دسته‌بندی نشده

مدل های جدید شال و روسری و چادر

شال و روسری جزء آیتم های فشن کاربردی خانوم‌هاست که در همه فصل‌ها و با تنوع بالا توی شکل، اندازه و جنس مورد استفاده قرار می‌گیره و میشه در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف برای تکمیل استایل از اون استفاده کرد.
تنوع آیتم‌های شال و روسری و چادر به ‌قدری بالاست که خانم‌ها در سن‌های مختلف و با هر نوع سلیقه و نیازهای کاربردی می‌توانند نمونه‌هایی از آنها را با مدل‌های جدید لباس زنانه ست و استفاده کنند. در این مطلب از تفاوت شال و روسری و نکات مهم در خرید آن صحبت می‌کنیم.

شال و روسری: از تنوع تا تفاوت!

کاربرد شال و روسری، چه به‌‌عنوان بخشی از استایل جهت محافظت در برابر سرما و چه در نقش مد و استایل شیک‌پوشی، بین خانم‌ها حسابی جا افتاده. چادرها هم هم برخلاف تصور تنوع زیادی دارند و به‌راحتی می‌توان از بین مدل‌های مختلف آن، بسته به شرایط و کاربرد موردنظر، یکی را انتخاب کرد.

اما از تفاوت‌های مهم و اصولی بین شال و روسری می‌توان به برش و ابعاد آنها اشاره کرد که در اولین نگاه به چشم می‌آید. انواع روسری در برش مربع یا مثلث تولید شده و برای تهیه آن از پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف از ساتن و ابریشم طبیعی و مصنوعی گرفته تا نخ و حریر و کرپ و … استفاده می‌شود.

قواره‌های استفاده‌ شده در تولید روسری معمولاً به این شکل هستند:

  • ۶۵ در ۶۵ کاربردی برای دور مچ یا دور گردن.
  • ۷۵ در ۷۵ که کوچک‌ترین سایز روسری از پارچه‌های گرون مثل ابریشم و ساتن هستند.
  • ۹۰ در ۹۰ مرسوم‌ترین سایز روسری بین خانم‌ها.
  • ۱۲۰ در ۱۲۰ به بالا با نام روسری قواره بزرگ.

انواع شال هم معمولا با برش مستطیلی در قواره‌های زیر تولید می‌شود:

  • ۷۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر.
  • ۸۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر.
  • ۷۰ در ۱۶۰ سانتی‌متر.
  • ۹۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر.
  • ۱۰۰ در ۲۸۰ سانتی‌متر.

گرچه همه این سایزها با استقبال روبرو هستند، اما اندازه ۷۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر متداول‌ترین سایز شال بوده و بیشترین خرید شال از این نمونه صورت می‌گیرد. مدل‌های شال در ابعاد ۱۰۰ در ۲۸۰ سانتی‌متر که با نام شال هنرمندی نیز معروفند بسیار خاص هستند و در طرح‌های منحصربه‌فرد تولید می‌شوند.

تنوع شال و روسری و تفاوت آنها از نظر کاربرد:

بعضی از مردم شال را برای جوانان و روسری را برای سنین بالاتر مناسب می‌دانند؛ اما واقعیت اینه که تنوع در طرح و رنگ و سایز و متریال، این محدودیت‌ها را کم کرده و زمینه انتخاب آزادانه و سلیقه‌ای را فراهم می‌کند.

در مورد خانم‌هایی که از چادر برای پوشش خود استفاده می‌کنند هم تنوع مدل‌های چادر در انواع چادر ساده، ایرانی، دانشجویی، چادر ملی و دیگر مدل‌های موجود امکان استفاده از تنوع این آیتم‌ها را فراهم آورده است.

در مورد موقعیت‌های استفاده از انواع شال و روسری نیز می‌توان جنس و اندازه آنها را ملاک قرار داد.

برای مثال روسری‌هایی با قواره بزرگ اغلب برای کاربردهای روزانه مورد استفاده هستند، در حالی که روسری کوچک بیشتر در مجالس مهمانی استفاده شده و به دیده شدن مدل لباس کمک می‌کند.

روسری‌ها را می‌توان با گره، سنجاق‌های فانتزی و قلاب یا کش مخصوص جمع کرد و به همین دلیل استفاده از آنها هنگام کار نسبت به شال راحت‌تر بوده و کمتر دست و پاگیر است. درعین‌حال شال از نظر بسیاری از خانم‌های جوان و نوجوان، از آزادی و راحتی بیشتری برخوردار بوده و معمولا استفاده از آن را به روسری ترجیح می‌دهند.

تفاوت در جنس روسری و شال:

تنوع پارچه‌های مورداستفاده در تهیه روسری، امکان چاپ نقش‌های مختلف را بر روی آنها با کیفیت متفاوت فراهم کرده. این مورد نه‌تنها به تنوع بالا در طرح‌های روسری منجر شده، بلکه موجب تفاوت اساسی بین انواع روسری با شال نیز شده است.

روسری‌های نخی:

این روسری‌ها لیز نمی‌خورد، ایجاد حساسیت پوستی و موخوره نمی‌کند و در فصل گرما گزینه مناسب و خنکی هستند. روسری‌های نخی از زیبایی فوق‌العاده برخوردارند و نقش‌ و رنگ‌های چشم‌نوازی دارند.

روسری‌های ساتن و حریر

شال و روسری ساتن و حریر از زیبایی فوق‌العاده برخوردارند و نقش‌ها و رنگ‌های چشم‌نوازی دارند اما استفاده از آنها برای مدت طولانی به‌دلیل سرخوردن ممکن است ایجاد زحمت کند. به همین دلیل بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها کاربرد دارند.

شال‌ها اغلب از پارچه کتان، الیاف پشمی و بافت و در مواردی نیز از ساتن تهیه می‌شوند و کاربردهای متنوعی در موقعیت‌های مختلف دارند.

جمع بندی:

تنوع انواع شال و روسری را می‌توانید قبل از خرید با مقایسه قیمت، در اپلیکیشن کمدا بررسی و مناسب‌ترین آیتم‌های متناسب با سلیقه‌تان را انتخاب کنید.

در کنار شاپ‌گردی و خرید، سرک کشیدن به ترندهای روز به همراه درگاه امن پرداخت و تیم پشتیبانی قوی از همه مزایای یک خرید موفق و هوشمندانه هستند که از آن هم برخوردار می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.