و امن‌‏تر از خرید لباس‏ هایی است که تاکنون شسته نشده‏‌اند.

شست و شوی لباس

با خرید لباس‌‏هایی که پیش‏‌تر دست‏‌ِکم یک ‏بار شسته ‏شده‏‌اند؛ می‏‌توانید از میزان آب‏رفت، شسته شدن رنگ و همچنین گسسته شدن تار و پود پارچه (به خصوص درباره لباس‏‌های پشمی) اطمینان حاصل کنید.

7-بررسی دوباره کمد لباسی.

یکی از مزیت‌‏های خرید اینترنتی لباس این است که هم‌‏زمان می‌‏توانید مجدد کمد لباسی‏‌تان را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‏چه می‏‌خرید با کلیت مجموعه لباس و استایل شما و یا دست‌ِ‏کم یکی از ماژول‌های لباسی‌‏تان مطابقت دارد.

*ماژول: یکی از شیوه ‏های متداول طراحی گنجه لباس شخصی است که از یک رویی (نظیر مانتو، پالتو، کت و امثالهم) دو شلوار و سه پیراهن تشکیل شده است.

همیشه پیش از نهایی کردن خریدتان، دوباره از تطابق آن‏چه می‏‌خرید با استایل خودتان و همچنین سایر لباس‏‌هایی که می‏‌خواهید همراه با آن‏چه می‏‌خرید بپوشید اطمینان حاصل کنید.

8-قانون 30.

به شکل کلی به هنگام خرید لباس توصیه می‌‏شود که هرگز لباسی را که مطمئن نیستید دست‏‌کم 30 بار خواهید پوشید، نخرید.

در حقیقت هزینه‌‏ای که برای خرید و تولید لباس پرداخت شده است (چه هزینه مالی‏ که شما می‏‌پردازید و چه هزینه‏ طبیعی -از گاز دی‏‌اکسید کربنی که کارخانه‌‏های تولید پارچه به هنگام بافت پارچه تولید می‏‌کنند و به آسمان می‌‏فرستند تا پسماند آبی که پس از رنگ‌‏کردن پارچه به زمین روانه می‏شود- و از حساب زمین و طبیعت پرداخت می‌‏شود) تنها زمانی ارزش آن را دارد که لباس خریده شده دست‏‌کم سی ‏بار پوشیده شود.

با کمی سهل‌‏گیری در هنگام خرید لباس دست‏‌دوم، مطمئن شوید که دست‏‌کم 15 بار آن لباس را خواهید پوشید.

9-امتیاز فروشنده را چک کنید.

اگر از فروشگاه‌‏های خرید فروش لباس دست‏ دوم خرید می‏‌کنید همیشه امتیاز فروشنده را پیش از خرید بررسی کنید، نظرات خریداران پیشین را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید که آیا می‌‏خواهید از آن فروشنده خاص خرید کنید یا نه.

امتیاز فروشنده در کمدا

یکی از مزیت‏‌های خرید از کمدا آن است که تمامی خرید و فروش‌‏ها با نظارت تیم کُمُدا صورت می‌‏پذیرد برای همین با خیالی آسوده می‏‌توانید حتی از فروشنده‏‌های تازه نیز خرید کنید.

10-از شرایط ارسال و بازگشت کالا اطمینان حاصل کنید.

همواره پیش از خرید اینترنتی شرایط و قوانین ارسال و بازگشت کالا را که سایت مرجع اعلام کرده است با دقت بخوانید.

اگر چنین قوانینی در سایت ذکر نشده است همواره مواردی نظیر شیوه ارسال، هزینه ارسال و شرایط ارجاع کالا را با فروشنده هماهنگ کنید.

چرا خرید/فروش توی کُمُدا امن و قابل اعتماده؟

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.