برگزیده, مصاحبه

کسب درآمد در منزل برای خانم ها (مصاحبه با ۴ تا از حرفه ای ها!)

کسب درآمد در منزل برای خانم ها (مصاحبه با 4 تا از حرفه ای ها!)

کسب درآمد در منزل برای خانم ها و دختران در کمدا

کسب در آمد در منزل برای خانم ها یکی از دغدغه های ایران زمینی های عزیز هست ولی خبر خوب اینه ما توی کمدا یک موقعیتی رو فراهم کردیم که میتونید از چیزی که فکرش رو نمیتونید بکنید کسب درآمد عالی ای داشته باشید!!!

با کُمُدا می تونی کمد لباسات رو‌ خالی کنی و چیزایی رو که دیگه نمیپوشی رو بفروشی و کلی لباس با تخفیف ویژه 50 درصدی بخری ، من مصاحبه 3 تا از کمشاخ های حرفه ای رو براتون میذارم که تونستن بالای 1.5 میلیون رو به راحتی داشته باشند.

کمشاخ ها کسایی هستند که در طی یک هفته بیشترین میانگین فروش را در کُمُدا داشتند.

 

نحوه فروش لباس در اپلیکیشن کمدا

خرید و فروش تنها از داخل اپلیکیشن کمدا انجام میشه که برای شروع حتما باید اپلیکیشن را نصب کرد. وقتی به عنوان فروشنده آیتمی توی کمدا گذاشته می‌شود خریدار می‌تواند از طریق قسمت نظرات یا پیام خصوصی سوالاتش را از شما بپرسد و اگر قصد خرید دارد با زدن “دکمه خرید” از طریق درگاه خود اپلیکیشن کمدا خرید را ثبت کند.
کمدا گارانتی پرداخت دارد، یعنی وقتی خریدی انجام می‌شود پول به حساب کمدا میاد تا زمانی که آیتم به دست خریدار برسد. وقتی به دست خریدار می‌رسد و مشکلی نداشته باشد وجه با کسر 15 درصد کمدا به شماره شبا فروشنده واریز می‌شود.

اولین مصاحبه با پروانه عزیز (چطور کمد لباس ام تبدیل به 3 میلیون تومن پول نقد شد؟ )

سلام به همه ی کمدی های قشنگ! من پروانه هستم. قسمت اول نام خانوادگیم رو از پدرم و قسمت دومش رو از مادرم به ارث بردم! کم کم دارم وارد 29 سالگیم میشم و شیراز زندگی میکنم. به طور تمام وقت هم توی کمدا مشغول به کارم. 
جدای از کارم توی کمدا از روز اول که میشه 14 بهمن 1396 توی اپلیکیشن فعال بودم و روزی نبوده که بهش سر نزده باشم حتی برای 5 دقیقه!

تا الان در مجموع 2882000 میلیون(نزدیک 3 میلیون تومن) فروش داشتم و حدود 2 میلیون تومن هم از کمدا خرید کردم.

فروش لباس : کسب درآمد در منزل برای خانم ها

اینجا میخوام نکاتی رو که توی فروش آیتم‌ها بهم کمک کرد رو به شما هم معرفی کنم.
شروع فعالیت
شروع فعالیتم با گذاشتن آیتم‌هایی از کمدم بود که دیگه با سلیقه‌ام جور در نمیومدن و یا اینکه می‌خواستم جایگزینی براشون پیدا کنم.
کمد خودم که از آیتم های اضافی خلوت شد، تصمیم گرفتم آیتم‌های جدیدی که قرار بود جایگزین‌شون کنم رو هم از توی کمدا پیدا کنم و بخرم.
خیلی خوب بود که می‌تونستم بدون اتلاف وقت و انرژی از طرق گوشیم سری به کمد بقیه دخترا بزنم و آیتم مورد پسندم رو با قیمت‌ کاملاً مناسب و شاخ‌دار بخرم!
کسب درآمد در منزل برای خانم ها
کم کم کمدا رو به بقیه دوست‌ها و آشناهام معرفی کردم و تشویق‌شون کردم که عضو شن و هم آیتم بذارن برای فروش و هم اینکه خریدهای هیجان انگیز کنن.
 دروغ چرا؟ حتی بعضی از آشناهام که خودشون وقت نداشتن من با آیدی خودم براشون عکس می‌گرفتم و می‌ذاشتم. فروش که می‌رفت همون قدری که موقع فروش رفتن آیتم‌های کمد خودم خوشحال می‌شدم، براشون ذوق می‌کردم.
کمدا  نسبت به بقیه‌ی اپ‌هایی که بعد از اون کپی اش کردن خیلی با کلاسه و یه فرهنگ داره. 
جامعه دخترونه کمدا پر از خانمای مهربون با سلیقه های خاص هست که باعث شد من با کلی دخترهای خوش سلیقه آشنا بشم.
خیلی جالبه بدونید که من یکی از دوست‌های دوران دبستانم(غزاله) رو از طریقِ کُمُدا پیدا کردم.
کمدا : کسب درآمد در منزل برای خانم هابرای من لحظه‌های باحال کمدا وقتایی بودن که در کمتر از نیم ساعت آیتمی که برای فروش گذاشته بودم می‌پرید و پیامک تبریک برام میومد که آیتم فلان با مبلغ فلان فروش رفت!
واریزی ها در کمدا : کسب درآمد در منزل برای خانم ها
و یه لحظات باحال دیگه دیدن پیام‌های شاگردهای سابقم(آخه من قبل از کمدا معلم زبان انگیسی بودم) توی پیام‌های کُمُدا بود.
دیگه اینکه اون چیزی رو که مدت‌ها تو فکرم بود که برم بیرون بخرم، یهویی توی کمدا می‌دیدم و با قیمت مناسب می‌خریدمش.
 راستی این رو هم بگم که محفوظ موندن پول پرداختیم توی کمدا تا زمان رسیدن خریدم به دستم خیلی بیشتر از قبل اطمینان من رو به کمدا بیشتر می‌کرد.
خلاصه اینکه، کمدا تبدیل شد به نقل و نبات خونه‌ی خاله و موضوع گفتگو با مامان! 
مامانم الان پیشم نیست و از انگلیس داره هی پیگیری میکنه که چی فروش رفته و چی خریدم! 
ورژن گوشیش 4 هست که نسخه جدید اپلیکیشن رو ساپورت نمی‌کنه ولی بهش گفتم که تحت وب بیاد و ببینه چه خبره!
کلی روزها هم بود که برای گذاشتن آیتم خاله‌ام مدل می‌شدم و اینکه چون من کمشاخ شده بودم(تعداد خرید و فروش هام  بالا بود) همه می‌خواستن آیتم‌هاشون رو به من بدن واسشون بذارم!

فکر می‌کنن این جوری زودتر چیزاشون فروش میره ! خوب صد در صد هم بی‌تاثیر نیست.

اپلیکیشن کمدا راهی برای کسب درآمد در منزل برای خانم ها

  البته از حق نگذریم عکس‌هایی که من از آیتم‌هام می‌گیرم در مقایسه با عکس‌هایی که جدیداً بچه ها دارن میذارن و فوق العاده هستن چندان شیک و خوشگل نیستن ولی نهایت سعی‌ام رو می‌کنم که توی همین وقت کمی که دارم، با کیفیت عکس بگیرم و توضیحات کامل رو بنویسم. 

عکاسی خوب از آیتم

اول از هر چیزی چیدمان جذاب و در صورت امکان استفاده از آیتم‌هایی که میشه با اون آیتم اصلی ست کرد. توی این قسمت در نظر گرفتن زمینه‌ی ساده و متناسب با رنگ آیتم خیلی مهمه. مثلا اگه لباس مشکی هست نذاریمش روی سطح تیره و برعکس.


قرار دادن چند عکس از زوایای مختلف


دوم اینکه عکس خوب و با کیفیت بگیریم. باید عکس اول رو که قراره کاور باشه از زاویه ی بالاتر گرفت تا کل آیتم قابل دیدن باشه و از اونجایی که تا 3 تا عکس میشه گذاشت، توی عکس‌های بعدی از زاویه‌های دیگه و یا از جزئیات بیشتر عکس گذاشت.
خلاصه که حتماً 3 عکس رو توی سه زاویه مختلف بذارین و به گذاشتن یه عکس بسنده نکنین.

توضیحات صادقانه

سوم اینکه توی قسمت توضیحات باید اندازه‌های دقیق رو نوشت و کاملا با صداقت در مورد اون آیتم توضیح داد. مثلا اینکه چند بار استفاده شده یا اینکه اگه نقصی داره حتی کوچولو اون رو بگیم.

قیمت گذاری منصفانه

مهم‌تر از هر چیزی گذاشتن یه قیمت منصفانه و صد البته مناسبه؛ جوری‌که خریدار شک به دلش راه نده و زود بخواد به کمد خودش ببرتش. تا جایی که ممکنه تخفیف هم بده چون خریدار باید یه هزینه‌ی مازاد حدود 5 تا 15 تومن (بسته به مسافت و حجم آیتم) متقبل بشه که خریدش بهش تحویل داده بشه.

بعداز این کارا نباید اپلیکیشن رو بست و رفت به امید خدا!

 سر زدن مداوم به اپلیکیشن

 باید مدام به اپلیکیشن سر بزنی تا اگه کمدی‌ها ازت سوالی پرسیدن بهشون جواب بدی.

 سرعت عمل پیگیری حرفای بقیه، عامل خیلی مهمی توی جلب اعتمادشونه.

اعتمادسازی
من پیشنهاد می‌کنم در قدم اول یه عکس خوب از خودت به همراه اسم و فامیل واقعی برای پروفایل‌ات بذاری. اینجوری بقیه هم با اعتماد بیشتری می‌تونن ازت خرید کنن. میدونن که با یه شخص واقعی در حال ارتباط و خرید و فروش هستن!

ارتباط صمیمانه با بقیه
در آخر این رو هم بگم که مهمترین عامل موفقیت توی کمدا چه به عنوان فروشنده و چه خریدار اینه که بقیه رو دنبال کنی تا ببینی چی کار میکنن، به اشتراک بگذاری، و اکتیو باشی!

وقتی آدمای بیشتری رو فالو کنی بقیه هم تمایل پیدا میکنن که تو رو تعقیب کنن و خیلی زودتر میتونی آیتم‌هات رو بفروشی. کلی پولدار شی و همچنین خریدای بهتری داشته باشی.

نکته‌ی دیگه این هست که با صمیمیت و صبر با بقیه رفتار کنیم. وقتی تو ذاتا با مهربونی رفتار کنی بقیه به سمتت کشیده میشن و اینجوریه که از خودت و کمدت توی کمدا یه سلبریتی می‌سازی. بهمون میگن کمشاخ!

یه راه دیگه برای ارتباط برقرار کردن و بدست آوردن دل بقیه اینه که توی جنب و جوش های اخیر بپلکی و هوای تازه واردها رو داشته باشی و بهشون کمک کنی تا سریع‌تر بتونن توی کمدا خودشون رو جا بدن و احساس غربت نکنن!


گذاشتن کامنت‌هایی هر چند کوچولو: ”خوش اومدی به کمدا!“ ، ”چه عکس قشنگی گرفتی!“ و یا اگه پیشنهادی براشون داری مودبانه بهشون بگی. اینجوری هست که بهت میگن یه کمدایی اکتیو و فعال!

حرف پایانی

کمدا به من این فرصت رو داد که دوباره به دل مشغولی همیشگی‌ام که درست کردن زیورآلات هست هم روی بیارم.

زیورآلات دست ساز

 اگه وقت کنم جینگولیجاتی می سازم و اون‌ها رو با وضعیت “کاردستی” توی کمدا می‌ذارم و در معرض دید قرار میدم. کلی خوشحال میشم وقتی یه نفر از یکی از اون دست ساخته های من خوشش میاد و می‌خرتش چون از این راه هست که یه قسمت از عشق من به اون فرد می‌رسه. حتی اثرش از فروختن لباس‌هام برام بیشتر بوده!

این هم لینک پروفایل من توی کمدا هست که اگه دوست داشته باشین می‌تونین بهش سر بزنین.
اینم صحبتای اولین نفری که تونستن نمونه ی موفق کسب درآمد در منزل برای خانم ها باشند .

 

دومین مصاحبه با شراره ( چطور کمد لباسم در کمتر از دو ماه تبدیل به 2 میلیون تومن پول نقد شد؟ )

اول یه سلام گرم به همه ی دخترای کمدایی مهربون، زیبا و خوش سلیقه 🙂

من شراره هستم فامیلیم کشوری هست که در واقع فامیلی مادرم هست، چون برای پروفایل کمدایی‌ام به اسمم بیشتر میاد این فامیلی رو انتخاب کردم.

من 30 سالم هست و دوساله که تو شهر زیبای ساری زندگی می کنم قبلش تهران بودم ولی علی‌رغم علاقه ی زیادم بهش به دلیل بیماری پدرم باید به یه جای خوش آب و هوا نقل مکان می کردیم که البته راضی هم هستیم.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی هستم و در حال حاضر در مطب و کلینیک مشغول به کارم ولی در پی گرفتن اپلای تحصیلی در آینده نزدیک قصد مهاجرت به یک کشور دیگه رو دارم.

 

داستان آشنایی من با کمدا از کجا شروع شد؟

 

خب من هم مثل خیلی از خانم‌ها خیلی زیاد اهل خرید لباس و کیف و کفش و لوازم آرایش هستم و متاسفانه خرید احساسی هم یه مدت زیاد داشتم و خلاصه بگم یه وقت دیدم من موندم و یه کمد پر از لباس و وسیله که هیچ کدوم رو نمیتونم با خودم ببرم.

قبل از آشنایی با کمدا یه تعداد زیادی‌شون رو به مراکز خاص اهدا کردم و خیلی هاشونم کادو دادم به دوست و آشنا و بقیه شونم که یه جورایی بهشون وابستگی روحی داشتم سعی کردم فعلا تا جایی که می‌تونم نگه دارم حتی با وجود اینکه استفاده نمی‌کردم تا اینکه…

یک روز که داشتم هوم اینستاگرام‌ رو چک میکردم تو صفحه یکی از فشن بلاگرها یه تبلیغ دیدم در مورد یه اپلیکیشن به اسم کُمُدا، یه کمد دخترونه با کلی اتفاق‌های خوب که توی اپلیکیشن میفته.

خب به نظرم ایده جالبی اومد اپ رو روی گوشی‌ام نصب کردم و عضو شدم.

 

در وهله اول رابط کاربری بامزه و صمیمانه کمدا نظرم رو جلب کرد و بعد وقتی قوانین و آداب و رسومش رو خوندم خیلی خوشم اومد چون به نظرم درجه برخورداری فروشنده و به خصوص خریدار از اطمینان و اعتماد در اپلیکیشن کمدا خیلی بالا هست.

من هم تصمیم گرفتم شروع کنم به استفاده از این برنامه بامزه و با ایده جدید مخصوصا که عاشق کُمُلولوچه شدم رفت.

در کمتر از ۲ ماه، نزدیک به ۲ میلیون تومن فروش داشتم!

فعالیتم رو از اواسط مهر 97 تو کمدا شروع کردم و ظرف این مدت یعنی کمتر از دوماه تونستم ۱/۷۲۵/۰۰۰ تومن فروش داشته باشم در واقع حدود دو میلیون تومن ظرف کمتر از دوماه.

با اینکه کلی هم روی آیتم‌ها تخفیف‌های خوب داده بودم ولی بازم رقم فروشم قابل قبول و حتی بالا بود.

برای این مدت دوستانی که از من خرید داشتن می‌دونن که همیشه خوشحالی و رضایت خریدار برام مهم بوده و تمام تلاشم رو کردم که موفق باشم تو این هدف و خدا رو شکر به جز یک مورد مرجوعی که در واقع مقصر هم من نبودم و خودم هم در خرید اینترنتی اون آیتم مغبون شده بودم. نمی‌دونستم واقعا و دنبالش رو گرفتم تا حصول نتیجه. در بقیه موارد همه خریدارها از خریدشون راضی بودن و من هم از این بابت خوشحال!


به خیلی از شهرهای ایران فروش داشتم.

از خیلی شهرها ازم خرید داشتن. دوستان از تهران، کرمان، بابل، کرمانشاه،  اصفهان، شیراز و شهرهای دیگه که الان تو خاطرم نیست.

دلیل فروش آیتم‌هام

دلیل اصلی من برای فروش آیتم‌هام اینه که نمی‌تونم اونا رو با خودم ببرم و مجبورم با همه علاقه‌ای که بهشون دارم بسپرم‌شون دست صاحب جدید خوشگلشون حتی شده آیتمی که با عشق و ذوق زیاد و واقعا به سختی تهیه کردم فروش رفته و من باهاش خداحافظی کردم و سپردم به صاحب جدیدش تا لذتشو ببره و من هم کلی خوشحال بشم.

 

به دلیل مهاجرتم، تا حالا خرید از کمدا نداشتم!

خب من تا حالا راستش از کمدا خرید نداشتم چون قراره برم و نباید باز دور و برمو شلوغ کنم به جز یه مورد که از طرف فروشنده کنسل شد متاسفانه… با این حال صفحه ی قلب برای آیتمهایی که نشون کردم پره و مطمئنم از کمدا خرید خواهم داشت چون به نظرم واقعا خرید تو کمدا به صرفه و راحته خب مثلا اینکه بشینم تو خونه یا محیط کار تو مواقع بیکاری با حوصله آیتمها رو ببینم و انتخاب کنم برام خیلی شیرین بوده و هست.

چون قبلا هم اکثر خریدهام آنلاین بودن و الان کمدا تونسته این قابلیت رو برای من نوعی فراهم کنه که به جای سایت‌های خارجی تو یه اپلیکیشن وطنی و صمیمی خریدهام رو انجام بدم.

 

با پول حاصل از فروش آیتم‌هام کارهای بهتر می‌کنم.

راستش بخشی از پول رو صرف کمک به خیریه محک می‌کنم که خیلی هم تمایل ندارم این قسمت منتشر بشه. بقیه پول هم  چون با پول خودم توی حسابم قاطی می‌شن دیگه خرج‌های روزمره ام میشن.

 

حالا میخوام چند تا نکته در رابطه با فروش آیتم‌ها در کمدا بهتون بگم که در واقع تجربه شخصی ام هست، شاید به دردتون بخوره و بتونین آیتم هاتون رو راحت تر بفروشین و به دست صاحب جدیدش برسونین.

 

۱-عکس خوب 

چند تا عکس از آیتم‌هام می‌گرفتم و آپلود می‌کردم خب اوایل همه عکس‌هام تایید نمی‌شد.

 مشکلات عکسها تو قسمت حرفهای کمدا یا نظرات برام توضیح داده میشد و من کم کم یاد گرفتم که چجوری می‌تونم یه عکس قابل قبول برای آپلود تو کمدا بگیرم.

برای عکس گرفتن وقت می گذاشتم و سعی میکردم عکس‌ها جذاب و در عین حال گویا و واضح باشن.از تمام زوایا عکس می‌گرفتم.

۲-توضیحات کافی

خلاصه دوباره چند عکس خوب و واضح از بعضی از آیتمهام گرفتم و با توضیحات صادقانه و البته کمی دلبرانه فرستادم تو کمدا و کم کم نظرات و پیامها شروع شد سعی می‌کردم فعال باشم و حتما روزی پنج آیتم مجازم رو آپلود میکردم.

۳-انعطاف پذیری

با اینکه من می‌دونم ارزش آیتم‌ام به فرض ۵۰۰۰۰۰ تومن هست و با علم به اینکه توی کمدا این قیمت فروش نمیره سعی می‌کنم یه قیمت معقول براش بذارم مثلا میذارم ۲۵۰۰۰۰ تومن.

۴-هدف تجارت نیست.

در ضمن چون قصد من در واقع تجارت نیست و می‌خوام در عین حالی که کمدم خالی میشه، انرژی های منفی ناشی از تلنبار شدن این‌همه وسیله و لباس اضافی از دور و اطرافم دور بشن. در کنارش یه دختر مهربون و زیبا هم به چیزی که میخواد و نیازش هست برسه، پس در نهایت میام با تخفیف این آیتم رو ۲۰۰۰۰۰ تومن می‌فروشم و اینجوری هم حداقل 50% پول من زنده شده هم 50% پول برای خریدار باقی می‌مونه.

۵-خوشحال کردن بقیه

این خوشحال کردن دیگران برای من خیلی مهمه. برای من مهمه دل کسی شاد بشه حتی اگه اون آدم غریبه باشه. می‌خوام بگم به خاطر پول با خریدار بد حرف نزنیم، کسی رو تحقیر نکنیم و واقعا تا حدی که جا داره و معقول باشه قیمت آیتم رو پایین بیاریم تا خریدار از عهده ی خریدش بر بیاد.

 

۶-تخفیف

اگه قیمت آیتم‌هایی رو که تو صفحه ام فروش رفته ببینید متوجه می‌شید که در نهایت خیلی پایین‌تر از قیمت اصلی فروختم .در واقع حتما روی آیتم‌هام تخفیف میدم.

خب همه خریدارها تخفیف می‌خواستن و این کاملا طبیعی بود من هم همیشه با روی باز می پذیرفتم و تا جایی که می‌تونستم قیمت ها رو پایین می آوردم چون رضایت خریدار برام خیلی مهم هست و دوست دارم وقتی کسی ازم خرید میکنه خوشحال و راضی باشه در واقع برای من شخصا پول در درجه ی چندم اهمیت تو این برنامه قرار داره و به نظرم ارتباطی که با دخترهای دیگه میگیرم خیلی مهم هستش حتی چند تا دوست خوب تو کمدا پیدا کردم.

 

۷-خوش‌رویی با بقیه

در کل من کمدا رو خیلی دوست دارم و توی صفحه ی اول گوشیم جزو اپ های پرکاربردم هست.

روزانه حداقل هر یک ساعت یک‌بار به کمدا سر میزنم.

 نظرات و پیام ها رو می‌خونم و به تک تک‌شون با حوصله جواب میدم اگه آیتم جدیدی داشته باشم میفرستم و آیتم‌های بقیه رو میبینم و کلی کارای هیجان انگیز دیگه.

۸-اشانتیون

یه مورد دیگه که خیلی مهم و کمک کننده هستش دادن اشانتیون هست ولی نکته ی مهم اینه که آیتمی که برای اشانتیون یا گیفت خرید در نظر می‌گیرید حتما نو یا حداقل در حد نو باشه. خوشگل و جذاب باشه و واقعا چیزی باشه که طرف رو خوشحال کنه.

روش من اینجوری هست که همون روزی که دوستان خرید می‌زنن من آیتم رو میارم یکبار دیگه بررسی می‌کنم.

 اگه بتونم اشانتیون میذارم معمولا حتی شده یه چیز کوچولو برای غافلگیری ولی نو و سالم و تمیز یه چیزایی مثل شال نو، لاک نو، رژ نو، گل سر، لباس زیرهای خوشگل تگ دار، عطرهای کوچولو و خلاصه از این چیزای جینگولی همراه بسته بندی می‌گذارم.

۹-صداقت

مهم‌ترین نکته در فروش به نظر من صداقت هست.

دخترهای گل بیایم باور کنیم که مردم خیلی باهوش هستن نباید همدیگه رو نادان فرض کنیم. سعی نکنیم همدیگه رو فریب بدیم چون قطعا مردم همه چیز رو میفهمن قیمت‌ها رو به خوبی میدونن و کاملا متوجه همه چیز هستن.

اگر ببینن که کسی توضیحاتش در مورد یه آیتم صادقانه نیست، قطعا رغبتی برای خرید نخواهند داشت حتی اگه اون فرد جذاب ترین کمد رو داشته باشه.

 پس توضیح صادقانه در مورد آیتم تون یادتون نره و بدونیم که به خاطر مادیات نباید وجدان و شخصیتمون رو زیر پا بذاریم البته من مطمئن هستم 99% اعضای کمدا دخترای راستگو وبا شخصیتی هستن.

۱۰-نوع بسته بندی

  بعد از گذاشتن اشانتیون، آیتم رو مرتب بسته بندی میکنم و آدرس و مشخصات خریدار رو با یه برگه روی بسته بندی می‌چسبونم.

  چون خودم سر کار میرم می‌سپرم دست یه دوست قابل اعتماد که فرداش برای خریدار پست کنه و بعدش هم پیگیری می‌کنم که آیتم به دست خریدار رسیده باشه و حتما راضی بوده باشه از خریدش.

نوع بسته بندی و تحویل آیتم‌ها هم خیلی اهمیت داره من خودم تا جایی که وقت کنم حتما یه نوشته کوتاه هم که شده برای صاحب جدید آیتم به همراه بسته می‌فرستم. حتما هم سعی میکنم طوری وسیله رو بسته بندی کنم که آسیب نبینه تو راه رسیدن به دست صاحب جدیدش .

 

تنها چالشی که توی کمدا داشتم:
همین اواخر بود که بعضی از دوستان یه خورده در حق من کم لطفی کردن و با حرفهاشون آزارم دادن فقط به جرم خریدن وسایلی که دوستشون داشتم و کمی قیمتاشون بالا بود.
چنان قضاوت  کردند متاسفانه که یک دفعه تصمیم گرفتم که علی رغم علاقه بی حدم به کمدا و تیم خوبش کلا از کمدا خارج شم و حدود 120 آیتم رو از کمدم حذف کردم و فقط آیتم های فروش رفته باقی موند. بعدش که فکر کردم دیدم به هر حال تو هر جامعه ای یک درصدی از افراد هستن که ممکنه خلاف فرهنگ درست و پسندیده رفتار کنند و وقتی به خوبی های کمدا فکر کردم و بودن خوب هایی مثل تیم پشتیبانی مهربون و بی نظیر کمدا به خصوص پروانه مهربون و زیبا که من از همین جا ازش یه تشکر ویژه دارم که صبورترین و خانم ترین دختری هست که این اواخر دیدم و شناختم.
همین طور مهرناز عزیزم که به لطف ایشون تونستم اینجا با شما دوستای خوبم هم صحبت بشم و همینطور از  بقیه افراد تیم حرفه ای اپ خوب کمدا صمیمانه تشکر می کنم که این ایده خلاقانه رو به اجرا درآوردن و باعث شدن این جمع دخترونه ی زیبا تشکیل بشه و روز به روز گسترده تر.

خلاصه در آخر بگم:

بیاییم مهربون و انعطاف پذیر باشیم، با تخفیف دادن آشتی کنیم، قیمت‌های مناسب، معقول و منصفانه برای آیتم‌هامون در نظر بگیریم. اشانتیون و گیفت رو فراموش نکنیم. با روی خوش با خریدار رفتار کنیم و احترام همه رو حفظ کنیم تا فروش خوبی داشته باشیم.مهمتر از همه مهم تر دوست‌های جدید و خوبی پیدا کنیم که با خرید کردن از ما همیشه خاطره ی خوبی همراهشون باشه.

چرا که خرید و فروش توی کمدا شاید یه بهانه برای آشنایی با دخترایی که ممکنه روزی بهترین دوست زندگیمون بشن باشه.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای کمدا و همه ی اعضای مهربونش!
اینم صحبتای دومین نفری که تونستن نمونه ی موفق کسب درآمد در منزل برای خانم ها باشند .

ورود به صفحه کمد شراره

 

مصاحبه با تانیا ( چطور کمد لباسم در یک ماه تبدیل به 1.5 میلیون تومن پول نقد شد؟ )

داستان آشنایی من با کُمُدا از کجا شروع شد؟

من تانیا هستم، ساکن شهر بابلسر، 22 سالم هست و دانشجویی روانشناسی هستم.

دقیقاً از 29 مهر عضو اپلیکیشن كمدا شدم. يه روزِ قشنگِ پاييزی تو اينستاگرام می‌گشتم،از استوری يكي از بلاگر هايی كه فالو داشتم، با برنامه فوق العاده و ايده جالب‌تون آشنا شدم.

راستش من خودم توی ذهنم همچين چيزی بود كه مثلا حيفِ لباسايی كه واقعا خوب و قشنگ و نو هستن، فقط با يكي دوبار استفاده توی كمدمون بمونن. بنابراين خيلی برام جالب بود كه همچين برنامه ای هست تو ايران. بايد بگم شيوه بيانی كمدا قشنگه و مناسب روحيه دختراس و این خیلی نظر من رو در وهله اول جلب کرد.من برنامه كمدا رو كه نصب كردم، اول كامل راجع بهش در قسمت رسم و رسوم مطالعه كردم، بعد همون‌طور كه خونده بودم،

براي آيتم های نو؛50٪؜ تخفيف و برای آیتم های در حدنو ها؛70٪؜ تخفيف گذاشتم.  از همون روزِ اول،آيتمام شروع كردن به پريدن.

 

تمومِ آيتمام رو هم سعي كردم با هديه بفرستم و  اگر تخفيفی هم خواستند؛دادم.

هدفِ من غير از خالي كردن كمدم،خوشحال كردنِ دلِ آدما بوده،هر انرژی خوبي كه بفرستيد بهتون قول ميدم به خودتون برخواهد گشت.

 

تا الان از 63 آیتمی که توی اپلیکیشن کمدا گذاشتم، 56 تاش رو تونستم به فروش برسونم. دقیقاً 1474000 در یک ماه و نیم.

دلیل فروش آیتم‌هام

آيتم هايی رو كه برای فروش گذاشتم، به اين علت بودن كه تو كمد مدت ها بي استفاده مونده بودن، در حالي كه درحد نو بودن و يا سايزم نبودن ديگه و يا به خاطرِ اين‌كه كمدم ديگه جا نداشت واسه لباسايی كه مدت زياديه اونجا ساكنن ولي بی‌استفاده موندن!

وضعیت جیب ام

به کل ایران فروش داشتم!

بيشتر از تهران-شيراز-اصفهان-اهواز-بابل-گيلان-زاهدان-اراك و… ازم خريد داشتن، با پست به دستشون مي‌رسوندم و ٢-٣ روزه بهشون مي‌رسيد. معمولاً هزینه پست هم 10 هزار تومن می‌شد که البته خیلی بستگی به وزن و حجم بسته داره. من هم از پست سفارشی استفاده می‌کردم و کلاً توصیه می‎‌کنم از پست سفارشی استفاده کنین.

 

رازهای من برای فروش رفتن آیتم‌های کمدم چیه؟

 

1-تخفیف 50 تا 70 درصدی

 

اول از همه همون‌طور كه همون اول گفتم، من آيتم هام رو طبقِ قوانين كمدا قيمت گذاری كردم، حتي بعضي ها رو هم خيلي كمتر،تخفيف دادم.

برای آيتم های نو؛50٪؜ تخفيف و برای آیتم های در حدنو ها؛70٪؜ تخفيف گذاشتم.

 

2-عکس خوب

به نظرم باحوصله و خوب عكس گرفتن مؤثر هست، باكيفيت و منظم گذاشتنش، مثلا چروك نذاريد، درمورد آيتم های درحد نو نشسته نذاريد.

 

3-گذاشتن اشانتیون یا هدیه

گذاشتنِ هديه مرتبط ،همراه آيتم ها ،خيلي مؤثر در سريع به فروش رسيدنشون هست.

ارسال هدیه

 

4-اخلاق خوب

صد البته اخلاق خوب و ملايم، تا جايي كه امكان داره،راه اومدن با خريدار.

5-ارسال سریع بسته

همين‌طور سريع پست كردن،و سريع رسوندن بسته ها به دست خريداران.

کلید طلایی

يك نكته هم هست؛ كه شما بايد بهش بگيد كليدِ طلايی كه ميخوام راز خودمو بهتون بگم كه چطوري به مدت 5 هفته كمشاخ نفر اول شدم!

چطور کمشاخ شدم

من از هفته سوم كه توی كمدا بودم،اين كار رو انجام دادم و همين‌طور موارد بالا، كه به مدت ٢هفته جزو نفر اول و دوم كمشاخ ها ثابت بودم.

الان هم از ٦٣ آيتمم، ٥٦تاش رو فرستادم به کمدهای جدیدشون.

خب خب حالا چيكار؟

(ببينيد برای موفق شدن در هركاری،بايد ببينين که مخاطبتون كيه؟)

براي مثال:مي‌رفتم قسمت پيراهن‌ها، فيلتر ميكردم رو سايزی كه من كلي پيراهن و لباس ازش تو صفحم داشتم، بعد برای اونها تو چت پيام ميدادم که من توی صفحه‌ام با این سایزها آیتم دارم اگر نیاز دارین،يا برای آيتم هاشون كامنت زيبا مي‌ذاشتم. اين كار باعث شد كه كمشاخ شم و كلي بازديدو خريد از صفحه‌ام بشه.
اینم صحبتای سومین نفری که تونستن نمونه ی موفق کسب درآمد در منزل برای خانم ها باشند .

 

ورود به صفحه تانیا در کمدا

مصاحبه با عسل( چطور کمد لباسم در کمتر از دو ماه ماه تبدیل به 3 میلیون تومن پول نقد شد؟ )

کمشاخ های ااپلیکیشن کمدا

از کی و چطور با کمدا آشنا شدم؟

اکثراً من رو توی کمدا با اسم عسل می‌شناسن.ساکن شهر گرم یزد هستم و توی شرکت طراحی مشغول به کارم و رشته ی تحصیلیم مترجمی زبان انگلیسی هست.
حدودا آبان ماه از طریق اینستگرام با کمدا آشنا شدم و همون موقع عضو کمدا شدم.
خیلی برام جالب بود که برنامه‌ای طراحی شده که از طریق‌اش می‌تونیم کمدهای همدیگه رو نگاه کنیم، انتخاب کنیم و چیزی که خوشمون میاد رو با هزینه خیلی کمتر خرید کنیم و جالب‌ترش امنیت بالای برنامه. این که با هر خریدی پول‌مون توی کمدا محفوظ می‌مونه.
از اذر ماه فروش رو شروع کردم و ۱۷۵ آیتم فعلا ۱۱۵ تاشون پریدن.که با کسر ۱۵ درصد مبلغ 3160000 شده.

چیزایی که برای فروش گذاشتم اکثرا نو بودن و چون شرایط جوی شهری که ساکن هستم جوریه که قابل استفاده نبودن برام.گذاشتم توی کمدا چون خواستم برسه دست یکی که لازمشون داره و واقعا از داشتنشون لذت می‌بره.

قیمت‌ها رو جوری میزدم که اگه خودم بودم ذوق زده بشم از قیمت و زود بپرونمش.
دلیل فروش آیتم‌هام
هدف من درآمد نبوده قطعا یه عالمه خرید هم داشتم (حدود یک میلیون تومن) از کمدا که گاهی تجربه جالبی نبودن و البته که بعضیاشون برام لذت بخش بودن.
یه مانتو سنتی انار گل داشتم که خیلی خیلی دوستش داشتم و قرار بود تا همیشه نگهش دارم.۲ باری که تن زده بودم ۲ روز فوق العاده رو داشتم که قشنگترین خاطرات زندگیم بود و چون می‌دونستم اون روزا دیگه تکرار نمیشن.دیگه دلم نیومده بود مانتو رو تن کنم.
با کمدا که آشنا شدم یه روز صبح در کمدمو باز کردم و گفتم طفلی تا کی قراره همین جور بمونه تو کمد….این مانتو رنگی رنگی باید تن یه دختر شاد باشه و کلی روزای قشنگ رو براش رقم بزنه.قبل از ارسالش دو دل شده بودم…اما الان کلی خوشحالم از این کار که رفت تو کمد شهین جان یه دختر فوق العاده و مهربون.
ارسال به کل ایران
از شهرهای تهران.کرج.اراک.نیشابور.قم.مشهد.رشت.شیراز.اصفهان.تبریز از من خرید داشتن. اما اکثرا تهران مشهد و شیراز بودن که همه رو با پست می فرستادم.
فقط چند مورد به درخواست خودشون با تیپاکس ارسال شده.چند مورد از یزد بودن که خودم بردم براشون و یکی که به خواست خودش با آژانس فرستادم.
موارد مهم در فروش آیتمام
به نظرم مهمترین چیز توی کمدا احترام به شخص مقابله. عکس خوب گرفتن.صداقت داشتن . قیمت خوب دادن‌.درک افراد.با حوصله جواب دادن‌. مرتب و منظم. در صورت امکان با یه یاداشت و یه هدیه کوچیک، کادو شده، مورد رو فرستادن.اینا همه میشه احترام به طرف مقابل روزهایی که پست داشتم.بوده گاهی تا صبح بیدار بوده باشم و وقت بذارم رو تک تک موردها.بسته بندی قشنگ و گذاشتن هدیه واسه تک تکشون و همیشه لذت بردم از این کار.

ورود به صفحه عسل در کمدا

اینم صحبتای چهارمین نفری که تونستن نمونه‌ی موفق کسب درآمد در منزل برای خانم ها باشند .

1 دیدگاه در “کسب درآمد در منزل برای خانم ها (مصاحبه با ۴ تا از حرفه ای ها!)

  1. امید گفت:

    سلام من تولید کننده مانتو و پالتو هستم میتونم در کمدا فعال باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.