آموزشی, سوالات مانتو

برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟ (پارچه‌ های مناسب برای دوخت مانتو)

برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟ (پارچه‌ های مناسب برای دوخت مانتو)

برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

از نظر شما پارچه های مناسب مانتو کدام جنس پارچه ها هستند؟بیشتر مانتوهای درون کمد شما از کدام جنس پارچه است؟شما برای انتخاب پارچه‌های مناسب مانتو چه مواردی را به بقیه پیشنهاد می‌کنید؟از نظر شما بین پارچه‌های مناسب مانتو کدامیک پرطرفدارترین جنس پارچه بین خانم‌های ایرانی است؟

 

حتما ببینید : مدل مانتو جدید 2019 معرفی بیش از 100 مدل جدید و به روز (ایرانی و خارجی)


مسلما هر خانمی مانتویی را انتخاب می‌کند که از نظر رنگ و جنس برای اندام و استایل او بهترین باشد. در حال حاضر تنوع مدل، رنگ، جنس، پترن و… در تولید مانتو به قدری بالاست که محال است شما با جستجو در بازار یا اپلیکیشن‌های خرید و فروش آنلاین نتوانید آیتم دلخواه خود را با تمامی معیارهای مدنظر بخرید.
اگر شما می‌خواهید با انواع پارچه‌های مناسب مانتو آشنا شوید تا بتوانید بهترین پارچه را انتخاب کرده و مانتویی کاملا مناسب برای خود بخرید، راهنمایی‌هایی که در ادامه می‌آیند، شما را کاملا آگاه خواهد کرد تا بهترین آیتم را وارد کمدتان کنید.

 

خبر خوب اینکه می‌توانید با نصب اپلیکیشن کمدا٬ پارچه‌های موجود در کمد دختران ایرانی را 50 درصد تخفیف بخرید و یا اگر پارچه‌ای ندوخته در کمدتان دارید آن را برای فروش بگذارید؛ این هم لینک اپلیکیشن کمدا:

 

کیفیت در پارچه‌ های مناسب مانتو

ما در خرید مانتو می‌­توانیم بعضی از معیارهای تعریف شده برای خودمان را تغییر دهیم ولی در این بین معیارهایی هستند که به هیچ وجه قابل تغییر نیستند. برای مثال فرض کنید که به خرید مانتو می­‌روید و رنگ مورد نظر شما برای انتخاب مانتو آبی تیره است. اما زمانی‌که آیتم­‌ها را زیر و رو کردید، ناگهان یک مانتو با رنگ آبی روشن چشم شما را خواهد گرفت که مزیت‌­های زیادی از جمله جنس پارچه باکیفیت و برش‌‌­های زیبا دارد، پس تصمیم می­‌گیرد که نظرتان درباره رنگ مانتو را تغییر دهید. اما در مورد انتخاب پارچه­‌های مناسب مانتو چقدر می‌­توانید انعطاف­‌پذیر عمل کنید؟جنس پارچه مانتو قطعا بر بعضی از معیارهای انتخاب ما اولویت دارد. ما باید بتوانیم معیارها را به درستی اولویت‌­بندی کنیم تا نتیجه رضایت‌­بخشی بگیریم.

می­‌خواهم داستان یکی از خریدهایم را بازگو کنم که مطمئنم تعداد زیادی از شما آن را تجربه کرده‌­اید. در ابتدای ورودم به دانشگاه مانتویی ساده و مناسب خریدم و در عین حال خوشحال از انتخاب شیکی که داشتم به خانه بازگشتم اما متاسفانه نتوانستم که مانتوی موردنظر را بیش از چند دفعه در ابتدای ترم بپوشم. زیرا هر چه می‌­گذشت، اینطور به نظر می­رسید که مانتو پس از هر شستشو کوتاه­‌تر می­‌شود. متاسفانه این مانتو تنها تجریه خرید من از پارچه بی­‌کیفیت نبود. ممکن است شما هم بگویید که همین الان مانتوهای زیادی در کمدمان داریم که کیفیت آنها رو به زوال است. علت این اتفاق چیست؟ چرا نسبت به قبل کیفیت‌­ها تا به این اندازه افت کرده و لباس‌­های ما از مانتو و شلوار گرفته تا تیشرت دیگر ماندگار نیستند؟ در یک طرف این اتفاق سیستم مد جهانی است که روز به روز بر تعداد آیتم­‌های تولیدی بیشتر با کیفیت پایین­‌تر اضافه می‌­کند. اما در سمت دیگر این داستان ما هستیم که مرتبا خرید می­‌کنیم و همیشه آیتم­‌های جدیدی می­‌خواهیم. بنابراین با  ما درخواست‌­های زیادی که برای تولید داریم، به نوعی فرهنگ لباس‌­های یکبار مصرف با کیفیت پایین را به وجود آورده‌­ایم.

راه­حل پیشنهادی برای این معضل

ما برای تغییر این وضعیت اولین کاری که می­‌توانیم انجام دهیم این است که به سراغ آیتم­‌هایی برویم که باکیفیت هستند. ما به عنوان یک خانم ایرانی برای موقعیت­‌های گوناگون مانتوهای مختلفی می­‌پوشیم و استایل متفاوتی داریم. ما با انتخاب پارچه­‌های مناسب مانتو که کیفیت بالایی دارند، علاوه خودمان به تضعیف این روند و محیط زیست نیز کمک بزرگی کرده‌­ایم.

پارچه­های مناسب مانتو کدامند؟

شما برای انتخاب پارچه‌­های مناسب مانتو چگونه آیتم باکیفیت و بی­‌کیفیت را از هم جدا می­‌کنید؟شاید بعضی از ما برای این تصمیم­‌گیری با خانم‌­هایی که به نظرمان با تجربه­ تر هستند یا خیاط ماهری که می­‌شناسیم، مشورت کنیم. اما ما با شناخت هر چه بیشتر پارچه­‌های مناسب مانتو می­‌توانیم مرحله انتخاب را برای خودمان آسان‌­تر کرده تا بهتر تصمیم بگیرم و یک تجربه خرید لذت ­بخش داشته باشیم.

ویژگی­های پارچه­های مناسب مانتو

پارچه­ های مانتو ویژگی­‌هایی دارند که شما به هنگام خرید از بین پارچه‌­های مناسب مانتو می­‌توانید بر اساس آن‌ها آیتم‌­ها را حذف یا انتخاب کنید. ویژگی­‌هایی مانند کشی بودن یا نبودن پارچه، زبری یا لطافت، میزان چروک­‌پذیری، ضخامت، نوع الیاف و… اشاره کرد.

  • معرفی انواع پارچه­‌های مناسب مانتو( برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟ )

پارچه مناسب مانتو

پارچه مناسب مانتو

حتما ببینید : مانتو مجلسی بلند، با گیپور، مروارید دوری 

 

پارچه مناسب مانتو

پارچه مناسب مانتو

پارچه‌ی ریون برای مانتو

این جنس پارچه را با نام ویسکوز هم می­‌شناسند. این پارچه در هوای گرم و خشک بهترین کاربرد را دارد و از آنجائی‌ که متریال این پارچه الیاف مصنوعی و بازیافتی از پنبه و چوب است، در برابر رطوبت به خوبی پارچه کتان عمل نمی­کند. اما قیمت مناسب و نسبتا ارزانی دارد و از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین پارچه‌­های مناسب مانتو در ایران است. البته به جز قیمت، دارای مزیت­‌های دیگری مانند عدم چروک به دلیل قابلیت کشی بودن بالا و لطافت به دلیل ضخامت کم می­‌باشد. بنابراین اگر شما به دنبال یک مانتو ظریف و سبک وزن هستید، مانتوهای با پارچه ریون را پیشنهاد می­‌کنیم. از این پارچه حتی برای دوخت سایر آیتم‌­های لباس زنانه نیز استفاده می­‌کنند. خوشبختانه در زمینه انتخاب طرح و رنگ محدودیتی با این پارچه وجود ندارد. بنابراین این پارچه اکثر سلیقه‌­ها را از رنگ­‌های ساده مانند رنگ مشکی تا طرح­‌های مختلف مانند طرح پوست پلنگی را به خوبی پوشش داده است.

پارچه‌ی ریون برای مانتو

پارچه‌ی ریون برای مانتو

 

حتما ببینید : سرهمی زنانه جدید (معرفی انواع Overall )

 

پارچه‌ی ریون برای مانتو

پارچه‌ی ریون برای مانتو

پارچه‌‌ی ابریشم برای مانتو

یکی از لوکس‌­ترین و گران­قیمت‌­ترین مانتوهایی که در بازار هستند، متعلق به مانتوهای با پارچه ابریشم می­باشد. قیمت بالای این مانتو علاوه بر قدرت استحکام خود پارچه، به علت سختی پروسه تولید ابریشم از پیله تا بافت دستی است. بنابراین مانتوهای ابریشم را معمولا در مراسم‌­های خاص و بسیار مهم بر تن می‌­کنند. در مورد تنوع مانتوهای این پارچه مانند پارچه ریون است و شما طبق سلیقه خود می­‌توانید مانتوهای ساده یا طرح‌­دار بخرید. اگر از من بپرسید که مانتوهای ابریشم را چه زمانی می­‌پوشید؟ بهار را ترجیح می­‌دهم. زیرا هوا درون این پارچه جریان ندارد، بنابراین برای فصل تابستان مناسب نیست و احساس گرما خواهید کرد. از طرفی هم مانتوهای ابریشم مناسب زمستان نیستند، زیرا شما را گرم نگه نمی‌­دارند. پس بهترین زمان برای استفاده از مانتوهای ابریشم اواخر بهار و اوایل پاییز است.

 

پارچه‌‌ی ابریشم برای مانتو

پارچه‌‌ی ابریشم برای مانتو

حتما ببینید :  مانتو ترک (ترکیه ای 2019)

 

 

پارچه‌ی نخی برای مانتو

بهترین فصل برای پوشش مانتوهای نخی فصل تابستان است. زیرا پارچه­‌های نخی بر خلاف ابریشم در هوای گرم تابستان به پوست تن شما نمی‌­چسبند، بلکه برعکس با انتقال گرما از بدنتان به فضای بیرون باعث خنکی می­‌شوند. مطمئنم در این فصل در خیابان، دانشگاه و محل کار این مانتوها را با طرح و رنگ‌­های زیبا و شاد متنوعی دیده‌­اید و حتی شما هم در کمدتان مانتوهای نخی رنگارنگی و جذابی دارید. یک توضیح جالبی که در رابطه با پارچه­‌های نخی وجود دارد، این است که بر خلاف دانسته‌­های عموم نام این پارچه به علت خصیصه و ویژگی آن یعنی وجود درصد بالایی از پنبه به پارچه‌­های نخی معروف شده است. شاید شایع‌­ترین مشکلی که در مانتوهای نخی هست، آب­ رفتن پارچه مانتو بعد مدت زمان مشخصی است.

پارچه‌ی نخی برای مانتو

پارچه‌ی نخی برای مانتو

 

حتما ببینید : مانتو دانشجویی 98 و 2019

 

پارچه‌ی نخی برای مانتو

پارچه‌ی نخی برای مانتو

پارچه‌ی نخی برای مانتو

پارچه‌ی نخی برای مانتو

پارچه‌ی نخی برای مانتو

پارچه‌ی نخی برای مانتو

 

حتما ببینید : مانتو چهارخونه، ریز و درشت

 

پارچه‌ی کتان برای مانتو

یکی دیگر از پارچه­‌های مناسب مانتو در فصل تابستان، پارچه کتان است. زیرا به جریان هوا اجازه می­دهد که به راحتی در میان پارچه در چرخش باشد. پارچه­‌های از جنس کتان در واقع ساخته شده با الیاف گیاهی یعنی الیاف ساقه کتان هستند. یکی از دردسرهایی که به احتمال زیاد با خرید مانتو کتان تجربه خواهید کرد، چروک شدن بیش از حد آن است و اما راه ­حل این مشکل خرید جنس کشی این پارچه است. کتان سه نوع ضخیم، سبک و پیچ دارد که شما از جنس ضخیم آن برای فصل زمستان و از جنس سبک آن برای فصل پاییز می­‌توانید استفاده کنید. اما سومین نوع این پارچه که در اصل پرطرفدارتر از دوتای قبلی است، بیشتر مناسب استایل اسپرت، رسمی و اداری در فصل بهار و تابستان است.

پارچه‌ی کتان برای مانتو

پارچه‌ی کتان برای مانتو

پارچه‌ی لنین برای مانتو

پارچه لینن از جمله پارچه‌هایی هست که مواد تشکیل دهنده آن درصد ترکیبی از پنبه، پلی استر و ویسکوز است. طبیعتا هر چه درصد پنبه آن بیشتر و پلی استر کمتر باشد، پارچه باکیفیت‌تر خواهد بود. مانتوهای با جنس پارچه لنین از جمله مانتوهای پرکاربرد و کاملا مناسب برای استفاده در فصل تابستان و بهار هستند. زیرا این پارچه به دلیل خنکی و قدرت جذب بالا به پوست شما حس شادابی می‌دهد. سبک وزن بودن و خوش فرم بودن از ویژگی‌های دیگر پارچه لنین است که با وجود این مزیت شما مانتوها و انواع پوشیدنی‌های متنوعی را با این جنس در بازار می‌بینید.

پارچه‌ی لنین برای مانتو

پارچه‌ی لنین برای مانتو

حتما ببینید : مانتو کوتاه

 

پارچه‌ی لنین برای مانتو

پارچه‌ی لنین برای مانتو

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

یکی از پرطرفدارترین پارچه­‌های مناسب مانتو کرپ است. اگر از من بپرسید کدام یک از پارچه­‌های مناسب مانتو از دیرباز میان خانم‌­های ایرانی شناخته شده است؟ پارچه کرپ را انتخاب می­‌کنم. علاوه بر داشتن سابقه طولانی، تولیدکنندگان کرپ با برندهای مشهوری همکاری دارند که نشان­ دهنده این است که درصد قابل توجه‌ای از آیتم‌­های موجود در بازار با جنس کرپ هستند که می­‌توان به کرپ باربی، لئونارد، شیفون، ژرژت و … اشاره کرد. این پارچه از نوع پارچه­‌های وارداتی باکیفیت است و به همین دلیل قیمت بالایی دارد. بنابر این اگر دقت کرده باشید، بیشتر مانتوهای با پارچه کرپ را بر تن خانم‌­ها در مراسم‌­های مهم می‌­بینید. پارچه کرپ در سه نوع متریال مختلف از قبیل پشم، ابریشم و پلی استر تولید می­‌شود. بنابراین با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده آن چیست می‌­تواند وزن­‌های متفاوتی داشته باشد و برای فصول مختلف قابل استفاده باشد. برای مثال اگر مانتوی شما با پارچه کرپ از جنس پشم باشد، وزن سنگینی خواهد داشت و مناسب پوشش در فصل زمستان است.

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

 

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

 

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

حتما ببینید : مانتو تابستانی با پارچه نخی، حریر

پارچه‌ی جین برای مانتو

پارچه جین یکی از بادوام ­ترین پارچه‌­های مناسب مانتو است که در همه جای دنیا پرطرفدار می‌­باشد. تعداد زیادی از ما مانتو جین را بهترین انتخاب برای ساخت یک استایل شیک و اسپرت در فصل بهار و پاییز می­ دانیم. از نظر وجود تنوع در تولید مانتوهای جین، باید بگویم که شما می‌­توانید مانتوهای جین خود را با ویژگی­‌های مختلفی مثل کشی بودن یا عدم کشی ، اندازه ضخامت از زیاد تا کم با رنگ­‌های زیبای موجود در بازار بخرید.

 

پارچه‌ی جین برای مانتو

پارچه‌ی جین برای مانتو

پارچه‌ی جین برای مانتو

پارچه‌ی جین برای مانتو

حتما ببینید : مانتو اداری ساده، شیک و خنک

پارچه‌ی جین برای مانتو

برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

پارچه فاستونی برای مانتو

از این پارچه برای تولید لباس‌های اداری و رسمی از جمله مانتو استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما یک خانم شاغل هستید و به دنبال پارچه‌های مناسب مانتو برای محل کار خود می‌گردید، پیشنهاد ما به شما مانتوهایی با پارچه فاستون است که می‌توانید آنها را در فصل پاییز و زمستان بپوشید. متریال استفاده شده در این پارچه شامل پشم و پلی استر ویسکوز است. به همین دلیل با توجه به اینکه پارچه فاستون مورد نظر از پشم یا پلی استر است، قیمت‌های متفاوتی از گران تا ارزان دارد. بنابراین هر چه درصد پشم بیشتر باشد، وزن مانتو سنگین‌تر، میزان چروک‌پذیری بیشتر و قیمت بالاتری دارد و هر چه پلی استر بیشتر باشد، وزن آن سبک‌تر، میزان چروک پذیری کمتر و قیمت پایین‌تری دارد.

پارچه فاستونی برای مانتو

پارچه فاستونی برای مانتو

پارچه فاستونی برای مانتو پارچه فاستونی برای مانتو

 

پارچه ساتن برای مانتو

این پارچه به خاطر روش بافتی که در تولید آن به کار می­برند، حالتی ابریشمی زیبا و براقی دارد. مانتوهای ساتن در بین خانم­های جوان بسیار پرطرفدار هستند، اما به علت براق بودن پارچه ساتن، مانتوهای با این جنس پارچه در اصل مانتو مجلسی محسوب می­‌شوند. مانتوهای ساتن از نظر تنوعی رنگ و طرح کاملا دست شما را برای انتخاب باز می­‌گذارند.

پارچه ساتن برای مانتو

پارچه ساتن برای مانتو

پارچه ساتن برای مانتو

پارچه چرم برای مانتو

یکی دیگر از پارچه‌های نسبتا لوکس و گران پارچه چرم است. از پارچه‌های چرم هم طبیعی و هم مصنوعی در بازار وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید از میان آیتم‌های موجود به دلخواه انتخاب کنید. این مانتوهای شیک را می‌توانید در مراسم‌های مهم بپوشید، به عبارتی مانتوهای چرم هم مجلسی هستند و مناسب استفاده در استایل کژوال نیستند. این مانتوها مناسب استفاده در فصل پاییز و زمستان می‌باشند.

پارچه چرم برای مانتو

پارچه چرم برای مانتو

 

حتما ببینید : مانتو جلوباز

 

پارچه چرم برای مانتو

پارچه چرم برای مانتو

 

پارچه چرم برای مانتو

پارچه چرم برای مانتو

خلاصه… برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

شما می‌توانید متناسب با مدل و الگوی مانتویی که در نظر دارید یکی از پارچه‌ های مانتویی بالا را انتخاب کنید و مانتوی مورد علاقه‌تان را بدوزید.

اگر نتیجه‌ی کارهایتان مثبت بود٬ اپلیکیشن کمدا اینجاست تا به شما کمک کند مانتوی دست‌دوزتان را به فروش برسانید.

 

به نظر شما برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

کدام پارچه برای مانتو مناسبند؟

پارچه‌های ریون، ابریشم، نخی، کتان، لنین، کرپ، جین، فاستونی، ساتن، چرم بر اساس موقعیت و فشل می‌توانند برای دوخت مانتو استفاده شوند.

پارچه‌های ساتن و ابریشمی برای کدام دسته از مانتوها مناسبند؟

مانتوهایی با این جنس پارچه مانتو مجلسی محسوب می­‌شوند و از نظر تنوعی رنگ و طرح کاملا دست شما را برای انتخاب باز می­‌گذارند.

برای مانتوهای اداری و رسمی از چه پارچه‌هایی استفاده می‌شود؟

از پارچه‌ها فاستونی و کرپ به دلیل دوام و چروک نشدن برای تولید مانتوهای اداری و رسمی استفاده می‌شود.

آیا می‌توان از کمدا پارچه مناسب مانتو هم خرید؟

بله! در اپلیکیشن کمدا می‌توانید علاوه بر خرید انواع مانتو با قیمت‌های مناسب، پارچه هم بخرید یا بفروشید.

درباره فائزه خجیر

من یک کامپیوتری عاشق نویسندگی، هنر و فشن هستم. یکی که محدود نمیشه به چیزی و عاشق تنوع درون آدمها و تفکراتشونه. همیشه به دنبال ایده های نو و خلاقیت میره و ساختن آرزوشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.