مراقبت و زیبایی چشم

معرفی انواع روش‌های هاشور ابرو و نکاتی که باید قبل از آن بدانید

معرفی انواع روش‌های هاشور ابرو و نکاتی که باید قبل از آن بدانید

هاشور ابرو

ابرو علاوه بر نقشی که به عنوان محافظ چشم دارد، در حالت دادن به صورت بسیار بااهمیت است. به همین دلیل، بسیاری از خانم‌ها رسیدگی و آرایش ابرو را در روتین روزانه خود قرار می‌دهند. اما برای راحتی و سرعت در هنگام آرایش روزانه خصوصا برای بانوانی که ابروهایشان نیاز به کشیدن مداد ابرو و میکاپ روزانه دارد، هاشور ابرو بهترین کار است. مداد ابرو ممکن است در اثر تعریق یا شست و شو پاک یا کمرنگ شود، اما با هاشور کردن ابروها این مشکل برطرف می‌شود.علاوه بر این، بعضی‌ها ابرو‌های پرپشت و عده‌ای بنا بر دلایل مختلف، ابرو‌های کم پشتی دارند. سوالی که وجود دارد این است که ما چطور می‌توانیم ابرو‌های پهن و پر پشتی را که باعث زیبایی دو چندان چهره ما می‌شود را داشته باشیم؟ جواب هاشور ابرو است. اگر شما هم از آرایش روزانه ابروهایتان خسته شده‌اید و به دنبال یک روش تقریبا دائمی و مطمئن برای پرپشت و خوش حالت کردن ابروهای خود هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

هاشور ابرو سه بعدی

هاشور ابرو سه بعدی

هاشور ابرو چیست ؟

هاشور ابرو از روش‌های مرتب‌سازی و قرینه‌سازی ابرو است که طرفداران بسیاری در بین خانم‌های ایرانی دارد. هاشور نوعی تتو است که در طی آن خطوط نازک مویی شکلی به صورت نچرال در بین ابرو‌ها زده می‌شود تا آن‌ها را قرینه‌تر و پر پشت‌تر نشان دهد. این امر باعث پُرتر نشان دادن ابرو در خانم‌هایی می‌شود که با کم پشتی ابرو مواجه هستند. هاشور ابرو به طور کلی به افرادی توصیه می‌شود که از کم‌پشت بودن ابروهای خود ناراضی بوده، آرایش روزانه یا چند بار تجدید آرایش در روز برایشان دشوار است و افرادی که مدل ابروی خود را دوست ندارند یا به هردلیلی تمایل دارند شکل آن را برای مدت زمان طولانی تغییر دهند.

حتما ببینید: بهترین رنگ ابرو

عکس جدیدترین مدل تاتو ابرو

عکس جدیدترین مدل تاتو ابرو

هاشور ابرو چگونه انجام میشود ؟

  • ابتدا فرم ابرو را با مداد ابرو متناسب با صورت روی ابروها می‌کشند و به آن فرم می‌دهند که در واقع طراحی به حساب می‌آید.
  • سپس با (خط کش مخصوص طراحی ابرو، نخ، کولیس، پرگار و ماژیک) به صورت استاندارد علامت‌گذاری می‌کنند.
  • حالا نوبت بی‌حسی ابرو‌ها است. برای بی‌حسی می‌توان از ژل، پد، قطره و کرم ‌های بی‌حسی استفاده کرد.
  • سپس زمان انتخاب رنگ است؛ رنگی که با پوست صورت شما هماهنگی داشته باشد. بعد از آن متخصص کار هاشور را شروع می‌کند.
  • بعد از کشیدن  قاب مشخص برای  ابرو، خطوط اصلی طراحی و کشیدن تارهای مو انجام می‌شود.
  • در اتمام کار ابرو‌ها رنگ تیره‌ای دارند، اما بعد از مدت ده روز رنگ‌های اضافه ریخته و رنگ طبیعی ظاهر می‌شود.
  • اگر در جلسه اول رنگ دلخواه را نداشتید یا مشکلی در طراحی ابرو مشاهده کردید، می‌توانید در جلسه ترمیم آن‌ها را برطرف کنید.
هاشور ابرو مدل جدبد

هاشور ابرو مدل جدبد

هاشور ابرو یا میکروپیگمنتیشن

هاشور ابرو با سه تکنیک میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز انجام می‌شود. نحوه انجام کار این تکنیک‌ها بسیار شبیه به هم بوده و تنها در چند مورد با یکدیگر تفاوت دارند.

میکروپیگمنتیشن

در این از دستگاهی برقی استفاده می‌شود که در آن از پیگمنت‌ها (رنگدانه‌ها) به وسیله سوزن وارد لایه‌های زیر پوست می‌شوند. ماندگاری این روش از شش ماه تا دو سال متغییر است، اما توصیه ما به شما این است که هر شش ماه یکبار برای ترمیم اقدام کنید.

میکروبلیدینگ

در این روش بر خلاف روش میکروپیگمنتیشن از هیچ دستگاهی استفاده نمی‌شود و تنها به وسیله یک قلم، عملیات هاشور ابرو انجام می‌شود. این قلم که با نام قلم بلید معروف است، حاوی مواد رنگی در داخل خود بوده که با ظرافت خاصی بر روی فرم ابرو‌های شما قرار گرفته و تار‌های نازکی بر روی ابرو ایجاد می‌کند. به طور کلی میزان ماندگاری رنگ در میکرو بلیدینگ حدود یک ماه تا یک سال است.

فیبروز

دقیقا مشابه میکروبلیدینگ بوده و تنها در نوع دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. در فیبروز تیغه‌های بسیار نازک جایگزین سوزن شده و همین امر به طبیعی‌تر جلوه کردن ابروها کمک می‌کند. همچنین در این روش رنگدانه‌ها در عمق کمتری از پوست نفوذ کرده تا مدت زمان ماندگاری آن کمتر از روش مشابه خود باشد.

حتما ببینید:‌ بهترین تقویت کننده مژه و ابرو

هاشور ابرو برای صورت کشیده

هاشور ابرو برای صورت کشیده

هاشور ابرو بعد از چند روز طبیعی میشه ؟

در این مورد، هم رنگ پوست شما و هم مهارت شخص متخصص مطرح است. هر چه حفظ سلامت پوست پیش و در حین هاشور ابرو بیشتر رعایت شود، روند طبیعی شدن کمتر طول می‌کشد. معمولا یک الی دو هفته زمان لازم است تا رنگ زیر پوست اکسید شود، نقاط زخم شده، ترمیم شوند و پوسته‌ها بریزند. در نهایت پس از طی این مراحل رنگ اصلی هاشور مشخص می‌شود که ممکن است درجاتی روشن‌تر شود. این تغییر رنگ از ۲۰ تا ۸۰ درصد متغیر است به همین دلیل آرایشگران معمولا زمانی حدود ۳ هفته بعد را در نظر می‌گیرند تا رنگ ابرو را در صورت نیاز اصلاح و ترمیم‌های لازم را انجام دهند. در موارد دارای پوست‌ چرب، بر تعیین یک مرحله ترمیم تأکید بیشتری می‌شود.

هاشور ابرو 2021

هاشور ابرو ۲۰۲۱

هاشور ابرو را چگونه پاک کنیم ؟

هاشور ابرو دست کم حدود شش ماه ماندگاری دارد و در برخی از افراد این مدت زمان تا یک سال افزایش می‌یابد؛ اما گاهی ممکن است بعد از مدتی دل شما را بزند و بخواهید که مدل ابروی خود را عوض کنید. در این صورت مجبور هستید سراغ پاک‌کننده‌های تتو بروید. در چنین شرایطی پودرها و مواد مخصوصی وجود دارند که رنگدانه‌های تزریق شده در هاشور ابرو را جذب خود می‌کنند و به این ترتیب هاشور ابرو پاک می‌شود. دانستن این نکته ضروری است که اگر هاشوری که از ابتدا برای ابروهایتان زده می‌شود، مناسب و باب میل و سلیقه‌تان نباشد پاک کردن آن کمی مشکل است، پس حتما باید دقت لازم را در انتخاب داشته باشید. در پاک کردن هاشور ابرو، کیفیت موادی که با آن هاشور انجام می‌شود نیز بسیار مهم است.

حتما ببینید:‌ بهترین سایه ابرو

پاک کردن هاشور ابرو

پاک کردن هاشور ابرو

از کجا لوازم آرایشی و مداد هاشور ابرو با قیمت مناسب بخرم؟

برای زیباتر شدن ابروها می‌توان از روش‌های دائمی مثل هاشور ابرو با دستگاه استفاده کرد ولی اگر طرفدار تنوع هستید و نمی‌خواهید همیشه یک مدل ابرو داشته باشید، استفاده از لوازم آرایشی مثل مداد ابرو بهترین انتخاب برای شما است. انتخاب لوازم آرایشی خوب در واقع کمی دشوار است. از آن جایی که با بیشتر شدن محصولات و برند‌های موجود در بازار، با قیمت‌های متفاوتی رو به رو می‌شویم، بهتر است در خرید لوازم ارایشی توجه به کیفیت محصول را در الویت قرار دهیم. برای تحقق این منظور ما به شما خرید از کمدا را پیشنهاد می‌کنیم. در اپلیکیشن کمدا می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را با قیمت کمتر از بازار و از طریق درگاهی امن، بخرید. در ادامه نمونه‌هایی از محصولات آرایشی موجود در کمدا را مشاهده می‌نمایید:

خرید مداد ابرو از کمدا

خرید مداد ابرو از کمدا

خرید مداد ابرو از کمدا

خرید مداد ابرو از کمدا

خرید صابون ابرو از کمدا

خرید صابون ابرو از کمدا

آیا این مطلب در مورد هاشور ابرو برای شما مفید بود؟

آیا شما هاشور ابرو انجام داده‌اید؟ کدام روش را انتخاب کرده‌اید و از ماندگاری آن راضی بودید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره سحر قاسمی

توي سومين دَهه زندگي هستم. عاشق مُد، طبيعت و آدمای با معرفتم. دوست‌دارِ محيطِ زيستم و به نظرم زندگي مثلِ يك باغه، بايد خاکشُ زیر و رو كرد و بذر كاشت، ازش مراقبت کرد و مطمئن بود كه گُل خواهد داد. منم بَذرهای خودم رو تو نوشته‌هام می‌ذارم به اميد شكوفايی.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.