برند های لباس زنانه

لیست برندهای پوشاک ایرانی : لباس زنانه ( ۹ تا از معروف ترین و برترین ها)

معرفی برندهای ایرانی : لباس زنانه ( 9 تا از معروف ترین و برترین ها)

لیست برندهای پوشاک ایرانی (لباس زنانه)

در این پست سعی کردیم لیست برند هایی که در حوزه ی لباس های ایرانی فعالیت دارند رو براتون جمع آوریم کنیم تا بیشتر با برند های کشور خودمون آشنا بشید.

طبق تعریف دیکشنری بیزینس، برند به معنی طراحی خاص و منحصربه‌فردی‌ست که یک محصول را از تولیدات مشابه که توسط رقیبان ساخته می‌شود، متمایز می‌کند. با گذشت زمان و شناخته‌تر شدن برند، حتی اسم آن می‌تواند ویژگی‌های بارز، سطح کیفیت و میزان رضایت از محصول را در ذهن مصرف‌کننده تداعی کند.
در این مقاله به بررسی‌ برندهای معروف ایرانی در زمینه طراحی و تولید لباس زنانه و ویژگی‌های برجسته آنها می‌پردازیم.

Foje / فژه

برند فژه توسط فوزیه فرودنیا، فارغ التحصیل رشته گرافیک دانشگاه تهران در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد. چیزی که فژه را از تولیدات مشابه داخلی و خارجی متمایز می‌کند، طراحی خاص و خارق‌العاده‌ایست که از طبیعت، هنر و معماری اصیل ایرانی الهام گرفته شده است. خانم فرودنیا قبل از آنکه یک طراح تجاری لباس باشد، یک هنرمند است که فرهنگی غنی و پیچیده را با پوششی مینیمال، تلفیق می‌کند. هرچند به‌نظر می‌رسد که در طراحی های فژه از سبک وسترن نیز الهاماتی گرفته شده. فژه در جشنواره مد و لباس سال ۹۳ لوح افتخاری را از معاون وزیر ارشاد دریافت کرد.
در ادامه تعدادی از طراحی های این برند خلاق و نوآفرین را می‌بینید:
Foje / فژه معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) Foje / فژه معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

پست مرتبط : معروف ترین برند های لباس زنانه (بیش از ۱۰ مارک ایتالیایی، آلمانی، ترک و ایرانی)

Artman / آرتمن


نابه‌سامانی‌ های اوضاع سیاسی-اقتصادی کشور و تعطیلی کارخانه های بزرگ تولید کفش مثل «بلا» و «الوند» باعث شد تا ایران از لحاظ تولید کفش، از جایگاهی که در بازار فروش داخلی و حتی خارجی داشته عقب‌تر برود. با این‌حال «آرت‌من» یکی از برندهای موفق و مطرحی‌ست که از سال ۱۹۸۵ در زمینه تولید کفش فعالیت می‌کند.
ویژگی برجسته‌ای که در تولیدات آرت‌من دیده می‌شود سلیقه‌ی فوق‌العاده‌ای است که طراح نسبت به جزییات نشان می‌دهد. فرم پاشنه‌ها و انتخاب رنگ چرم‌ مصرفی ، شکوه ویژه‌ای به تولیدات آرت‌من می‌بخشد که در کمتر کفشی نمونه‌ی آن را دیده‌ایم.
با یک نگاه کلی به تولیدات اخیر این برند، می‌بینیم که در تمام محصولات زنانه‌ی آرت‌من، چاشنی قدرت و ظرافت دیده می‌شود.

Artman / آرتمن معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) Artman / آرتمن معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

 

Azalee / آزالی

جالب است بدانید که مالک این برند، برای الهام گیری طراحی‌ محصولاتش به کشورهای همسایه سفر می‌کند. نتیجه؟ روح اصیل طراحی‌ها که به‌ وضوح از آداب و رسوم سنتی کشورهای خاورمیانه الهام گرفته شده است.  تک بودن طراحی صندل‌ها و کفش های برند آزالی او را به یک نام منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل کرده‌ است.
استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ ها و گلدوزی‌ها طرحی افسانه ای به محصولات این برند بخشیده است.
برای مثال در طراحی یک صندل معروف این برند ، از کمربند قدیمی افغانی و سکه های باستانی استفاده شده است که در ادامه تصاویری از آن می‌بینید.

Azalee / آزالی معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) Azalee / آزالی معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

 

 

  Tara Zadehتارازاده

برند تارازاده توسط طراحی آمریکایی-ایرانی نام‌گذاری شده. شاخصه این برند، تاثیرپذیری از کاخ‌ها ، مساجد و باغ های سه شهر تهران، شیراز و اصفهان است که در هر محصول، ردپایی از آنها کم و بیش مشخص است. طراحی کیف‌ دستی های تارازاده در اشکال هندسی و رنگ‌های بسیار سرزنده، امضای اصلی این برند به حساب می‌آید. این کیف دستی ها در شهری کوچک و اسپانیایی، جایی که به دست‌سازه های چرمی مشهور است ساخته می‌شوند. در ادامه تصاویری از کیف‌دستی های معروف این برند می‌بینید. به تاثیرپذیری زیاد این برند از اشکال هندسی و تک رنگ‌های سرزنده توجه کنیذ:

  Tara Zadehتارازاده  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

  Tara Zadehتارازاده  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

NofuX / نوفاکس

این برند، جوانترین برند لیست محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۴ محصولات خود را وارد بازار رقابت کرده است. برند نوفاکس بیشتر به جسارتی که در طراحی مانتوها به خرج می‌دهد معر‌وف است. ویژگی بارزی که در طراحی های نوفاکس به چشم می‌خورد، استفاده از کانسپت های کلاسیک در کنار فاکتورهای مدرن( مثل رنگ ها، اشکال و پترن‌های مختلف) است. در ادامه تصاویری از مانتو‌های برند نوفاکس می‌بینید که در همه آنها یک‌ ویژگی مشترک دیده می‌شود: خلاقیت و جسارت طراح در ترکیب الگوهای مدرن و کلاسیک. استفا‌ده از ‌پارچه‌های سنتی ایرانی در کنار پترن‌های جهان‌پسندی مثل چهارخونه، برند نوفاکس را به برندی نوآفرین و خلاق تبدیل کرده است که طرفداران زیادی دارد.

 NofuX / نوفاکس  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

 NofuX / نوفاکس  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

پست مرتبط : مدل های جدید مانتو ۲۰۱۹ و سال ۹۸

Maryam Nasir Zadeh / مریم نصیرزاده


احتمالا تندیس شناخته‌شده ترین برند این لیست به مریم نصیرزاده تعلق می‌گیرد که برای نام‌گذاری برند، اسم و فامیلی خود را ترجیح داده. طراحی‌های نئومینیمالیستی این برند، محصولات آن را به آیتم‌هایی تبدیل کرده که از خاورمیانه تا نیویورک، طرفداران بسیاری دارد.
نصیرزاده مدرک نساجی خود را از دانشگاه رودآیلند گرفته و اکنون به همراه همسرش بوتیکی را در شرق نیویورک اداره می‌کند. جاییکه به گفته مجله‌ی ووگ، بین تمام زرق و برق های شهر و طراحان فراوان ، از معدود جاهایی‌ست که توانسته نظر علاقه مندان به طراحی های مستقل و مینیمال را جذب کند.
بوتیک مریم نصیرزاده دست کمی از یک نمایشگاه هنری ندارد . چینش با سلیقه‌‌ی لباس ها و کفش ها و اشیای وینتج و منحصر به فرد بازتابی از سلیقه او و همسرش است که با هم مغازه را اداره می‌کنند . به گفته‌ی مریم نصیرزاده، منبع الهام او ، مادر بزرگش است که در دهه شصت و هفتاد میلادی در تهران بوتیکی را اداره می‌کرده.
اکنون برند نصیرزاده، به طراحی و تولید کیف و کفش‌های ساده و مینیمال با الهام از دهه شصت میلادی معروف است که آمار فروش بالایی نیز در وبسایت‌های معتبر و به‌نام دارند.

در ادامه تعدادی از صندل‌های برند نصیرزاده را می‌بینید که در تمام آنها ویژگی مینیمال بودن به چشم می‌خورد.

Maryam Nasir Zadeh / مریم نصیرزاده

Maryam Nasir Zadeh / مریم نصیرزاده  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

 

Geodie / جئودی


برند جئودی را آنت قاراخانیان، در سال ۲۰۱۳ وقتی که هنوز دانشجوی کارشناسی‌ گیاه پزشکی بود به شکل جزئی آغاز کرد. پس از آن به صورت سالانه، کالکشن های مختلفی را با متریال‌های مختلف لانچ کرد. این متریال‌ها شامل کتان، چوب، بافت کروشه (استفاده از گره‌های کوچک تا گره های بزرگ کوه‌نوردی) و بافت استیل و سیمی می‌شود که همگی به نوعی با چرم طبیعی‌ تلفیق شده و آیتم‌های خاص و زیبایی پدید آورده‌اند.
جئودی می‌کوشد محصولاتش در عین زیبایی، کاربردی بوده و استفاده‌ی روتین داشته باشند.
ویژگی بارز جئودی، استفاده از متریال‌هایی‌ست که کمتر در بازار فعلی کیف ایران شایع هستند.
به نظر می‌رسد جئودی به زودی در بازار فروش بین‌المللی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

Geodie / جئودی  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

Geodie / جئودی  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

 

Tane dorost / تن درست

کمتر کسی پیدا می‌شود که مانتوهای سنتی طرح‌دار تن ‌درست را ببیند و نخواهد یکی از آن ها را در کمدش داشته باشد. تن درست از سال‌های ابتدای دهه هفتاد شمسی در حاشیه کوهستانی تهران جوانه زد و از سال ۸۳ با نام تجاری تن درست به تولید و عرضه‌ی پوشاک الیاف طبیعی و صنایع دستی کاربردی زنانه و مردانه پرداخت. چیزی که تن‌ درست را از مانتوهای معمولی بازار مجزا می‌کند، استفاده از الیاف طبیعی(پنبه) در دوخت مانتو و طراحی منحصر به فردی‌ست که در عین ساده بودن، نمادی از فرهنگ، هنر، طبیعت ویا زبان مردم ایران است.
تن درست اکنون در بیشتر شهرهای کشور، شعبه دارد و به عرضه‌ی لباس و زیورآلات زنانه، مردانه و بچگانه و همچنین برخی آلات موسیقی می‌پردازد.

Tane dorost / تن درست  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

پست مرتبط : چگونه مانتو را ست کنیم؟ (بیش از ۱۰ نکته آموزش ست کردن لباس زنانه + عکس)

Pooshe ma پوش ما /

آخرین برندی که در این مقاله به آن می‌پردازیم ، برند پوش ما است. این برند سال ۲۰۱۲ توسط فرناز عبدلی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک در شیراز آغاز به کار کرد. طولی نکشید که با لانچ کالکشن بهاره ۲۰۱۳ ، پوش ما به شهرت جهانی دست یافت و مدیاهای مختلفی مثل روزنامه شرق و اعتماد داخل ایران، مجله‌های آلمانی، بی‌بی‌سی‌ نیوز و سی‌ان‌ان  در خارج از کشور به معرفی این برند خلاق پرداختند. پوش ما معتقد است با احترام به تمام محدودیت ها و قوانین مربوط به پوشش در ایران، توانسته است تغییر تازه‌ای در صنعت مد ایران ایجاد کند. پوش ما در زمینه طراحی و تولید مانتو، سارافون، پانچو و لباس زنانه فعالیت می‌کند و معتقد است این برند، مختص کسانی‌ است که دوست دارند به هنجار و خاص بپوشند. در ادامه نمونه‌ای از طراحی‌های منحصر به فرد پوش ‌ما را می‌بینید.

Pooshe ma پوش ما /  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

Pooshe ma پوش ما /  معرفی برندهای ایرانی (لباس زنانه) 

پست مرتبط : جدول تعیین سایز مانتو و لباس زنانه : چگونه سایز مانتو را بفهمیم؟ (۰ تا ۱۰۰)

شما کدوم یک از برندهای ایرانی لباس زنانه رو پسندیدین ؟! (تو بخش نظرات بنویسید برامون)

اگر برند دیگه ای رو هم که میشناسید که کارشون درسته و اینجا نیاوردیم تو بخش نظرات میتونید بهمون بگید.

8 دیدگاه در “لیست برندهای پوشاک ایرانی : لباس زنانه ( ۹ تا از معروف ترین و برترین ها)

  1. ری را محسنی گفت:

    مطابق سلیقه خودم پوش ما و نو فاکس رو پسندیدم.

    1. adminRadioModa گفت:

      خاص پسندی ✌?

  2. النا گفت:

    من برند ارتمن و جئودی رو خیلی پسندیدم.
    ممنونم از مطلب مفید و جالبتون

    1. adminRadioModa گفت:

      خوش سلیقه ای ?
      خوشحالم که مفید بوده ❤

  3. سمیرا گفت:

    هیچکدومشون کار خاصی نکردن،مدلهاشونم خاص نیست فقط بحاطر اینکه اعتمادبنفس داشتن و نترسیدن و باور داشتن به موفقیت معروف شدن،نه مٽل من احمق و بی پول باشن

  4. خانوم‌ خاص گفت:

    سلام
    کانال تلگرام
    یا ایدی پیج از برندای نامبرده شده دارید؟

  5. زینب مالمیر گفت:

    فقط سالیان هم از لحاظ کیفیت پارچه هم طراحی ساده و شیک هم دوخت تمیز بهترینه بنظر من

    1. reyhan گفت:

      سلام زینب عزیز
      ممنون که تجربه‌ت رو با ما به اشتراک گذاشتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.